آشنایی با مزایا و ویژگی پرده های مخمل( قسمت دوم) - پرده راد

آشنایی با مزایا و ویژگی پرده های مخمل( قسمت دوم)

مقدمه:

ویژگی پرده های مخمل و زیبایی بی نظیری که در محیط بوجود می آورند باعث شده تا این پرده در اغلب جاها مورد استفاده باشد و برای دکوراسیون های مختلف بکار گرفته شود.

با اینکه در گذشته پرده های مخمل بیشتر در عمارت های بزرگ و باشکوه و خانه های مجلل استفاده می شد، اما در حال حاضر این پرده به شکل ها و مدل های مختلف در طراحی داخلی خیلی از منازل، حتی خانه های کوچک بکار گرفته می شود و خرید آن در بازار پرده از رونق فراوانی برخوردار است.

در این مطلب و در ادامه پست قبلی به بیان برخی دیگر از  مزایای این پرده خواهیم پرداخت و البته در پایان به یکی دو مورد از معایب پرده های مخمل، که نسبت به مزایای آن در واقع اصلاً به حساب نمی آید خواهیم پرداخت، پس کماکان در سایت پُر بیننده پرده راد همراه ما باشید.

معرفی ویژگی پرده های مخمل:

کاربرد پرده های زیبای مخمل چه در نوع ساده آن و چه در مدل طرحدار این پرده ها در طراحی داخلی اغلب خانه ها، جلوه ای باشکوه و مجلل را بوجود خواهند آورد تا جایی که استفاده از آن در سال های اخیر در دکوراسیون خانه های مدرن و آپارتمان های شیک و لوکس هم رواج دارد.

آشنایی با مزایا و ویژگی پرده های مخمل( قسمت دوم) - پرده راد

مزایای استفاده از پَرده هایِ مخمل:

پارچه های مخمل را می توان بصورت دوخت ساده و پانچ شده به عنوان پرده اصلی استفاده کرد و یا در ترکیب با پرده های دیگر نظیر پرده های کتان، حریر، تور، ساتن و … به عنوان پرده های کناری برای زیبایی و جذابیت بیشتر پرده ها و فضای مورد نظر بکار برد.

امروزه استفاده از پرده های مخمل به شکل والان های کوتاه و در شکل های خاص و باشکوه و با دوخت های متفاوت  که از تنوع زیادی هم برخوردار هستند و به زیبایی بیشتر پرده های اصلی کمک می کنند، هم به شدت رواج دارند.

برای کسانی که حفظ حریم شخصی و خصوصی در خانه ها و بویژه در مکان هایی مانند اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است، بکارگیری پرده های مخمل می تواند یکی از برترین گزینه ها باشد که با ضخامت و فشردگی خاص خود در بافت، به این مهم کمک فراوانی می کند.

یکی از مزایای خاص این پرده ها، که البته بر روی برخی از آن ها امکانپذیر است، امکان چاپ طرح های مختلف و دلخواه بر روی آن هاست که می توان با تطبیق آن با انواع دکوراسیون و متناسب با آن به شکل لذتبخشی از این ویژگی پرده های مخمل استفاده کرد.

به هر صورت این نوع پرده به دلیل ویژگی های مثبت و فراوانی که دارد، در بین همه اقشار جامعه از محبوبیت زیادی برخوردار است، که بازتاب آن در نمای کلی و نهایی دکوراسیون بخوبی به چشم خواهد آمد.

آشنایی با مزایا و ویژگی پرده های مخمل( قسمت دوم) - پرده راد

معایب پرده هایِ مخمل:

این پرده های زیبای چشم نواز با این همه مزایا و ویژگی که برای آن ها برشمردیم، دارای چند عیب کوچک هم هستند که در واقع عیب محسوب نمی شود و با رعایت بیشتر در هنگام استفاده و شست و شو، می توان پرده ها را از این عیوب مُبَرا و محافظت کرد.

شاید بتوان گفت بزرگ ترین نقص پارچه های مخمل این است که رابطه خوبی با ذرات ریز گرد و غبار نداشته و به سرعت آن ها را به خود جذب خواهند کرد، که این مسئله در جاهایی که گرد و غبار زیاد است، نمود بیشتری خواهد یافت.

اما باز هم جای هیچ نگرانی نیست، زیرا به راحتی می توانید با کمک جاروبرقی و با استفاده از سَری مخصوص آن گرد و خاک را از روی پرده ها، البته با درجه کم جاروبرقی از بین برده و با نظافت دوره ای و منظم، این مشکل را بسادگی حل کنید.

آشنایی با مزایا و ویژگی پرده های مخمل( قسمت دوم) - پرده راد

نکته دیگر، باید سعی کنید که این پرده ها دچار لکه نشوند، زیرا از بین بردن لکه از روی این پرده ها کار آسانی نیست و با توجه به نوع بافت پارچه باید با دقت و صبر و حوصله انجام شود و نباید برای از بین بردن این لکه ها، پرده ها را داخل لباسشویی بیندازید، بلکه بهتر است توسط شستشو با دست لکه ها را از بین ببرید.

در این موارد برای استفاده از ویژگی پرده های مخمل و زیبایی بیشتر آن ها بدین صورت عمل نمایید، که ابتدا باید پارچه مناسب دیگری را به مواد ملایم شوینده آغشته کنید و آن را به آرامی بر روی جای لکه بر روی پرده در جهت خواب الیاف بکشید و بعد از پاک شدن لکه ها، با کمک پارچه ی مناسب دیگری که خیس است، مواد شوینده را بخوبی از روی پرده پاک کنید، در حین انجام کار نباید فشار زیادی را بر روی پرده وارد کنید.

پرزهای پرده را در جهت خواب آن قرار دهید و قسمت خیس پرده را در مجاورت هوا بگذارید تا خشک شود و اگر در حالت عادی آب و یا هر ماده دیگری بر روی پرده ریخت، سعی نکنید آن را با فشار زیاد دستمال پاک کنید، زیرا سبب آسیب رساندن به فُرم پرده خواهد شد.

بطور کلی وارد کردن ضربه های شدید بر روی پرده های مخمل، سبب آسیب رساندن به پرزها و بافت آن خواهد شد و دوام و زیبایی آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

آشنایی با مزایا و ویژگی پرده های مخمل( قسمت دوم) - پرده راد

گاهی اوقات نور دهی کم پارچه های مخمل و تاریک تر شدن محیط را هم یکی از معایب این پرده محسوب می کنند، اما در واقع این یک عیب نیست و در بسیاری از فضاها مانند اتاق های خواب، آویختن این پرده ها و ایجاد تاریکی بیشتر با نور کمتر و محافظت بیشتر از حریم شخصی و خصوصی افراد، می تواند آن را به یک حسن بالا و ویژگی پرده های مخمل تبدیل کند.

به هر حال مهمترین نکته این است که انتخاب و خرید پرده های مناسب و متناسب با محیط، تأثیر بسزایی در روحیه و شادابی افراد داشته و حتی انتخاب رنگ درست در آن ها باعث آرامش روح و ذهن افراد خواهد شد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *