آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های پرده مخمل( قسمت اول) - پرده راد

آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های پرده مخمل( قسمت اول)

مقدمه:

ویژگی های پرده مخمل و مزایای خاصی که این پرده ها دارند، سبب شده است تا در جاها و مکان های مختلف از آن ها استفاده شود و به عنوان یکی از شیک ترین و مجلل ترین پرده ها، حتی در فضاهای رسمی هم مورد بهره برداری قرار گیرند.

پارچه های مخمل از سال های دور هم مورد استفاده مردم بوده و نه تنها از آن برای پوشش پنجره ها و درب ها و به عنوان پرده استفاده می شده، بلکه برای ساخت محصولات بسیار زیادی و بویژه وسایل تزئینی، به زیباترین شکل از آن بهره برداری شده است.

در این مطلب به بیان ویژگی های خاصی که این نوع از پرده ها دارند، خواهیم پرداخت و شما را با این پرده های جذاب و چشم نواز بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های پرده مخمل( قسمت اول) - پرده راد

معرفی ویژگی های پرده مخمل:

پارچه های مخمل یکی از مرغوب ترین و قدیمی ترین پارچه هایی است که از جنسی ضخیم و کرکدار با بافت فشرده ای تولید شده است که در بافت آن از ابریشم هم استفاده شده و استفاده از همین ابریشم در ساخت و بافت پارچه، سبب درخشندگی و همچنین قیمت بالا و گرانی آن و در نتیجه لوکس و اشرافی بودن آن شده است.

این پارچه که بسیار کاربردی هم هست، معمولاً جهت دوخت روکش مبل، روتختی، کوسن و روبالشی و…و حتی دوخت انواع لباس استفاده می شود و معمولاً با عرض های 150 تا 300 سانتی متری به بازار عرضه می شود.

این پرده ها مزایا و ویژگی های زیادی را به همراه دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*نوع بافت و کرک هایی که در پارچه های مخمل وجود دارد باعث ایجاد خواب و حالت خاصی در این پارچه شده است، که در ترکیب با نور و در برابر جهت تابش آن، سایه روشن های بسیار زیبا و چشم نوازی را در پرده ایجاد خواهد کرد که هر لحظه در چشم بیننده، به رنگی متفاوت جلوه خواهد کرد.

*یکی از ویژگی های پرده مخمل این است که آن ها بسیار نرم و لطیف هستند اما به دلیل وزن و ایستایی خوب و بالایی که دارند بعد از نصب بسیار خوب و خوش حالت اند و فُرم خود را حفظ می کنند و ظاهری لوکس و مجلل را در دکوراسیون بوجود خواهند آورد.

آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های پرده مخمل( قسمت اول) - پرده راد

*پرده های مخمل به علت ضخامتی که دارند می توانند به عنوان یک عایق ضد سرما و حتی برخی معتقدند ضد گرمای هوا! عمل کرده و در فصول سرد و مناطق سردسیر محیط را گرم تر نگه داشته و در تابستان با جلوگیری از ورود و تابش نور مستقیم، دمای هوا را تا حدی متعادل نگه دارند.

*درست است که پرده های مخمل اکثراً در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک استفاده می شوند، اما تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد در این پرده ی زیبا باعث می شود که دیگر نگران ست کردن این پرده با هیچ سبک دکور و یا طراحی نباشید و به راحتی با انتخاب یکی از انواع متناسب این پرده، جذابیتی را که می خواهید در محیط پیرامون خود ایجاد کنید.

*از دیگر مزیت های آویختن پرده های مخمل بر روی پنجره و پشت شیشه ها، جلوگیری از تابش نور آفتاب و آسیب های ناشی از آن است که ممکن است برای وسایل و اثاثی مانند فرش و مبل و بر اثر تابش نور خورشید بر روی آن ها پیش آید.

آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های پرده مخمل( قسمت اول) - پرده راد

*از دیگر ویژگی های پرده مخمل دوام و طول عمر بالای این پرده هاست و اگر در نظافت و شستشوی آن ها دقت کافی داشته باشید، به سادگی می توانید تا سال های متمادی از آن ها بخوبی بهره برده و بدون پرداخت هزینه مجدد برای خرید پرده های بعدی، به استفاده بهینه از این پرده ها بپردازید.

*این پرده ها برای استفاده در تمامی محیط ها مناسب هستند و از آن می توان در فضاهای مختلف منزل از جمله اتاق خواب، اتاق نشیمن، هال و پذیرایی و حتی از انواع مناسب آن، در فضاهای اداری استفاده کرد.

*همچنین این پرده ها  یکی از بی نظیرترین پرده ها برای پوشش در سالن های سینما و آمفی تئاتر، رستوران های بزرگ، تالارها و هتل های لوکس و لاکچری و مکان های وسیع و بزرگ هستند که فضا را زیباتر، باکلاس تر، باشکوه تر و مجلل تر نشان خواهند داد.

آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های پرده مخمل( قسمت اول) - پرده راد

پرده های مخمل یکی از بهترین، مرغوب ترین و با کیفیت ترین جنس پارچه های پرده ایست که می توانیم با توجه به شرایط و دکوراسیون محیط، در زیباترین شکلی از آن ها استفاده کرده و با نگهداری درست و رعایت نکات ساده اما کلیدی، بر تازه و نو بودن همیشگی آن بیفزاییم.

اما ویژگی های پرده مخمل این پرده شیک و زیبا به همین موارد خلاصه نمی شود و در پست بعدی به بیان دیگر مزایای آن خواهیم پرداخت، پس همچنان با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *