آیا از پرده های اتریشی شناختی دارید؟ - پرده راد

آیا از پرده های اتریشی شناختی دارید؟

مقدمه:

پرده های اتریشی نوعی از پرده های زیبای کلاسیک هستند که در گروه پرده های سلطنتی قرار می گیرند و طرفداران خاص خود را دارند و می توانند نمایی بسیار مجلل و باشکوه را از خود به نمایش بگذارند.

اینکه آیا ما این پرده را برای تزئین اتاق و یا پوشش پنجره های خود استفاده می کنیم یا نه، سلیقه ای شخصی است، اما استفاده از اینگونه پرده ها بویژه برای فضاهای بزرگ و وسیع با اکسسوری های مناسب، بسیار زیبا و تحسین برانگیز خواهد بود.

در این مطلب به تعریف مختصری از این پرده ها خواهیم پرداخت، که شاید امروزه به دلیل کوچک و محدود شدن محیط خانه ها باید فقط نمونه های اصیل و قدیمی آن را در فیلم ها و یا مکان های تاریخی و یا سالن های بسیار بزرگ و مجلل جستجو کرد.

راهنمای پرده اتریشی

معرفی و شناخت پرده های اتریشی

پرده اتریشی از طرح ها و مدل های منحصر به فرد و خاص پرده است، که امروزه به شکلی جدید تر و مدرن تر و با  مقدار پارچه کمتر، ولی با همان سبک و سیاق برای خانه های مدرن با سبک مدرن طراحی و دوخته می شود.

اگر تمایل دارید تا محیط زندگی و منزل خود را با نمایی از پرده های کلاسیک، مجلل و فاخر مزین کنید، می توانید از پرده اتریشی برای این منظور استفاده کنید و می توان گفت این نوع پرده ها، یکی از بهترین گزینه هایی هستند که با طراحی سلطنتی و دکوراسیون های سبک کلاسیک هماهنگی و همخوانی دارند.

در اکثر مدل های این پرده از چندین والان به شکل پیاپی استفاده شده است که بیشتر به صورت دالبر طراحی و در کنار هم دوخته و به نمایش گذاشته می شوند، که این والان ها می توانند به عظمت و شکوه هرچه بیشتر این پرده بیفزایند.

شاید بتوان این دالبرها را در هنگام جمع شدن به پرده های رومی شبیه کرد، زیرا که چین های زیاد این پرده به کمک ریسمانی و به شکل دالبر و به صورت پرده های رومی، جمع می شوند و تقریباً شبیه به پرده های رومی هستند.

پرده های اتریشی با دکوراسیونی به سبک کلاسیک بسیار هماهنگی داشته و بخصوص به همراه مبلمان های کلاسیک ترکیبی بسیار ایده آل و عالی را خواهند آفرید، اگر چه که مقدار و متراژ پارچه بکار رفته در این مدل از پرده بسیار زیاد است و بین 2 تا 5 برابر پرده های معمولی می رسد ، اما به دلیل زیبا و جذاب بودن آن، بویژه برای فضاهای بزرگ و سالن های عریض و طویل و با توجه به نوع دکوراسیون و کاربرد وسایل قدیمی و آنتیک، می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد.

پرده اتریشی

جنس پارچه

برای اینکه با توجه به طرح دوخت هماهنگی بین جنس و مدل پرده های اتریشی حاصل شود، پارچه های ابریشمی و یا پارچه های مخمل می توانند بهترین و مناسب ترین گزینه برای این منظورباشند، زیرا که این پارچه ها با ظرافت و لطافت خاصی که دارند می توانند به زیبایی هر چه بیشتر پرده و نمای جذاب  و باشکوه آن کمک کنند، اگر چه که می توانید این طرح دوخت را برای انواع پارچه های ساده و گلدار با جنس های مختلف و به سبک امروزی هم طراحی کرده و از آن به بهترین نحوی استفاده کنید.

همچنین برای نما و جلوه ظاهری پرده های اتریشی می توانید از نوارهای ریشه دار و یا چین دار برای جلوه بیشتر این پرده در هنگام دوخت و در قسمت پایین پرده استفاده کرده و ظرافت بیشتری را بر روی پرده بوجود آورید، که تناسب این نوارها با طرح دوخت پرده و رنگ آن بسیار مهم و از نکات کلیدی جذابیت بیشتر این پرده است.

با اینکه می توانید از چوب پرده های معمولی برای آویختن این پرده ها بهره ببرید؛ اما استفاده از چوب پرده ها و ریل های مناسب برای آویختن پرده و یا کاربرد کتیبه های مناسب بخصوص با طراحی های منبت و یا ساده چوب و هماهنگ با رنگ پرده می تواند زیبایی و شکوه پرده ها را دو چندان نموده و حالتی جذاب تری به آن ها ببخشد، ضمن اینکه استفاده از کتیبه برای اینگونه از پرده ها، به منظم نشان دادن و آراستگی پرده خواهد افزود.

بهترین مدل پرده اتریشی

اینگونه پرده ها را می توانید در اتاق های نشیمن و پذیرایی و یا حتی برای تزئین پنجره های کوتاه آشپزخانه، با توجه به سلیقه خود و از پارچه های متفاوت و در رنگ های مختلف، با در نظر گرفتن سایر اِلِمان های اتاق و فضای مورد نظر دوخته و استفاده کنید و از زیبایی بصری پرده های اتریشی لذت ببرید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *