آیا با پرده های اداری آکاردئونی آشنایی دارید؟ - پرده راد

آیا با پرده های اداری آکاردئونی آشنایی دارید؟

مقدمه:

شاید تا به حال نام پرده های اداری آکاردئونی را نشنیده باشید، از این روست که تلاش داریم در این پست به معرفی بیشتر این پرده بپردازیم.

این پرده در واقع نوعی از پرده های شید است که به شید تاشو و یا پله دار هم معروف است و برخی هم آن را با نام شید لانه زنبوری می شناسند.

پرده آکاردئونی یکی از مناسب ترین و کاربردی ترین نوع پرده های اداری است، که با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارد، می تواند یکی از گزینه های مناسب نصب در دفاتر و شرکت ها باشد.

اگر همچنان ما را تا پایان در سایت پرده راد همراهی کنید، اطلاعات بیشتری را در مورد این پرده بدست خواهید آورد.

آیا با پرده های اداری آکاردئونی آشنایی دارید؟ - پرده راد

معرفی پرده های اداری آکاردئونی

پرده های آکاردئونی مانند شیدهای ساده اند، با این تفاوت که از آن ها بسیار انعطاف پذیرترند و با طرح خاصی که دارند، برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش بهره وری پرده، در واقع نمونه عایق بندی شده ی پرده های شید هستند.

این پرده ها دارای 4 حالت خاموشی کامل، تاریکی فضا، فیلتر کردن نور و دریافت نور هستند، هنگامی که پرده در حالت تماماً بسته قرار دارد، فضای داخلی نسبت به دید بیرونی کاملاً مسدود است و از حریم شخصی و خصوصی افراد بطور صد در صد محافظت می شود.

پرده های آکاردئونی با وجود داشتن آستری سبب جلوگیری از ورود و تابش نور زیاد و آزار دهنده به داخل محیط شده و قادرند که نور مناسبی را در فضا ایجاد کنند.

بخصوص در مکان های اداری و دفاتر تجاری که کارکنان نیاز به نور مناسب جهت کار دارند، این پرده ها گزینه ی بسیار مناسبی برای نصب خواهند بود.   عایق بسیار مناسب

این پرده ها به علت ساختار مشبک و وجود هوا در بین این شبکه ها، که شباهت فراوانی به لانه های زنبور هم دارند، عایق بسیار خوب و مناسبی برای از دست نرفتن گرما و سرما هستند و از این طریق به اتلاف انرژی کمک زیادی خواهند کرد و در نتیجه در هزینه های مصرفی هم صرفه جویی بسیاری انجام خواهد گرفت.

سیستم و مکانیزم عایق گرمایی در پرده های اداری آکاردئونی در روزها و فصول گرم سال تا حدود 80 درصد مانع ورود گرمای خورشید به محیط و هدر نرفتن هوای خنک و سرد شده و در ماه های سرد سال هم در حدود 40 درصد از اتلاف انرژی و گرمای موجود جلوگیری خواهند کرد.

بخاطر همین ویژگی، این پرده ها مناسب برای ساختمان های تجاریی خواهند بود، که با وجود شیشه های بزرگ و داشتن چنین فضاهایی، لازم است تا علاوه بر ایجاد عایق های حرارتی جهت مصرف کم انرژی و کاستن از هزینه های سرسام آور آن، برای بوجود آمدن محیط کاری ایده ال، نور و گرمای خورشید را نیز کنترل کنند.

آیا با پرده های اداری آکاردئونی آشنایی دارید؟ - پرده راد

 

ویژگی های دیگر این پرده

جنس این پرده عموماً از پلی استر و پوشش آن از آکریلیک، پلی اورتان و یا ترکیبی از این دو است، مضاف بر اینکه پرده آکاردئونی دارای پوشش آنتی استاتیک و ضد ذرات گرد و غبار و چربی است و به دلیل همین ویژگی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای نصب در آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری و حتی رستوران ها باشد.

از مزایای دیگر جنس بکار رفته در این پرده خاصیت آنتی UV  و محافظ رنگ در برابر اشعه های خورشید است.

پرده های اداری آکاردئونی بخوبی قابلیت نصب در شرایط غیر معمول را دارا هستند و می توانید به راحتی آن را بر روی سقف، دیوار و یا در داخل قاب پنجره نصب کنید.

پرده ی آکاردئونی پوششی مناسب برای پنجره ها با اشکال هندسی متفاوت، مانند دایره، نیم دایره و حتی ذوزنقه هستند و با وجود این پرده می توانید پوشش کاملی را برای انواع پنجره های خود در اشکال مختلف، فراهم نمایید.

آیا با پرده های اداری آکاردئونی آشنایی دارید؟ - پرده راد

طرح و رنگ پرده ی آکاردئونی

از این بابت نباید نگران باشید، چرا که این پرده ها در انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها وجود دارند که با هر نوع دکوراسیون و سلیقه ای هماهنگی خواهند داشت، پس به راحتی می توانید با انتخاب پرده مناسب سلیقه ی خود، فضایی آرام و دلپذیری را با این پرده تجربه کنید.

شید های آکاردئونی را می توانید به تنهایی و یا در زیر پرده های دیگری مانند حریر و مخمل هم استفاده کنید، به شرطی که به ترکیب و رنگ بندی آن دقت داشته و همخوانی آن ها را هم در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ های خنثی در اینگونه پرده ها می توانند در این زمینه کمک خوبی باشند و به راحتی می توانید یکی از انواع طرح و رنگ این پرده را در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک بکار گیرید.

اما پرده های اداری آکاردئونی دارای مزایای دیگری هم هستند که در پست بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *