آیا با پرده ی هانی کامب یا لانه زنبوری آشنایی دارید؟ - پرده راد

آیا با پرده ی هانی کامب یا لانه زنبوری آشنایی دارید؟

مقدمه:

پرده ی هانی کامب که با نام های لانه زنبوری، پشت پنجره ای، پلیسه و هانیکوم هم شهرت دارند، از انواع جدید و مدرن پرده های بالا رونده امروزی هستند.

این پرده ها که شکلی شبیه به آکاردئون دارند، از ساختاری بسیار بادوام، اما سبک و نازک تهیه شده اند، برای معرفی بیشتر اینگونه پرده ها لازم است تا در این پست هم با ما همراه شوید، تا اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید.

آیا با پرده ی هانی کامب یا لانه زنبوری آشنایی دارید؟ - پرده راد

پرده ی هانی کامب یا لانه زنبوری چیست؟

این پرده که در حقیقت نوعی از پرده های پلیسه ای محسوب می شوند، از چندین لایه پارچه بصورت سلولی با حفره های افقی شکل تشکیل می شود و از پارچه هایی با جنس پلی استر ساخته شده تا خاصیت کشسانی و ارتجاعی در آن بالا باشد.

مدل این پرده ها به نحوی طراحی شده که دو پارچه بصورت عمودی در دو طرف، به عنوان پارچه اصلی و رویه پرده است، که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

در بین این دو پرده عمودی هم پارچه هایی افقی با فاصله ای مشخص و هم اندازه به عنوان عایق پرده بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

در واقع این پارچه ها به شکل سلول هایی پارچه ای هستند که به عنوان عایق می توانند با در گیر کردن هوا در بین سلول ها، چه در تابستان و چه در زمستان، هوای خانه را متعادل نگه دارند.

همین شکل خاص اینگونه پرده ها سبب شده تا دارای ویژگی هایی مخصوص به خود باشند و مزایایی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند.

آیا با پرده ی هانی کامب یا لانه زنبوری آشنایی دارید؟ - پرده راد

مکانیزم حرکتی پرده های هانیکوم

قطعات پرده های لانه زنبوری اغلب بر روی فریم پنجره ثابت و نصب می شوند، البته پرده ی هانی کامب قابلیت نصب بر روی دیوار و یا سقف را هم دارند، که در صورت نیاز می توان آن ها را به دیوار و یا سقف آویخت.

ساختار حرکتی آن ها ساده است و به دو سیستم حرکت دستی و یا برقی مجهز می باشند.

در مدل های دستی آن به کمک دستگیره ای که در زیر پرده قرار دارد، می توانید پرده را به سمت بالا یا پایین هدایت کنید، اما در نوع سیستم برقی با استفاده از ریموت کنترل و یا به صورت هوشمند می توانید پرده از راه دور کنترل کرده و جا به جا کنید.

ولی به دلیل قیمت بالایی که پرده های هوشمند و برقی در این مدل دارند، بیشتر مصرف کنندگان از نوع مکانیزم دستی برای حرکت و بالا و پایین بردن این پرده ها استفاده می کنند.

پرده های پلیسه یا هانی کامب برای جمع شدن از سه مکانیزم حرکتی پیروی می کنند یا از سمت پایین به سمت بالا جمع می شوند و یا از جهت عکس آن، یعنی از جهت بالا به سمت پایین قابل حرکت هستند.

در مدل های دیگر پرده ی هانی کامب پرده، از دو جهت به سمت وسط مانند آکاردئون جمع می شود، که البته در موقع خرید، فقط یکی از نمونه های حرکتی آن قابل انتخاب است.

یعنی در موقع سفارش پرده باید یکی از جهات جمع شدن پرده را انتخاب کنید، که صرفاً مدل مورد نظر شما بر روی پرده اجرایی خواهد شد.

ضمناً خوب است این نکته را هم بدانید که هزینه ی مدل جمع شدن دو طرفه ی پرده، نسبت به دو مدل دیگر که یک طرفه محسوب می شوند بیشتر است و از این جهت عموماً این مدل را صرفاً برای پرده های پلیسه شب و روز انتخاب می کنند.

آیا با پرده ی هانی کامب یا لانه زنبوری آشنایی دارید؟ - پرده راد

پرده شب و روز هانیکوم چیست؟

در این نمونه از پرده های هانیکوم یا لانه زنبوری، به غیر از پرده ی اصلی از یک پرده یا یک پوشش در زیر پرده اصلی، که در واقع مانند آستر پرده است، استفاده می شود.

این مدل از پرده های لانه زنبوری برای استفاده در فضاهای نورگیر و با نور بسیار زیاد و همچنین برای حفظ حریم شخصی و خصوصی در هنگام شب، بسیار مناسب است.

این نوع از پرده ی هانی کامب با ارائه پوششی یکدست، که مانند آستری بر زیر پرده ها قرار گرفته و از ورود نور به داخل محیط جلوگیری می کند و با غیر قابل مشاهده کردن فضای داخل از بیرون، بخوبی حریم شخصی و خصوصی شما را هم حفظ خواهد کرد.

این پرده دارای ویژگی های دیگری هم هست که در پست بعدی به آن اشاره ای خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *