انتخاب جذاب ترین پرده های ساده و مواردی که باید لحاظ شوند - پرده راد

انتخاب جذاب ترین پرده های ساده و مواردی که باید لحاظ شوند

مقدمه:

پرده های ساده علی رغم سادگی شان می توانند بسیار شیک و جذاب باشند و فضایی زیبا و متفاوتی را در محیط خانه ایجاد کنند، به شرطی که بتوانید مواردی را در این رابطه لحاظ کنید و به آن اهمیت دهید.

در این مطلب قرار است تا مواردی را عنوان کنیم تا به کمک آن ها بتوانید با آویختن پرده های رنگارنگ ساده، به بهترین و زیباترین شکلی محل زندگی و یا محیط کار خود را زینت بخشیده و دیزاین کنید.

نکاتی برای انتخاب پرده های ساده

هر کس دوست دارد که محل زندگی خود را به بهترین و زیباترین شکلی طراحی و دیزاین کند و یکی از مهمترین آیتم های زیباسازی در این رابطه پرده ها هستند که می توانند تأثیر فوق العاده ای را در بوجود آوردن چنین محیطی داشته باشند.

شاید نتوانید تصور کنید که پرده های شیک ساده تا چه اندازه می توانند در زیبایی محیط تأثیر داشته باشند، از طرف دیگر  هم انتخاب اشتباه شما در هر کدام از موارد مهم مانند، رنگ، جنس، طرح دوخت، نوع دوخت، میل پرده های نامناسب و… می توانند تأثیر منفی بر روی زیبایی فضای مورد نظر و یا منزل شما داشته باشند.

اما نکاتی که باید برای این زیباسازی در نظر داشته باشید شامل موارد زیر خواهند بود:

پرده ساده

سایز و اندازه پنجره ها

در بین نکات مربوط به دوخت که از موارد مهم زیبا شدن اینگونه پرده هاست، اندازه گیری دقیق طول و عرض پنجره  بیش از اندازه تصور از اهمیت برخوردار است، پس در اندازه گیری ها دقت بیشتری داشته باشید.

اگر طول و عرض پرده ها کوتاه بود، لازم است از سمت چپ و راست پرده به اندازه 10 تا 15 سانتی متر، از پایین پنجره به اندازه 10 تا 20 سانتی متر، به متراژ اصلی پرده انتخابی اضافه کنیم تا جلوه پرده بیشتر شود.

اگر در دو سمت پرده های ساده دیوار باشد، بهتر است ابتدا از یک دیوار تا دیوار دیگری را اندازه گیری کرده و بعد هم از سقف تا زمین را برای ارتفاع اندازه گیری کنید و مقدار اضافی را از متراژ کل پرده کم کنید تا انداززه ها دقیق تر باشند.

انتخاب میل پرده های مناسب هم یکی از گزینه های مهم برای زیباسازی پرده هاست که بسیار مهم است، پس اگر قصد دارید از چوب پرده های ساده برای آویختن پرده های خود استفاده کنید، بهتر است تا از بلندی پرده 5 سانتیمتر کم کنید.

همچنین اگر قرار است از میل پرده های حلقه دار برای این منظور استفاده کنید، باید از بلندی و متراژ پرده به اندازه 8 سانت کم کنید تا بعد از دوخت پرده به زیباترین شکلی نمایان باشد.

اما اگر  مدل چوب پرده مشخص نباشد، بهتر است تا قد پرده را دستکاری نکنید و لازم نیست تا از قد پرده ها چیزی کم کنید و به همان اندازه معمولی پرده را اندازه گیری کرده و بدوزید.

پرده ساده و جذاب

متراژ پرده

برای اینکه پرده هایی شیک و زیبا داشته باشید باید متراژ و اندازه ای که برای خرید پارچه پرده ای در نظر می گیرید، به اندازه ی لازم و کافی باشد، پس برای طول پرده باید طول پنجره را با 10 تا 20 سانت اضافه برای دوخت و برای عرض پرده های ساده در کمترین اندازه 2 و نیم تا 3 برابر عرض پنجره را در نظر بگیرید، یا به عبارتی میل پرده را اندازه زده و به اضافه 20 سانت( 10 سانت برای هر طرف) در نظر بگیرید و با دقت پارچه پرده ای را مطابق آن برش بزنید.

پرده ساده

انتخاب طرح و رنگ پرده

اگر پرده های رنگارنگ ساده را دوست ندارید، بهترین گزینه انتخاب رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، سفید، بژ و… است، زیرا  اینگونه رنگ ها می توانند با فضاهای مختلف و انواع دکوراسیون های مدرن و ساده ست و هماهنگ شوند، پس در این موارد فرقی نمی کند که در دکوراسیون شما از چه رنگ هایی استفاده شده است.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اگر می خواهید از پرده های تک رنگ و مناسب برای دکوراسیون بهره ببرید، بهتر است تا رنگ پرده یک درجه تیره تر از مهمترین اِلِمان های دکوراسیون باشد تا شیک و جذاب به نظر آیند.

اما مهمترین نکته برای انتخاب رنگ پرده ساده این است که از رنگ های مکمل کمک بگیرید، برای این منظور می توانید با توجه و دقت به رنگ آمیزی دیوارها، فرش ها، کاغذ دیواری، مبلمان و… رنگی را برای دوخت پرده در نظر بگیرید که با این رنگ ها هماهنگ بوده و اینکه بیشتر از سایر وسایل جلوه کرده و به نظر آید.

در نظر داشته باشید که برای جلوه و نمای بیشتر و با شکوه تر پرده های ساده لازم است تا از رنگی متفاوت نسبت به کل دکوراسیون برای دوخت پرده در نظر بگیرید، در این صورت پرده نسبت به سایر دکوراسیون چشمگیرتر و جذاب تر خواهد بود.

پس تلاش کنید برای زیبایی محیط خود بهترین ها را با توجه به موارد گفته شده لحاظ کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *