انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری - پرده راد

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری

مقدمه:

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری به خیلی از فاکتورها و عوامل پیرامونی بستگی خواهد داشت، چرا که امروزه اغلب بخاطر داشتن فضاهای کوچک و محدود آپارتمانی، در واقع قسمت ناهارخوری در خانه ها بخشی از اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن را در برمی گیرد.

در گذشته که محیط و فضای اکثر خانه ها بزرگ و وسیع بود و اغلب افراد خانه های ویلایی در اختیار داشتند، فضای مجزایی به نام سالن ناهارخوری و یا اتاق ناهارخوری در نظر گرفته می شد، یا در برخی موارد به دلیل بزرگی آشپزخانه ها، این قسمت در حقیقت به بخشی از آشپزخانه اطلاق می شد که از تعدادی میز و صندلی و دیگر وسایل مورد نیاز، تشکیل می گردید.

در این مطلب قرار است تا در باره انتخاب پرده ها برای این مکان خاص و مواردی که باید لحاظ شده و در نظر گرفته شوند، صحبت کنیم، که قطعاً با همراهی شما این کار لذتبخش تر هم خواهد بود، پس همچنان با ما باشید.

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری - پرده راد

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری:

فضای ناهارخوری در خانه ها به هر شکل و فُرمی که طراحی شده باشد، چه بطور مجزا از دیگر اتاق ها و فضای خانه و چه بصورت ترکیبی و در کنار سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن و یا حتی آشپزخانه، یکی از مهمترین قسمت های خانه محسوب می شود و باید به دکوراسیون آن بیش از گذشته توجه کنید.

در این مکانِ خاص، پرده ها یکی از عناصر تأثیرگذار و لاینفک آن بوده و هستند که در چگونگی و ظاهر این اتاق ها و یا این بخش از فضای خانه، نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد و در زیبایی بخشیدن به کل محیط خانه و دکوراسیون مؤثر خواهند بود.

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری - پرده راد

برخی از مواردی که در این رابطه از اهمیت برخوردارند عبارتند از:

  • رنگ پرده در فضای ناهارخوری

انتخاب رنگ در این محیط، بسیار مهم و اساسی است، زیرا که این رنگ ها تأثیر زیادی در روحیه و اشتهای افراد و در نتیجه سلامتی آنان خواهند داشت و می توانند در این زمینه به کمک ما بیایند و از این جمله انتخاب رنگ مناسب برای پرده هاست.

متناسب با مقدار فضا، بزرگی و کوچکی سالن ناهارخوری باید پرده های مناسبی را برای آن برگزینید، پس اگر محیط وسیعی را در اختیار دارید، می توانید از رنگ های تیره تر هم برای این محیط استفاده کنید، اما اگر قسمت ناهارخوری در منزل شما محدود و کم وسعت است برای انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری باید از پرده هایی با رنگ های روشن در اینگونه فضاها کمک بگیرید.

در این میان توجه به رنگ های بکار گرفته شده در دکوراسیون هم در انتخاب رنگ پرده، برای هارمونی بیشتر فضا لازم خواهد بود، که برای ایجاد هماهنگی می توانید از رنگ های تیره تر و یا روشن تر از طیف رنگ های بکار برده شده و غالب در فضا هم بخوبی کمک گرفته و استفاده کنید.

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری - پرده راد

  • استفاده از رنگ های متضاد

اما طرح دیگری که پیاده سازی آن نیاز به ریسک پذیری زیادی دارد، استفاده از رنگ های متضاد در این فضاست که می تواند چالش های خود را بدنبال داشته باشد، پس در این صورت می توانید رنگ جدیدی را به این مجموعه بیفزایید و رنگ های تیره را هم تجربه کنید.

اگر تجربه استفاده از رنگ های متضاد با دکوراسیون و محیط را ندارید، محیط ناهارخوری بهترین جا برای انجام این کار است تا سلیقه ی خود را محک بزنید، البته بهتر است در این زمینه جانب احتیاط را هم رعایت نمایید.

انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری - پرده راد

  • نکته قابل توجه:

شاید یکی از بهترین انتخاب ها توجه به رنگ ها و طرح های موجودی است که در نقش و نگار رومیزی وجود دارد و بدین ترتیب و با ست کردن پرده با یکی از رنگ ها و یا طرح های رومیزی، بیشترین هماهنگی و هارمونی حاصل خواهد شد.

در مجموع به نظر می رسد انتخاب رنگ های شاد و نشاط آور در هنگام گزینش رنگ پرده در فضای ناهارخوری و برای چنین فضاهایی لازم باشد و متناسب با رنگ های دکوراسیون می بایست یکی از رنگ های شاد را برگزینید تا لذت بیشتری را در هنگام غذاخوردن و از کنار هم بودن ببرید.

دکوراسیون - پرده راد

  • رنگ سفید یکی از بهترین انتخاب ها

یکی از رنگ هایی که همیشه جذابیت خود را حفظ کرده و در همه جا راهگشا خواهد بود، استفاده از رنگ سفید و یا شیری برای پرده هاست که در کمال سادگی بسیار زیبا بوده و با هر شرایط، فضا و دکوراسیونی سازگاری ایجاد خواهد کرد.

این رنگ می تواند با دکوراسیون هایی به رنگ سفید هماهنگ شده و یا اینکه با رنگ های تیره بخوبی ست شود، بویژه اگر در کنار میز ناهارخوری دیوارها و یا دیواری به رنگ های تیره داشته باشید، استفاده از پرده ای به رنگ سفید هم فضا را جذاب تر خواهد کرد.

این نکته هم بسیار جالب است که با کمک تابش نور لامپ ها با رنگ های مختلف و به صورت تزئینی بر روی پرده های سفید، می توانید فضای جذاب و متفاوتی را خلق کرده و با کمک این نورها هر لحظه فضا را به رنگ هایی که دوست دارید، درآورید.

به هر حال هنگام انتخاب رنگ پرده در فضای ناهارخوری با استفاده از رنگ سفید، ضمن ایجاد فضایی آرامبخش و دلپذیر، محیطی شیک، زیبا و جذاب را بوجود خواهید آورد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *