انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و نکاتی مهم در مورد آن - پرده راد

انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و نکاتی مهم در مورد آن

مقدمه:

انتخاب درست پرده برای فضای ناهارخوری نیاز به دانستن نکاتی دارد، که با توجه به آن ها می توانید محیطی دلپذیر و لذتبخش را فراهم آورده و از یک دورهمی خوب و آرامش بخش لذت ببرید.

چرا که اگر تمامی اجزاء و عناصر در این محیط بدرستی و با رنگ های مناسب در نظر گرفته شده و انتخاب شوند، می توانند در اشتها و لذت بردن بیشتر از غذا و فضا تأثیرگذار باشند.

در این مطلب و در ادامه ی مطلب قبلی، که در مورد رنگ پرده ها در ناهارخوری صحبت کردیم، قرار است تا موارد دیگری را ذکر کنیم تا بتوانید با انتخاب پرده هایی مناسب و هماهنگی آن با دیگر وسایل مانند میز و صندلی ها و یا تناسب آن با رنگ دیوارها، محیطی بی بدیل را خلق کنیم.

انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و نکاتی مهم در مورد آن - پرده راد

فاکتور های مهم در انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری:

پرده ها در هر جا و مکانی جزو اصلی ترین عناصر در دکوراسیون و زیباسازی آن هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در انتخاب آن دقت شود، تا با ایجاد هماهنگی و هارمونی بیشتر با سایر اجزاء، مکانی شیک و جذاب را شاهد باشیم.

اما برای ایجاد این جذابیت در فضای ناهارخوری باید مواردی را لحاظ کنیم که برخی از آن ها عبارتند از:

انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و نکاتی مهم در مورد آن - پرده راد

  • تنظیم نور به کمک پرده ها

نور مناسب یکی از چالش های اساسی و اصلی در خانه ها و یا بهتر بگوییم آپارتمان های امروزی است، که فضای محدود و کوچکی را در اختیار افراد می گذارد که در بعضی موارد  قسمتی از آن هم به ناهارخوری خانه اختصاص می یابد.

پس در فضاهایی مانند ناهارخوری نیاز به تنظیم نور مناسب توسط پرده ها خواهید داشت، چرا که ممکن است زیاد بودن تعداد پنجره ها و یا مشرف بودن آن ها به آفتاب و تابش نور مستقیم و یا حتی قرار گرفتن این مکان در برابر پنجره های ساختمان روبرو، باعث شود تا در هنگام صرف غذا و قرار گرفتن در پشت میز ناهارخوری، پرده ها را کشیده و نور را کمتر کنید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که فضای روشن و نور زیاد را می پسندید و در اینگونه مواقع پرده ها را جمع می کنید تا نور بیشتری فضای خانه شما را پُر کند، بهتر است تا در هنگام انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری از پرده هایی با رنگ های شفاف و روشن و مدل مناسب پرده کمک بگیرید تا بدین طریق و حتی در حالت بسته ی پرده ها هم، نور بیشتری را میهمان محیط خود کنید.

داشتن نور مناسب در چنین فضایی، یقیناً به شما کمک خواهد کرد تا حال و هوای بهتری داشته باشید و با اشتهای بیشتری به صرف غذا بپردازید، از این رو تلاش کنید تا با استفاده از پرده هایی با رنگ ها و مدل های مناسب و متناسب با محیط و دکوراسیون، آرامش بیشتری را در فضا ساری و جاری کنید.

انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و نکاتی مهم در مورد آن - پرده راد

  • پنجره های متفاوت و پرده های متفاوت تر

در تصور ما پنجره ها همیشه به شکل مربع و یا مستطیل هستند، اما امروزه برای زیبای بیشتر فضا از پنجره هایی به شکل دایره، مثلث و حتی چند ضلعی و… هم استفاده می شود.

شاید در نگاه اول انتخاب پرده برای چنین پنجره هایی غیر ممکن و یا سخت بنظر برسد، اما اینجا دقیقاً همان جایی است که اوج هنر و ظرافت به تصویر کشیده می شود و شما با انتخاب پرده و چوب پرده ی مناسب، سلیقه و هنرمندی خود را ثابت خواهید کرد.

در این صورت لازم نیست که حتماً پرده ها را از نوع پُر چین و کلاسیک آن انتخاب کنید، بلکه می توانید برای هرگونه پنجره ای که در فضای ناهارخوری دارید، از پرده های مدرن و جدید به بهترین وجهی جهت آویختن پرده برای فضای ناهارخوری بهره ببرید.

این پرده ها که می توانند پرده هایی از قبیل زبرا، شید رول، کرکره ای، لوردراپه، رومن و… باشد، قرار است تا فضای ناهارخوری را در خانه شما زیباتر و جذاب تر نمایند و به آن جلوه و نمای تازه ای ببخشند، پس باید تمام سعی خود را در انتخابی شیک، زیبا و مناسب بکار بندید.

در برخی موارد هم ترکیب پرده های مدرن با پرده های دیگر می تواند این منظور را بهتر برآورده کرده و حالتی ایده آل و بی نظیر را چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ تأمین نور مناسب، ایجاد کند.

انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و نکاتی مهم در مورد آن - پرده راد

  • تناسب پرده ها با میز ناهارخوری

یکی از مهمترین بخش ها انتخاب و هماهنگی بین پرده ها و میز و صندلی ناهارخوری و اکسسوری های مربوط به آن است که در این صورت نیاز به دقت و توجه بیشتری در این زمینه دارید و این گزینش می تواند نقطه ای بسیار تأیین کننده در زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل باشد، بخصوص اگر این قسمت با بخش های دیگر خانه مشترک بوده و در یک سمت قرار گیرند.

پرده ها می توانند نقشی اساسی در چشمگیرتر نشان دادن محیط و فضای ناهارخوری داشته باشند و محیطی شاد و دلپذیری را با نقوش، طرح ها و رنگ های خود ایجاد کنند و خیال شما را به سبب انتخاب پرده برای فضای ناهارخوری و داشتن خانه ای گرم و صمیمی و لذتبخش آسوده نمایند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *