انتخاب پرده مناسب اتاق مطالعه و گزینش درست آن - پرده راد

انتخاب پرده مناسب اتاق مطالعه و گزینش درست آن

مقدمه:

برای انتخاب پرده مناسب اتاق مطالعه و کلاً اینگونه مکان ها، هیچ ملاک مشخص و قانون مندی در این زمینه وجود ندارد و شما می توانید با آنچه که متناسب با نیاز و سلیقه شخصی و بودجه مالی شماست به خریداری پرده اقدام کنید، اما باید مواردی را برای خرید در نظر گرفته و لحاظ کنید.

در پست قبلی به بیان مشخصات پرده هایی که باید در اتاق مطالعه و کار، آن ها را دانسته و لحاظ کنیم، پرداختیم و اشاره ای به خرید پرده های پارچه ای و مزایای آن داشتیم.

اما باید بگوییم که علاوه بر پرده های پارچه ای، گزینه های مناسب دیگری هم برای انتخاب وجود دارند، که در این مطلب به معرفی بیشتر آن ها و مزایایی که دارند خواهیم پرداخت.

انتخاب پرده مناسب اتاق مطالعه و گزینش درست آن - پرده راد

معرفی پرده مناسب اتاق مطالعه

عموماً پنجره ها که محل عبور و ورود نور به داخل هستند، رو به کوچه و یا خیابان باز می شوند و همین امر موجب تولید و ایجاد سر و صدای بیش از حد خواهد شد، صداهایی مانند ترافیک و بوق خودروها، سر و صدای گفتگوی آدم ها و… که سبب عدم تمرکز و حواس پرتی بخصوص در هنگام مطالعه خواهد شد.

پرده زبرا و شید رول

در این صورت پرده های شید و زبراهای فوم دار که معمولاً از جنس های  ضخیم تهیه و تولید می شوند، می توانند یکی از بهترین انتخاب ها باشند، که البته مدل های کنترل دار آن هم موجود است که باعث سهولت در کارها خواهد شد.

این نوع از پرده ها نیز مانع از عبور صدا و حرارت و نور زیاد به داخل می شوند، برخی از این پرده ها که حالت رولی دارند با حرکت به سمت بالا و پایین سبب ورود کامل نور و یا تنظیم متناسب و یا عدم وچود نور در محیط خواهند شد.

پرده کرکره ای

در این میان پرده های کرکره ای هم می توانند جزو متناسب ترین و بهترین گزینه ها و پرده مناسب اتاق مطالعه باشند، چرا که با کمک آن ها به راحتی قادر خواهید بود، آنچه را که لازم است برای خود فراهم سازید.

شما قادر خواهید بود،علاوه بر استفاده از خاصیت عایق حرارتی بودن این پرده ها، نور محیط را هم که مسئله بسیار مهمی در هنگام مطالعه و کار است، با باز و بسته کردن پنل های پرده، کنترل کرده و آن را متناسب با شرایط خود و ساعات روز، به سبب شدت و ضعف تابش نور خورشید، تنظیم کنید.

انتخاب پرده مناسب اتاق مطالعه و گزینش درست آن - پرده راد

گزینه های مناسب دیگر

از گزینه های مناسب دیگر در این مورد می توان به پرده کرکره های چوبی و پرده های بامبو هم اشاره کرد، که به سادگی می توانند با هر نوع دکوراسیونی ست شده و متناسب با هر سبکی استفاده شوند.

ترکیبی از هر دو نوع پرده

اما بنظر می رسد که برای بدست آوردن و جمع تمامی مقاصد، یعنی ممانعت از ورود سر و صدای زیاد و همین طور کنترل ورود هوای گرم و سرد و تنظیم نور و سایر ویژگی ها، ترکیبی از پرده های پارچه ای و کرکره ای و یا زبرا، می تواند بهترین راهکار و پرده مناسب اتاق مطالعه باشد.

زیرا که با آویختن هر دو نوع این پرده ها، می توان همزمان به تمامی مقاصد و شرایط مطلوب دست پیدا کرده و با ترکیب رنگ های جذاب و آرام بخش، حال و هوایی دلپذیر و آرام را برای مطالعه و یا کار فراهم کرد.

مثلاً استفاده از کرکره های چوبی می توانند در نهایت زیبایی عایق خوبی برای سرما، گرما و صدا باشند و کمک گرفتن و نصب پرده های حریر و یا تور بر روی آن هم می تواند به کنترل و تنظیم نور و نمای فوق العاده و زیبایی اتاق بیفزاید.

انتخاب پرده مناسب اتاق مطالعه و گزینش درست آن - پرده راد

حتی ترکیب انواع پرده های شید و زبرا با پرده های پارچه ای، چه مخمل و کتان و چه تور و حریر، متناسب با تابش و ورود نور، می تواند یکی از بی نظیر ترین و جذاب ترین گزینه ها برای اتاق مطالعه باشد.

شما با ترکیب پرده های زبرا و یا شید با مخمل، می توانید همزمان هم تاریکی و هم نور را در هر بخش از اتاق که در نظر دارید، بوجود آورده و از تناسب و هماهنگی رنگ و نور لذت ببرید.

در این موردِ بخصوص، استفاده از پرده های اتومات و کنترلی و انتخاب درست پرده مناسب اتاق مطالعه می تواند کمک بزرگی برای صرفه جویی و استفاده بهینه از وقت و زمان باشد و شرایط بسیار مطلوبی را برای مطالعه فراهم آورد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *