انواع پارچه های پرده ای برای دوخت پرده های مختلف

انواع پارچه های پرده ای که در بازار موجود هستند برای دوخت پرده های مختلف بکار برده می شوند و می دانید که این پارچه ها از تنوع بسیار زیادی هم برخوردار هستند، بطوری که وقتی برای انتخاب آن ها وارد بازار می شوید از دیدن این همه تنوع در طرح و رنگ، گیج شده و دچار سردرگمی و دودلی خواهید شد.

از پرده های ساده و سبک گرفته تا پرده های سنگین و طرح دار در انواع رنگ ها موجود است و هر فردی با توجه به سلیقه ای که دارد و صد البته به میزان بودجه ای که به این کار اختصاص داده است، می تواند پرده مناسب و مورد نظر خود را از میان این همه پارچه یافته و آن را خریداری نماید.

در این پست قرار است تا در مورد انواع  پارچه هایی که برای دوخت پرده بکار برده می شوند صحبت کرده و شما را با آن آشنا کنیم.

معرفی انواع پارچه های پرده ای

پارچه های پرده ای انواع زیادی دارند که سعی کرده ایم معروف ترین و پرکاربردترین آن ها را برای تان شرح دهیم از جمله:

انواع پارچه های پرده ای برای دوخت پرده های مختلف - پرده راد

پرده های توری

پرده های توری از طرفداران زیادی برخوردار هستند زیرا با تنوع رنگی و قیمت نسبتاً مناسبی که در بین انواع پارچه ها دارند، گزینه ی خوبی برای کسانی هستند که با بودجه کم و محدود خود، قرار است برای اولین بار پرده بخرند و یا اینکه پرده های خانه خود را تعویض کنند.

تار و پود پارچه های توری در اصطلاح پربافت است و در متراژ زیاد بسیار زیبا و شیک بنظر خواهند رسید، اینطور پرده ها را به راحتی می توان بدون والان و گوشواره هم استفاده کرد، اما پرده های توری در بیشتر موارد نیاز به آستری هم دارند.

پارچه های حریر

این پارچه ها هم همانند پارچه های توری از تنوع رنگی بالا و طرفداران بسیاری بهره مند هستند و برای خرید، نیاز به معرفی و تبلیغ ندارند، چون به راحتی با دکوراسیون و مبلمان خانه هماهنگ خواهند شد.

یکی از انواع پارچه های پرده ای حریرها هستند که در دوخت پرده های سبک از آن ها استفاده می شود، این پرده ها از لطافت و ظرافت خاصی نیز برخوردارند، پرده هایی که با حریر دوخته می شوند، برای مکان هایی مناسب هستند که در آن به نور بیشتری نیاز دارید.

بهتر است تا در زیر این پرده ها از آستری کمک بگیرید تا مقاومت پرده را در برابر نور خورشید و تابش آفتاب بیشتر کرده و عمر پرده را به این طریق افزایش دهید.

از این مدل پارچه می توانید برای دوخت پرده در سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و… استفاده کرده و از نور طبیعی که در طول روز به خانه ی شما می تابد و از زیبایی حاصل از آن لذت ببرید.

انواع پارچه های پرده ای برای دوخت پرده های مختلف - پرده راد

پارچه های کتان

این پارچه ها دارای طرح ها و نقوش متفاوتی است، البته طرح های ساده آن هم با تنوع رنگی بالا، در بازار پرده موجود می باشد که با انتخاب مناسبی که از این پرده ها دارید، می توانید هارمونی خوبی را در بین وسایل خانه با کمک پرده های کتان ایجاد کرده و زیبایی خانه را دو چندان کنید.

پرده های کتان که از انواع پارچه های پرده ای هستند، از نوع پرده های ضخیم محسوب می شوند، چون نور را به سادگی از خود عبور نمی دهند و به همین علت برای پرده اتاق خواب گزینه مناسبی به شمار می روند، ضمن اینکه در زیر آن ها نیاز به نصب آستری هم نخواهید داشت.

پارچه های ساتن

این پارچه ها که بافتی بسیار ظریف، لطیف و نرم دارند، عموماً براق بوده و تقریباً با این خصوصیت شناخته می شوند، که این نوع پارچه هم از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار بوده و دست شما را در انتخاب باز خواهند گذاشت.

پارچه های مخمل و ابریشم

در مورد پرده های مخمل در پست های قبل مفصل توضیح داده شده است، فقط به همین نکته اکتفا می کنیم که پرده های مخمل و ابریشم در دکوراسیون های کلاسیک استفاده شده و حالتی شیک و اشرافی به خانه ها خواهند داد و از پرده های دیگر کمی گران تر هستند و معمولاً برای مکان های رسمی و در اتاق های پذیرایی از آن ها بیشتر استفاده می شود.

از این پارچه ها برای دوخت والان و گوشواره برای دو طرف پرده ها و بیشتر جلوه دادن به پرده های ساده، تور و حریر و برای نصب در دو طرف این پرده ها استفاده می شود.

پارچه های لنین

این پارچه ها چون ساده و اغلب تک رنگ هستند، برای دکوراسیون هایی به سبک مدرن مناسب است و چون بسرعت چروک می شوند برای پرده هایی با متراژ کم که زیاد چین نمی خورند مناسب تر هستند.

انواع پارچه های پرده ای هم به صورت سبک و هم به صورت بافت های سنگین در بازار موجود است، در صورتی که درست انتخاب شوند، بسیار زیبا و جذاب خواهند بود.

در صورت تمایل میتوانید پست ” پرده ی هتلی و نکاتی در مورد گزینش صحیح آن ” را مطالعه کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *