با ویژگی های پرده پلیسه بیشتر آشنا شوید - پرده راد

انواع پرده ی پلیسه و شناخت بیشتر آن ها

مقدمه:

ویژگی های پرده پلیسه سبب شده است تا این پرده با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم روبرو باشد و روز به روز هم بر طرفداران این پرده زیبا به خاطر همین مزایا و ویژگی ها افزوده شود.

در این مطلب به بررسی ویژگی های این پرده خواهیم پرداخت، که امیدواریم مطالب گفته شده شما را در شناخت بیشتر این پرده ی خاص یاری دهد.

شناخت ویژگی های پرده پلیسه

پرده پلیسه دارای مزایا و ویژگی های بسیار و خاص خود است که بهتر است، پس از شناخت بیشتر آن ها اقدام به خرید این پرده زیبا با قابلیت های فراوان کنید.

این مزایا شامل موارد زیر خواهند بود.

با ویژگی های پرده پلیسه بیشتر آشنا شوید - پرده راد

تنوع در انتخاب سیستم پرده

این مزیت این اجازه را به شما می دهد که نسبت به نوع و موقعیت پنجره ای که دارید، از میان سیستم های کنترلی مختلفی که برای این پرده وجود دارد، مانند دستی، زنجیری، نخی، شب و روز،، یکی را به عنوان مناسب ترین سیستم و متناسب با درب و پنجره انتخاب کنید، ضمن اینکه پرده ی پلیسه در انواع طرح ها و رنگ ها عرضه می شود تا با هر نوع دکوراسیونی که دارید، آن را ست کنید.

اشغال فضایی محدود

این نوع پرده ها بخصوص در سیستم کنترل به شیوه ی دستی، فضای بسیار محدود و کمی از محیط را اشغال کرده و شما به راحتی امکان باز و بسته کردن درب و پنجره را به صورت مستقل و جدا از یکدیگر خواهید داشت.

قابلیت های نصب مختلف

این نوع پرده ها قابلیت نصب بر روی دیوار، سقف، داخل قاب پنجره، روی درب و روی پنجره را دارند، که در این صورت تمام قاب شیشه را پوشش خواهند داد که این نکته از بارزترین ویژگی های پرده ی پلیسه خواهد بود.

نوع پوشش خاص

این پرده ها دارای پوشش خاص آنتی استاتیک هستند که مانع از جذب گرد و غبار و چربی و دوده بر روی پرده خواهد بود و همچنین خاصیت آنتی یو وی را که محافظت رنگ در برابر نور خورشید است، را هم دارا می باشند.

از این رو باید گفت که این پره ها دارای کیفیت بسیار بالا و با طول عمر زیاد می باشند.

با ویژگی های پرده پلیسه بیشتر آشنا شوید - پرده راد

قابلیت پوشش انواع پنجره

این پرده ها قادرند که پوشش مناسبی را برای پنجره های شیب دار با اشکال هندسی متفاوت بسازند، این اشکال شامل دایره، نیم دایره، ذوزنقه و یا هر شکل دیگری است و در واقع باید گفت پرده های پلیسه، پرده هایی مناسب برای اشکال و شرایط غیر متعارف می باشند و مناسب جهت پوشش انواع پنجره های دوجداره آلومینیومی و UPVC هستند.

پوشش و حفظ حریم خصوصی

با اینکه این پرده ها قادرند که نور کافی را به داخل محیط پخش کنند، اما در عین حال با ایجاد پوشش دهی مناسب از فضا، از حریم شخصی هم محافظت و مراقبت خواهند کرد.

در این میان، متعادل کردن مقدار تابش نور و ورود نور به محیط و جلوگیری از مقدار شدت تابش نور خورشید هم از ویژگی های  پرده ی پلیسه محسوب می شود.

نوع جمع و بسته شدن پرده

پرده پلیسه قابلیت جمع شدن در دو حالت بالا و پایین را دارا می باشد، بطوری که در حین جمع شدن به شکل آکاردئونی و یا پلیسه ای جلوی دید را نمی گیرد.

سادگی در نصب

این پرده های مدرن علاوه بر اینکه زمان کوتاهی را برای نصب لازم دارند، احتیاج به نصب هیچگونه میل پرده بر روی سقف یا دیوار را نخواهند داشت و به سادگی هم نصب خواهند شد، ضمن اینکه چون پرده ها از جنس پلی استر تهیه می شوند، صد در صد قابل شست و شو هستند.

با ویژگی های پرده پلیسه بیشتر آشنا شوید - پرده راد

فضاهای قابل نصب برای این پرده ها

محیط ها و فضاهایی که برای نصب اینگونه پرده ها مناسب تر هستند عبارتند از:

محیط های اداری، تجاری، دفاتر، شرکت ها، کارخانجات

استفاده در ساختمان های تجاری و اداری، به دلیل وجود فضاهای بزرگ شیشه ای به جای دیوار و سقف، که در اکثر این ساختمان ها وجود دارد، لازم است تا به جهت ایجاد محیطی ایده آل و مناسب برای کار، با کمک این پرده ها، میزان تابش نور و گرمای خورشید را کنترل کنند.

همچنین به کمک این پرده ها، با وجود مانیتورهای زیادی که در محیط های اداری و شرکت ها وجود دارد، سبب می شود رفلکس نور در مانیتور، مانع از دیدی مناسب و کامل برای کاربر نشود.

سالن های ورزشی، استخرها، بیمارستان ها

فضا های مسکونی، ویلاها و بخصوص آپارتمان ها

آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری و رستوران ها و… خیلی از مکان های دیگر که از این پرده استفاده می کنند.

به هر حال ویژگی های پرده ی پلیسه سبب شده است که در اکثر جاها قابل استفاده باشد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *