اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون - پرده راد

اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون

مقدمه:

هماهنگی فرش و پرده برای ایجاد فضایی زیبا، جذاب و دلنشین از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید بتوان گفت که فرش ها بعد از پرده، در بوجود آوردن محیطی ایده آل و دلپذیر در درجه دوم اهمیت قرار می گیرند.

ست کردن فرش و پرده ها، با مبلمان و رنگ دیوارها برای بوجود آوردن یک هارمونی جذاب، همواره به عنوان یک دل مشغولی و نگرانی مورد توجه خانم ها بوده است، که اگر هر یک از آن ها درست و به جا انتخاب شوند، می توانند فضای متفاوت و زیبایی را خلق کنند و اگر اشتباه انتخاب شوند، فضایی نامأنوس و ناهمگونی را بوجود خواهند آورد که مسلماً برای بیننده چشم نواز نخواهد بود.

در این مطلب قرار است تا در مورد ایجاد هماهنگی بین این اجزاء اصلی و مهم دکوراسیون برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم، که امیدواریم با خرید پرده های متناسب با فرش و یا کفپوش های خانه از فروشگاه پرده راد، البته با کیفیت بالا و قیمت مناسب، بتوانید فضایی دوست داشتنی و ایده آلی را برای خود و افراد خانواده و همین طور میهمانان فراهم آورید.

اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون - پرده راد

چگونگی هماهنگی فرش و پرده

امروزه انواع بسیار مختلف و متفاوتی از پرده ها و فرش ها در بازار موجود هستند، که باید در موقع انتخاب و خرید ساعت ها و شاید روزها وقت صرف کنید تا با توجه به سبک دکوراسیونی که دارید، آنچه را که مَد نظر شماست، پیدا کرده و با در کنار هم قرار دادن آن ها، از انتخاب خود لذت ببرید.

فرش هم مانند پرده سطح زیادی از خانه را شامل شده و هر یک از آن ها، یکی به صورت عمودی و دیگری در جهت افقی، می توانند قسمت زیادی از دیوار و یا کف خانه را پوشانده و جلوه بصری وسیعی را ایجاد کرده و نظر بیننده را کاملاً به خود جلب کنند.

هر دو آن ها چه فرش و چه پرده سهم زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون بازی کرده و سبب دلنشین تر شدن خانه و باشکوه تر به نظر آمدن فضای موجود، خواهند داشت.

اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون - پرده راد

ست کردن فرش و پرده و هماهنگ کردن آن به معنی این نیست که هر دو را همرنگ و یا به لحاظ طرح، مثل هم انتخاب کنید، بلکه بدین معنی است که هارمونی و همخوانی بین طرح و رنگ پرده ها با فرش، موجود باشد.

با هماهنگی فرش و پرده و انتخاب فرش ها و پرده هایی با رنگ روشن می توانید به بزرگ تر نشان دادن محیط های کوچک و آپارتمان هایی با متراژ کم کمک کنید، ولی برای فضاهای بزرگ و وسیع دست شما در انتخاب هر رنگ و طرحی باز است و می توانید مطابق با سلیقه خود از فرش هایی با زمینه تیره و یا روشن بهره ببرید.

اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون - پرده راد

تناسب فَرش، پَرده و مبلمان

اگر پرده و یا مبلمانی که از آن استفاده می کنید دارای طرح و نقش است، باید حتی الامکان رنگ زمینه فرش با رنگ بکار رفته در طرح های مبلمان و یا پرده ست و هماهنگ باشد.

در صورتی که رنگ مبل هایی که انتخاب کرده اید تیره است، می توانید به راحتی از فرش هایی با زمینه کرم و روشن و پرده هایی متناسب با آن کمک گرفته و محیطی گرم و لذتبخشی را بوجود آورید.

البته می توان رنگ فرش را علاوه بر مبلمان و پرده با رنگ کاغذ دیواری ها و یا کفپوش هایی که دارید، هم ست و هماهنگ کنید و یا اگر مشکلی به لحاظ هماهنگ کردن رنگ ها دارید از رنگ های خنثی برای این موضوع کمک بگیرید.

اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون - پرده راد

اگر رنگ دیوارهای خانه را با رنگ سفید رنگ آمیزی کرده باشید، می توانید برای هماهنگی فرش و پرده از رنگ هایی که دارای جلوه، نما و جذابیت بیشتری هستند استفاده کنید و بهتر است مبلمان و یا کوسن های روی مبل را از طرح ها و رنگ های شلوغ در نظر بگیرید تا نمای بیشتری را به اتاق و یا محل مورد نظر داده باشید.

در دکوراسیون های امروزی به دلیل کوچک شدن خانه ها و محدود شدن فضا، با وجود اثاث و وسایل زیاد! انتخاب طرح های ساده با رنگ های روشن و شاد برای ست کردن فرش و پرده از استقبال بیشتری برخوردار بوده است.

پس اگر از کفپوش های تیره با طرح های پُرنقش و شلوغ در منزل استفاده کرده اید، با انتخاب فرش و پرده هایی با رنگ روشن و شاد و ساده، به بزرگ دیده شدن فضا و ایجاد محیطی آرام و دلپذیر کمک کنید.

برای خلق زیبایی بیشتر، در این زمینه بهتر است به نوع بافت پرده ها و فرش هم دقت داشته باشید، اگر پرده هایی که بر روی پنجره ها آویخته اید از بافت درشتی برخوردارند، فرش ها را هم با بافت درشت انتخاب کنید و اگر پرده ها بافتی ظریف و ریز دارند، سعی کنید فرش ها را هم از طرح هایی با بافت ریز و ظریف گزینش نمایید.

اهمیت هماهنگی فرش و پرده در دکوراسیون - پرده راد

توجه داشته باشید که فرش های فانتزی هم نوع جدیدی از فرش های امروزی هستند که برای دکوراسیون هایی به سبک مدرن ساخته شده و مناسب تر خواهند بود و طبعاً با آن ها هماهنگی بیشتری خواهند داشت، در این صورت بهتر است تا برای هماهنگی فرش و پرده و ایجاد زیبایی بیشتر، پرده ها را هم از بین انواع پرده هایی به سبک مدرن برگزینید، اما فرش هایی با بافت و طرح قدیمی با توجه به رنگ های و طرح هایی که در آن بکار رفته است، در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک مناسب تر و چشم نوازترند و با کمک پرده هایی متناسب با همین سبک، نمایی چشمگیر، زیبا و جذاب خواهند داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *