برخی از انواع پرده های فانتزی را بشناسیم - پرده راد

برخی از انواع پرده های فانتزی را بشناسیم

مقدمه:

انواع پرده های فانتزی عموماً در طرح ها و رنگ های بسیار متفاوتی وجود دارند، که در دکوراسیون هایی به سبک جدید و با اکسسوری های مدرن، بیشتر هماهنگ خواهند شد.

این پرده ها دارای مدل های مختلفی هستند که با توجه به سلیقه مشتری انتخاب شده و خریداری می شوند، اما برای یک گزینش مطلوب و عالی لازم است تا انواع آن را بهتر بشناسیم و با توجه به نوع دکوراسیون و فضای موجود، یکی از آن ها را برگزینیم.

اگر در این پست با ما همراه باشید، برخی از نمونه های این پرده را با هم بررسی خواهیم کرد و شناخت بیشتری از آن بدست خواهیم آورد.

برخی از انواع پرده های فانتزی را بشناسیم - پرده راد

معرفی انواع پرده های فانتزی

امروزه یکی از پُرکاربردترین و پُرمصرف ترین پرده ها برای فضاهای مختلف، استفاده از پرده های فانتزی است، که می توان آن را به راحتی با انواع سبک های دکوراسیون ست کرد.

این پرده ها بیشترین کاربرد را در منازل، در فضاهایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق کودک دارند و لازم است برای این منظور پرده هایی انتخاب شوند که با محیط و تم رنگی حاکم در فضا هماهنگ و متناسب باشند.

پرده های فانتزی انواعی هم دارند که باید با توجه به مکان مورد استفاده و میزان تابش نوری که از آن انتظار داریم و البته با سلیقه شخصی خودمان، گزینش شوند.

اما برخی از انواع پرده فانتزی عبارتند از:

  • پرده ی فانتزی چاپی یا پوستری
  • پرده ی فانتزی دکوراتیو
  • پرده ی فانتزی توری و حریر
  • پرده ی فانتزی رنگی

برخی از انواع پرده های فانتزی را بشناسیم - پرده راد

شناخت پرده های چاپی و پوستری فانتزی

شاید آشناترین و شناخته شده ترین پرده های فانتزی را بتوان در بین پرده های چاپی و تصویری پیدا کرد و می توان گفت که کلمه فانتزی، با پرده های چاپی و تصویری مأنوس تر و آمیخته تر است و هر گاه صحبت از پرده ی فانتزی به میان آید، بلادرنگ تصویر پرده های چاپی در ذهن ایجاد می شود.

این پرده ها خاص و متفاوت هستند و با انتخاب طرح شما هم می توانند خاص تر جلوه کنند و بدین صورت به راحتی می توان آن ها را در دسته پرده های فانتزی برشمرد.

انواع پرده های فانتزی پوستری می توانند خیال و رؤیای شما را بر روی پرده مجسم کرده و آن را عینیت بخشند، این خیال می تواند تصویری از چیزهایی باشد که تا به حال آن را دیده اید و یا اینکه اصلاً وجود خارجی نداشته اند و اینک از خیال شما خارج شده و بر روی پرده، به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر درآمده اند.

این پرده ها می توانند در جای جای خانه شما قرار گرفته و فضا را پُر از رنگ ها و طرح های زیبا و شگفت انگیز کنند، اگر چه که اینگونه پرده ها هم بیشتر مناسب دکوراسیون مدرن و جدید هستند، اما با نقوش ویژه ای که بر روی آن ایجاد می شود، می تواند در دکوراسیون سنتی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

پرده های زیبای فانتزی چاپی را می توانید در منازل شخصی و در جاهایی مانند اتاق خواب، اتاق پذیرایی، آشپزخانه و بخصوص در اتاق کودک و نوجوان، با انتخاب طرح های مناسب بر روی پرده، پیاده کرده و از تماشای آن و ایجاد فضایی متفاوت لذت ببرید.

برخی از انواع پرده های فانتزی را بشناسیم - پرده راد

پرده های دکوراتیو فانتزی

در طراحی انواع پرده های فانتزی و بخصوص پرده های دکوراتیو به بعد هنری، خیال انگیز بودن و رؤیایی بودن آن بیشتر توجه شده است و می توان گفت که طرح های آن بیشتر ترکیبی از نقاشی و تایپوگرافی است.

پرده های دکوراتیو فانتزی پرده هایی با طرح های خاص و کاملاً متفاوت با سایر پرده ها هستند، که با دکوراسیون های به سبک مدرن بیشتر همخوانی و هماهنگی داشته و اگر بخواهیم طرح های سنتی را بر این پایه و به این سبک اجرا کنیم، باید طرح سنتی را به شکلی امروزی و مدرن طراحی کرده و نقوش و یا خطوط را بر روی پرده به تصویر کشیم.

در انتخاب اینگونه پرده های فانتزی باید دقت بیشتری داشته باشید، که با توجه به فضای انتخابی، از زمینه هایی که بیش از اندازه رنگارنگ و شلوغ هستند گزینش نکنید، چون اغلب این پرده ها برای مکان هایی مانند اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب مناسب ترند.

برای اتاق های نشیمن و پذیرایی بهتر است تا از پرده های فانتزی با رنگ های شاد و بانشاط استفاده کنید و در انتخاب این نوع پرده باید به مطابقت و همخوانی آن با رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری و یا حتی فرش و کفپوش اتاق، توجه بیشتری داشته باشید.

دیگر انواع پرده های فانتزی را در پست بعدی برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، پس همچنان با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *