جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها - پرده راد

جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها

مقدمه:

جدیدترین پرده های اداری که امروزه جایگزین پرده های کلاسیک پارچه ای و حتی پرده های کرکره ای شده اند، انواع پرده های دکوراتیو شید هستند که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته و عملکرد بالایی را هم از خود به نمایش گذاشته اند.

این پرده ها قابلیت دکوراتیو شدن را دارا هستند و در انواع مختلف،  با رنگ ها و طرح های گوناگون، بهترین گزینه برای پنجره های بزرگ محسوب شده و جلوه ی خاصی را بخصوص برای محیط های اداری و در فضاهای کاری فراهم خواهند آورد.

در این مطلب به دو نمونه دیگر از پرده های شید، بطور مختصر اشاره ای خواهیم داشت تا شما را در گزینش بهتر پرده ای که در نظر دارید، یاری نماییم.

ممنون از شما که پرده راد را برای این منظور انتخاب کرده اید.

جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها - پرده راد

شناخت جدیدترین پرده های اداری

پرطرفدار بودن و پُر مصرف بودن پرده های کرکره ای چوبی و یا آلومینیومی برای نصب در دفاتر و اتاق های اداری، سبب گشته تا هنگامی که صحبت از پرده های اداری به میان می آید، اغلب افراد فقط پرده های کرکره ای را به نام پرده های اداری بشناسند.

اما در سال های اخیر پرده های جدیدتری وارد بازار شده اند که کارایی بیشتر و عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.

انواع این پرده ها که به پرده های شید و یا رولی معروف هستند، در رنگ های متنوع ارائه شده و شما به راحتی می توانید متناسب با فضای کاری و دکوراسیونی که دارید، یکی از آن ها را انتخاب کرده و نمای ویژه ای را در اتاق کار خود پدید آورید.

اگر فضای کاری شما وسیع است و پنجره های بزرگی را در اختیار دارید، بهتر است از پرده های شید با رنگ های تیره استفاده کنید و اگر فضای کاری کوچکی دارید، از پرده هایی با رنگ روشن و ضخامت کم استفاده کنید، تا محیط جذاب تری را برای خود و سایر کارکنان فراهم کرده باشید.

شیدها در حقیقت یک صفحه نرم با بافتی سبک و انعطاف پذیر هستند که حول یک محور می چرخند و در هنگام جمع شدن در محفظه بالای خود بصورت خیلی شکیل جای می گیرند.

این پرده ها از مواد گوناگونی مانند کتان، پلی استر، پنبه و… مواد مختلف دیگر ساخته شده اند که در طرح ها و مدل های تفاوتی هم ارائه می شوند و با اینکه برای ایجاد سایه در فضا بکار می روند و تمام پنجره را می پوشانند، اما سبب تاریکی مطلق نمی شوند و روشنایی ملایم و دلپسندی را ایجاد می کنند که این به دلیل جنس خاص پارچه هایی است که برای بافت آن استفاده می شود.

جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها - پرده راد

پرده های شید زبرا

این پرده ها در سال های اخیر از جمله پُر مصرف ترین، محبوب ترین و جدیدترین پرده های اداری بوده اند، که برای دکوراسیون های ساده اما مدرن، بهترین گزینه محسوب می شوند.

پرده های زبرا در واقع نوعی از کرکره های افقی پارچه ای هستند که از دو لایه پارچه  تشکیل شده اند و بصورت نوارهای افقی و لایه های موازی از پارچه و تور، به یکدیگر متصل بوده و بر روی یکدیگر قرار می گیرند.

به عبارت بهتر این پرده ها ترکیبی از پرده های کرکره ای و توری هستند که به دو صورت دستی و برقی قابل استفاده اند، اگر از نوع دستی این پرده ها استفاده شود، با کمک زنجیر و یا طنابی که در کنار آن قرار داده شده می توان میزان نور را بصورت دلخواه بین 10 تا 90 درصد تغییر داده و تنظیم کرد.

هنگامی که قسمت های توری و پارچه ای پرده بر روی یکدیگر قرار می گیرند، نور کاملی وارد فضا خواهد شد و برای تاریک کردن محیط هم باید قسمت های پارچه ای بر روی قسمت های توری قرار گیرند تا ورود نور را کاملاً مسدود کنند.

با این وجود در پرده های زبرا، امکان تنظیم نور از صفر تا صد در صد فراهم شده و در ادارات و شرکت ها که این مسئله خیلی مهم است و نیاز به داشتن نور مناسب در مواقع مختلف روز، برای کارکرد بهینه کارکنان این مسئله یکی از ضروریات است، توسط این پرده به راحتی فراهم خواهد شد.

جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها - پرده راد

امکان چاپ تصاویر و آرم و لوگوی شرکت ها هم بر روی این پرده ها وجود دارد، اما وضوح و کیفیتی که بر روی پرده های شید ساده در هنگام چاپ تصاویر اتفاق می افتد، در پرده های زبرا وجود ندارد و تصاویر از کیفیت کمتری برخوردار خواهند بود.

از مزایای این پرده می توان به وزن سبک، دوام بالا، طرح و رنگ متفاوت، نصب سریع و آسان، نظافت راحت و سهولت استفاده از آن اشاره کرد.

به هر حال مکانیزم ساده و طرح فلت پرده ی زبرا و تنظیم نور راحت، سبب شده که این پرده ها برای محیط های اداری بسیار مناسب بوده و جزو جدیدترین پرده های اداری معرفی شوند.

در مجموع انواع پرده های شید اداری به دلیل ظاهری ساده و مینیمال و در عین حال کاربردی که دارند، امروزه جزو اولین انتخاب ها برای پوشش درب و پنجره های مکان های اداری و تجاری هستند، که با دوام و ماندگاری بالا و حفظ جذابیت و زیبایی، فضایی مدرن اما دلنشین و لذتبخش را برای شما فراهم خواهند کرد.

جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها - پرده راد

پرده رومن

پرده های رومن با وجود سادگی، از ظرافت و زیبایی بالایی برخوردار هستند و برای پرده های اداری یکی از مناسب ترین گزینه ها بشمار می روند.

معمولاً در هنگام دوخت اینگونه پرده ها که بصورت دولایه انجام می شود و به همین دلیل هم نیازی به آستری نخواهند داشت، چین هایی را ایجاد می کنند تا موقع جمع کردن پرده مشکلی ایجاد نشده و پرده بطور منظم و شکیل و با نمایی زیباتر نمایش داده شود.

این مدل پرده مانند پرده های شید بطور عمودی بر روی یک محور قرار گرفته و به سمت بالا جمع می شوند و امروزه امکان جمع کردن پرده با کمک الکتروموتورها و بصورت موتوری هم فراهم شده است، تا کار باز و بسته کردن پرده با راحتی بیشتری انجام پذیرد.

برای استفاده از میزان نور مناسب، باید این پرده ها را تا حد دلخواه به سمت بالا جمع کرده و با تنظیم ارتفاع پرده به صورت عمودی، نورِ وارد شده به داخل محیط را کنترل کرد.

برای ساخت این پرده از پارچه های گوناگونی مانند کتان، مخمل، تافته، ساتن و… استفاده می کنند و می توان پارچه را متناسب با فضا بصورت کلاسیک و یا مدرن انتخاب کرد، اما این پرده ها بیشتر مناسب برای فضاهایی هستند که نیاز به پرده های سنگین و با تزئینات شلوغ ندارند و برعکس برای فضاهای ساده و مدرن بسیار مناسب تر خواهند بود.

جدیدترین پرده های اداری و عملکرد خوب آن ها - پرده راد

ظاهر شکیل اما ساده ی پرده های رومن آن را به یکی از جدیدترین پرده های اداری تبدیل کرده است، که در نمای خارجی ساختمان هم زیبایی و جذابیت و همچنین نظم خود را حفظ خواهد کرد و از این بابت هم برای نصب در ادارات و دفاتر کاری مناسب خواهد بود.

قیمت پرده رومن با وجود زیبایی ظاهری به سبب میزان پارچه کم در هنگام دوخت، قیمت مناسب تری نسبت به مدل های دیگر دارد و از این نظر هم برای محیط های اداری بزرگ، مقرون به صرفه خواهد بود.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *