در انتخاب پرده های اداری چه نکاتی را باید لحاظ کنیم؟ - راد پرده

در انتخاب پرده های اداری چه نکاتی را باید لحاظ کنیم؟

در فضاهایی مانند محیط های اداری که نمی توان از تابلوها، دیوارکوب ها و  دکوری های زیاد دیگری به وسعت منزل استفاده کرد، انتخاب پرده های اداری و بکارگیری هر مدل از پرده، به شرطی که در جای مناسب خود نصب شوند، بسیار کاربردی بوده و بیشتر از آنچه که فکر می کنید مهم هستند.

در اینگونه موارد استفاده از تجربه افرادی که در این حوزه تخصص دارند و یا خود تولید کننده و خلاق انواع پرده های اداری می باشند، مانند همکاران مجرب ما در گروه تولیدی راد پرده، کمک زیادی به ما خواهند کرد و بسیار راه گشا خواهد بود.

در مطلب قبلی هم نکاتی را در این رابطه متذکر شدیم که در ادامه به گزینه های دیگری در انتخاب پرده، خواهیم پرداخت.

شناخت نکاتی برای انتخاب پرده های اداری

برخی از مواردی که باید در یک انتخاب خوب و مناسب برای پرده در فضاهای کاری در نظر گرفته شوند عبارتند از:

در انتخاب پرده های اداری چه نکاتی را باید لحاظ کنیم؟ - راد پرده

متراژ اتاق کار

اندازه و متراژ اتاق کار هم یکی دیگر از فاکتورها، در انتخاب پرده است، چون در این صورت پرده هایی که دارای ضخامت کمتری هستند، برای فضاهایی با مساحت کم و کوچک و پرده های ضخیم هم، مناسب برای فضاهای باز و بزرگ هستند.

میزان نورگیری اتاق

یکی از موارد دیگری که در تهیه و نصب پرده اداری اهمیت دارد، میزان نوری است که در اتاق شما وجود دارد و همچنین مقدار نوری که شما از این بازتابش، در هنگام کار به آن نیاز دارید، می تواند در تعیین نوع پرده تأثیرگذار و تعیین کننده باشد.

پس اگر اتاق پر نوری دارید، می توانید پرده هایی با رنگ های تیره و کاملاً پوشیده را برای اتاق خود در نظر بگیرید، مخصوصاً اگر در هنگام کار نور زیادی اتاق، شما را اذیت می کند و مانع از انجام کار بهینه شما خواهد شد، ولی اگر نور و روشنایی اتاق شما کم است و تعداد پنجره ها هم محدود است ، پرده های توری با رنگ های روشن و یا پرده هایی که نور را به خوبی از خود عبور دهند، بهترین گزینه برای انتخاب به شمار می آیند.

در انتخاب پرده های اداری چه نکاتی را باید لحاظ کنیم؟ - راد پرده

هماهنگی بین رنگ دکوراسیون و رنگ پرده اتاق

انتخاب پرده های اداری و رنگ مناسب برای آن، باید متناسب با رنگ دکوراسیونی که برای وسایل اتاق در نظر گرفته اید باشد، مخصوصاً چون پرده ها در حالت های متفاوتی به کار گرفته می شوند و قابل تغییر به جهت شکل و کاربرد خواهند بود، زیبایی خاصی را به فضای اتاق و محل کار شما خواهند داد، پس به این نکته توجه بیشتری داشته باشید که اجزای دیزاین اتاق شما باید به لحاظ رنگ هم، با یکدیگر همخوانی وهمسانی داشته باشند.

سبک و ابعاد پنجره ها و درب های شیشه ای

از موارد دیگری که قابل ذکر است، شکل و ابعاد پنجره ها و یا حتی ساختار آن به جهت مدرن بودن و یا قدیمی بودن سبک طراحی آن هاست، که باید در هنگام تهیه و خرید پرده در نظر گرفته شود.

همچنین توجه به ابعاد و اندازه ی قاب های پرده در یک انتخاب مناسب دخیل هستند، همین طور تقسیم بندی عرضی و ارتفاع سقف نیز از نکات ظریف و در عین حال قابل توجه برای گزینش و یا حتی نصب پرده است.

شاید، هم به عنوان اولین و هم به عنوان آخرین گزینه، باید از مرغوبیت جنس پرده سخن به میان آورد، چون نکته ی بسیار مهم و کلیدی، چه در انتخاب پرده های اداری و چه در تهیه انواع پرده های دیگر محسوب می شود.

هنگام انتخاب پرده های اداری از انواع جنس های با دوام و مرغوب پرده با مارک های به نام و عالی گزینش کنید، که در صورت شست و شوی زیاد، علاوه براینکه آسیبی به آن ها وارد نشود، از زیبایی آن هم کاسته نشده و نیاز نباشد که در فاصله زمانی کوتاه آن ها را تعویض کنید.

در انتخاب پرده های اداری چه نکاتی را باید لحاظ کنیم؟ - راد پرده

انتخاب بهینه با انواع پرده های کرکره ای

به نظر می رسد که اغلب اشخاص برای پوشش اتاق خود به عنوان پرده، در محیط های اداری، ترجیح می دهند از پرده های کرکره ای البته در شکل های مختلف آن، استفاده کنند و شاید بتوان گفت که یکی از پر طرفدارترین و بهترین گزینه ها همین پرده های کرکره ای باشند.

یکی از علل این انتخاب، دوامی است که معمولاً در این نوع پرده ها وجود دارد و علاوه بر آن به وسیله پرده های کرکره ای به راحتی می توان میزان نور ورودی به اتاق را به اندازه ی دلخواه تنظیم کرد و چون تنوع طرح و رنگ هم در آن ها بسیار زیاد است، قدرت انتخاب را افزایش خواهد داد و هیچ محدودیتی را برای اجرایی کردن آن در محیط های کاری مختلف هم، ایجاد نخواهد کرد.

به هر حال استفاده و انتخاب پرده های اداری مناسب و هماهنگ با دکوراسیون اتاق شما، جلوه و زیبایی محیط کار شما را چندین برابر خواهد کرد، به شکلی که در آن انرژی مضاعفی را دریافت خواهید کرد و با روحیه شاداب تری به کار خواهید پرداخت، عاملی که امروزه همه در فضای کاری خود، به آن بسیار نیازمندند.

 

 

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *