در انتخاب پرده ی اداری چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟ - راد پرده

در انتخاب پرده ی اداری چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

پرده در واقع وسیله ای تزئینی است و علاوه بر کاربردی که به لحاظ پوششی دارد، به ایجاد زیبایی و قشنگی در یک محیط هم کمک می کند، اما انتخاب پرده ی اداری کار بسیار دشواری است، چون عموماً مراجعه کنندگان و ارباب رجوع بیشتری داشته و افراد بسیاری به آنجا مراجعه خواهند کرد، که زیبایی محیط پیرامونی در آن ها و در تصمیم گیری آن ها قطعاً تأثیر گذار خواهد بود.

از این رو باید نکات زیادی را در دکوراسیون محل کار و بخصوص انتخاب پرده ی آن، رعایت کنید، پس لازم است در ابتدا این نکات را بدانید تا در انتخاب یک پرده ی مناسب با محیط کار خود، سردرگم نشوید.

در این مطلب با اشاره به برخی از این موارد، به شما در یک انتخاب خوب و مناسب، کمک خواهیم کرد.

در انتخاب پرده ی اداری چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟ - راد پرده

مواردی که در انتخاب پرده ی اداری باید دقت کنیم

همان طور که می دانید، پرده های اداری در محیط های کاری، تجاری، اداری، مطب ها، بیمارستان ها و… مورد استفاده قرار می گیرند و پوششی تزئینی برای طراحی فضاها، در دکوراسیون آن محسوب می شوند، که البته در انواع بسیار زیادی هم تولید می شوند.

در یک محیط اداری اولین چیزی که توجه افراد و بخصوص تازه واردان را به سوی خود جلب می کند، دیوارها و رنگ آن ها و اکسسوری هایی است که برای تزئین دیوارها به کار رفته است و طبعاً یکی از پر رنگ ترین این اکسسوری ها، پرده یا پرده هایی است که به منظور پوشش و یا برای تزئین آن محیط بکار رفته است.

شیک بودن و هماهنگ بودن پرده با لوازم دیگر اتاق

این وسایل با شیک بودن و هماهنگ بودن خود، این حس را در افراد ایجاد می کنند که افرادی که در این فضا و در چنین محیطی مشغول به کار هستند، بسیار ماهر و حرفه ای بوده و این چنین اشخاصی که به محیط پیرامون خود تا این اندازه توجه دارند، قطعاً در کار خود هم به جزئیات اهمیت داده و آن را به نحو احسنت انجام خواهند داد.

در واقع باید گفت: انتخاب پرده ی اداری و اصولاً پرده هایی که امروزه در فضاهای اداری استفاده می شوند، بیشتر جنبه تزئینی دارند تا جنبه پوششی و از این جهت در هنگام خرید، به لحاظ خیلی از شرایط باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

ابتدا چیدمان دکوراسیون اتاق و بعد انتخاب پرده

بهتر است در تهیه و خرید پرده، عجله نکنید و ابتدا دکوراسیون اتاق و یا قسمتی را که مورد نظر شماست تکمیل کنید و بعد با توجه با آن اقدام به تهیه پرده مورد نظر خود نمایید، چون دکوراسیون اتاق و محل کار شما، اولین فاکتوری است که باید لحاظ شود.

اجزای دکوراسیونی که در اتاق کار خود دارید، باید با رنگ و نوع پرده هماهنگی و همسانی داشته باشند، چون یک انتخاب متناسب می تواند، زیبایی و جذابیت بیشتری را در فضا ایجاد کند.

در انتخاب پرده ی اداری چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟ - راد پرده

انتخاب رنگ پرده متناسب با فضای اتاق کار

رنگ ها تأثیر زیادی بر روح و روان انسان ها دارند، مخصوصاً اگر در محیط کار باشد، در فضاهای کاری نیاز بیشتری به احساس شادابی و بانشاط بودن و سرزندگی داریم، چرا که در این صورت با شوق و علاقه بیشتری به کار پرداخته و در نتیجه راندمان کاری افزایش خواهد یافت.

به طور کلی رنگ های روشن و سفید، می توانند فضاها را از آنچه که هستند و از اندازه واقعی، بزرگتر و دلبازتر نشان دهند، پس اگر اتاق کار شما کوچک است، هنگام انتخاب پرده ی اداری و برای بزرگتر و زیباتر نشان دادن آن، حتماً از پرده هایی با رنگ های شاد و روشن کمک بگیرید.

میزان تابش نور عاملی برای انتخاب پرده

همین طور نور خورشیدی که از پنجره و از پرده های توری و یا روشن عبور کرده و در فضای اتاق منتشر می شود، خود عاملی برای روشنایی و شادابی به حساب می آید و شما می توانید حتی با تنظیم حجم ورودی نور به اتاق خود، فضا را بزرگتر یا کوچکتر از آنچه که هست، نشان دهید، پس این نکته هم می تواند خود عامل مهمی در گزینش پرده ی مورد نظر شما باشد.

در انتخاب پرده ی اداری چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟ - راد پرده

انتخاب رنگ های تیره

اگر فضای بزرگی را در اختیار دارید، می توانید با انتخاب رنگ های تیره برای پرده، جلوه ی خاصی به دیزاین اتاق خود بدهید و کلاً اگر به دنبال ظاهری شیک و کلاسیک هستید، می توانید از پرده های تیره رنگ استفاده کنید.

نصب پرده در قسمت کوچکی از اتاق

این نکته را هم در نظر داشته باشید که لازم نیست تا تمامی پنجره ها و یا درب های شیشه ای را با پرده ی تیره رنگ بپوشانید، بلکه می توانید برای جلوه دادن قسمتی از اتاق کار خود، این نوع پرده ها را با مبلمان رنگ روشن و یا هماهنگ با رنگ پرده و یا حتی هماهنگ با رنگ دیوارها منطبق کرده و با نصب آن در قسمتی از اتاق یا پنجره، از زیبایی پرده ها در هنگام کار و فعالیت، لذت ببرید.

در انتخاب پرده ی اداری و هنگام خرید آن باید نکات مهمی را در نظر گرفت، که البته این موارد به نوع مصرف و محل استفاده و اداره ای که می خواهید پرده را در آن نصب و استفاده کنید، متغییر خواهد بود.

در ادامه و در پست بعدی به نکات دیگری در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *