راهکارهایی برای شستن بهتر پرده ها و درخشان کردن آن ها - پرده راد

راهکارهایی برای شستن بهتر پرده ها و درخشان کردن آن ها

برای شستن بهتر پرده ها لازم است تا راهکارها و ترفندهایی را بدانیم و آن ها را در هنگام شست و شوی پرده ها بکار گیریم، اما آیا با این شگردها آشنایی دارید؟

در مطلب قبلی هم روش هایی را در این رابطه با شما عزیزان در میان گذاشتیم، که در تکمیل آن ها به بیان برخی دیگر از این شگردها خواهیم پرداخت، پس همچنان با ما بمانید.

روش هایی برای شستن بهتر پرده ها

شست و شوی پرده ها، اگر خوب و اصولی و با روش های درست صورت گیرد، باعث می شود که فرم پرده تغییر نکرده و رنگ و روی آن، مانند روز اول به نظر برسد، که در اینجا شما را با برخی از این روش ها آشنا خواهیم کرد.

افزودن سرکه یا جوش شیرین

بهتر است برای هر نوع از جنس پرده شوینده ای مناسب آن را بیابید تا با خیال راحت پرده هایتان را با آن شست و شو داده و از آسیب رسیدن به بافت پرده جلوگیری کرده باشید.

هنگام شستن پرده ها می توانید با افزودن سرکه و یا جوش شیرین به آن از تمیزی و سفیدی بیشتر پرده ها، مخصوصاً اگر پرده های سفید توری و یا حریر باشند، لذت ببرید.

برای اینکه پرده ها را حسابی تمیز و سفید کنید، می توانید از یک پیمانه سرکه و یک پیمانه آبلیمو مخلوط با هم، کمک گرفته و پرده ها را به مدت لازم در آن بگذارید.

به این نکته بسیار دقت کنید که باید این کار را با در نظر گرفتن جنس پرده انجام دهید، پس اگر پرده هایی از جنس کتان دارید، این کار را هرگز تست نکنید، چرا که سرکه و یا آبلیمو باعث خرابی پرده های کتان شده و به آن ها آسیب جدی وارد خواهند کرد.

راهکارهایی برای شستن بهتر پرده ها و درخشان کردن آن ها - پرده راد

شستن پرده در لباسشویی

برای شستن بهتر پرده ها در درون لباسشویی و برای اینکه بهتر سفید شوند، می توانید آن ها را با لباس های سفید و روشنی که می خواهید بشویید درون لباسشویی قرار دهید، تا سطح درگیری پرده با اطراف بیشتر شده و بهتر پاکیزه و تمیز شوند.

خشک شویی و پرده

برای شستن برخی پرده ها بهتر است از خشکشویی معتبری کمک گرفته و برای آسیب کمتر به پرده ها آن را به خشک شویی بسپارید، بخصوص اگر پرده ها از جنس مخمل و یا آستردار باشند این نکته ضروری خواهد بود.

خشک کردن درست پرده ها

بعد از شستن اگر می توانید آن ها را از چوب پرده و در جای خود نصب کنید تا بعد از خشک شدن پرده ها دچار چروک نشده و نیاز به اتوکشی پیدا نکنند، چون علاوه بر متراز زیاد پرده که کار اتوکشی را بسیار سخت می کند، استفاده از اتو برای برخی از انواع پرده ها، کار اشتباهی است و به بافت و فرم پرده آسیب خواهند رساند.

راهکارهایی برای شستن بهتر پرده ها و درخشان کردن آن ها - پرده راد

تمیز کردن حلقه های فلزی

برای شستن بهتر پرده ها فقط چگونگی شستن آن ها مهم نیست بلکه عوامل دیگری هم در این مهم دخالت دارند مثلاً اگر از حلقه های فلزی برای نصب پرده استفاده می کنید و یا اینکه میله پرده های شما از جنس فلز هستند، با دقت آن ها را بازبینی کنید و در صورتی که دچار زنگ زدگی شده باشند، حلقه ها را درون محلول آب و سرکه قرار دهید تا زنگ روی آن ها پاک شوند.

همچنین چوب پرده را هم در صورتی که زنگ زده باشد با همین محلول شسته و پاک کنید، در غیر این صورت وقتی که مجدداً پرده ها  را نصب می کنید، رنگ قرمز و یا قهوه ای و یا زردی که در اثر زنگ زدگی بر روی حلقه ها و یا میل پرده فلزی قرار دارد، به پرده ها منتقل شده و زحمات شما را به هدر خواهد داد.

صابون و حلقه ها

گاهی اوقات، وقتی حلقه های پرده فلزی از طرح نسبتاً قدیمی هستند، برای به عقب و جلو بردن، دچار مشکل شده و درست عمل نمی کنند.

برای روان شدن حلقه های فلزی، می توانید از صابون خشک کمک بگیرید و حلقه ها و مسیر حرکت آن ها را در روی میله به صابون آغشته کنید، تا حلقه ها در هنگام حرکت، به راحتی در درون میله جا به جا شوند.

آهاردار کردن پرده های توری

معمولاً پرده های توری بعد از چندین بار شست و شو آهار و ایست خود را از دست می دهند و بی حالت می شوند، برای اینکه به آن ها آهار بزنید، می توانید یک پیمانه نشاسته معمولی را در یک لیوان آب سرد حل کنید.

سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم و لعاب دار شود، این مواد را درون یک لگن یا تشت بریزید و کم کم به آن آب سرد اضافه کنید تا به خوبی با آب مخلوط و درون آن حل شود.

حالا پرده هایی را که می خواهید آهاردار شوند را به مدت نیم ساعت درون آن بگذارید تا کاملاً خیس شوند و محلول نشاسته را به خود بگیرند و سپس ان را بر روی طناب آویزان کنید تا کاملاً خشک شود.

خوب دیدید که برای شستن بهتر پرده ها راهکارهای زیادی وجود دارد که باید متناسب با نوع پرده آن ها را بکار گیرید.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *