روش شستن پرده کرکره های عمودی با ماشین لباسشویی - راد پرده

روش شستن پرده کرکره های عمودی با ماشین لباسشویی

مقدمه:

روش درست شستن پرده کرکره های عمودی یا همان لوردراپه، که به سادگی و بصورت دستی امکانپذیر است را، در پست قبلی عنوان کردیم.

در این مطلب می خواهیم در باره ی چگونگی شستشوی همین پرده ها، بوسیله ماشین لباسشویی و طریقه صحیح خشک کردن و لکه بری پرده های لوردراپه صحبت کنیم.

اگر شما هم در دفتر کار و یا شرکتی که دارید و یا حتی منزل شخصی خود، برای پوشش درب و پنجره ها از این پرده ها، در کمال زیبایی و جذابیت استفاده کرده اید، بهتر است روش درست شستشوی آن ها را نیز بدانید، تا به دوام و ماندگاری بیشتر پرده کمک کرده باشید.

پس برای داشتن اطلاعات بیشتر، کماکان همراهمان بمانید.

شستن پرده کرکره های عمودی با ماشین لباسشویی

گاهی اوقات شستن این پرده ها در ماشین لباسشویی امکانپذیر نیست و این مسئله بستگی به جنس پرده دارد که برچسب روی پرده نشان دهنده این امکان خواهد بود.

برای شستن این پرده ها به کمک ماشین لباسشویی باید به همان طریقی که گفته شد، نوارهای پرده را با دقت از ریل پرده جدا کنید.

نوارهای پرده را لول کرده و دور آن ها را با کش و یا یک نوار محکم ببندید و مطمئن شوید که در اثر چرخش، درون ماشین لباسشویی باز نخواهند شد، چون در این صورت پنل های پرده آسیب خواهند دید.

حالا نوارهای پرده را درون یک کیسه پارچه ای و یا درون یک روبالشی که از آن استفاده نمی کنید، قرار دهید و درون لباسشویی بگذارید.

ماشین لباسشویی را روی دور بسیار کم و کُند بگذارید و با دمای متوسط آن و در نهایت با دمای 40 درجه تنظیم کنید، چون آب خیلی داغ سبب از بین رفتن آهار و حالت خوب پرده خواهد شد و آب کاملاً سرد هم آلودگی ها را بخوبی پاک نخواهد کرد.

برای خشک کردن پرده های لوردراپه و یا گرفتن آب اضافی آن، هرگز از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید، زیرا با این کار نوارهای پرده آسیب دیده و از اندازه واقعی کمی کوچکتر می شوند و دیگر اندازه پنجره و یا درب نبوده و با آن فیکس نخواهند شد.

روش شستن پرده کرکره های عمودی با ماشین لباسشویی - راد پرده

طریقه لکه گیری پرده

اگر بعد از شستن پرده کرکره های عمودی باز هم لکه هایی را بر روی پنل های پرده مشاهده کردید، می توانید برای لکه گیری به روش زیر عمل کنید:

ابتدا در یک بطری به میزان مساوی، آب و سرکه سفید را با یکدیگر مخلوط کنید.

سپس مقداری از این محلول را بر روی پارچه سفید و مناسبی اسپری کنید، تا پارچه با این محلول کاملاً مرطوب شود.

حالا می توانید پارچه ای را که به آب و سرکه سفید آغشته کرده اید را، از بالا به پایین بر روی لکه ها بکشید.

این کار را باید بر روی هر دو طرف پنل های پرده انجام دهید.

شاید لازم باشد تا این کار را چندین بار تکرار کنید، تا لکه ها کاملاً از بین بروند.

اگر لکه مقاوم است می توانید از اسپری مستقیم بر روی لکه استفاده کنید، اما در این کار باید احتیاط کنید و مراقب باشید تا قسمت های دیگر پرده را اسپری نکنید.

در پایان باید پنل هایی را که به این روش لکه گیری کرده اید، یک بار دیگر آبکشی نمایید.

روش شستن پرده کرکره های عمودی با ماشین لباسشویی - راد پرده

خشک کردن پرده لوردراپه

برای خشک کردن بهتر پرده ها، مناسب ترین روش این است که آن ها را بصورت نوارهای تکی تکی در جای مناسبی به شکل کاملاً صاف و در هوای آزاد آویزان کنید تا آب آن کمی گرفته شود.

ولی باید پس از شستن پرده کرکره های عمودی و هنوز که نوارهای پرده به اصطلاح دو نم هستند و بطور کامل خشک نشده اند، آن ها را در جای خود آویزان کرده و قسمت های فلزی پایین پرده را درون آن بگذارید، تا در اثر سنگینی، پرده ها بصورت صاف و بدون چین و چروک و بخوبی خشک شوند و حالت اولیه خود را بدست آورند.

اما اگر امکان چنین کاری را ندارید، نگران نباشید چون از قضا بهترین و مناسب ترین روش برای خشک کردن پرده ها این است، که آن ها را به همان حالت خیس در جای خود و در حالت باز پرده آویزان کنید و قسمت های فلزی پایین پرده را هم در جای خود بگذارید، مطمئن باشید که با این روش هرگز پرده ها چروک نخواهند شد.

فقط در این روش باید در زیر پرده ها از پلاستیک، پارچه و یا مقداری روزنامه استفاده کنید، تا سبب خیس شدن فرش و یا زمین نشود.

نکته بسیار قابل توجه در این روش این است، که قبل از خشک شدن پرده ها، باید حتماً وزنه های پایین پرده را به پرده متصل کنید تا از چروک شدن و یا کوتاه شدن پرده ها جلوگیری شود.

در صورتی که باز هم بعد از شستن پرده کرکره های عمودی نوارهای آن مقداری چروک شدند، نگران صاف کردن آن ها نباشید و اگر اتوبخار در اختیار دارید، پنل های پرده ها را با قسمت بخار و با دمای بسیار کم اتو کنید، تا جایی که به بافت پارچه و پرده آسیبی وارد نشود.

روش شستن پرده کرکره های عمودی با ماشین لباسشویی - راد پرده

نصب مجدد پرده ها

ابتدا باید ریل پرده را در جای خود قرار دهید، پس آن را بخوبی داخل گیره ها جا انداخته و پیچ های جلویی آن را کاملاً سفت و محکم کنید.

هنوز که نوارهای پرده نمدار هستند و خشک نشده اند و یا حتی بصورت خیس، نوارها را بوسیله ی قلاب بالایی پرده به ریل پرده آویزان کنید.

وقتی تمام پنل ها را یک به یک در جای خود قرار دادید، وزنه های پایینی را داخل قسمت های پایین پنل ها و در جای خود بگذارید.

در آخر هم قلاب زنجیر پایین پنل های پرده را از یک طرف، به ترتیب و با دقت و به آرامی بر روی وزنه ها فیکس کنید.

بدین ترتیب با شستن و خشک کردن اصولی و نصب درست پرده ها، تمیزی، زیبایی و شکوه را دوباره میهمان دفتر کار و یا خانه ی خود خواهید کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *