شست و شوی پرده آلومینیومی

روش گردگیری و نظافت پرده های آلومینیومی را بیاموزیم

مقدمه:

گردگیری و نظافت پرده های آلومینیومی یا همان کرکره های فلزی کار نسبتاً آسان اما وقت گیر و زمان بری است که برای بدست آوردن یک نتیجه ی خوب باید با دقت، ظرافت، صبر و حوصله انجام شود.

قبلاً هم گفتیم که پرده های کرکره ای یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای انتخاب پرده های اداری و یا نصب در جاهای مختلف منزل هستند، که با کمک آن ها می توانید میزان نور مناسبی را با تنظیم پنل های پرده بوجود آورید، ضمن اینکه این پرده ها بسیار مقاوم و ماندگار هم هستند.

در این مطلب با چند روش نظافت پرده های کرکره ای آشنا خواهیم شد و در ادامه روش درست شستشوی این پرده ها را عنوان خواهیم کرد، امیدواریم که در این پایان سال، اطلاعات مفیدی را در سایت پُر بیننده پرده راد در اختیار شما عزیزان قرار داده و کمک مؤثری در این زمینه به شما کرده باشیم.

نظافت پرده آلومینیومی

چندین روش برای نظافت پرده های آلومینیومی

در این روزهای آخر سال که خانم ها تصمیم گرفته اند خانه تکانی کرده و گرد و غبار را از جای جای خانه بروبند و رنگ و بوی تازه ای را در فضای خانه حاکم کنند، شستن پرده ها یکی از مهمترین مراحل برای بوجود آورن و بدست آوردن چنین فضایی خواهد بود.

پرده ها ممکن است از انواع پارچه ای، کرکره چوبی و آلومینیومی، زبرا و یا هر نوع دیگر از پرده های مدرن و یا کلاسیک باشند، که با توجه به نوع پرده و جنسی که برای آن بکار رفته است، باید آن ها را شسته و نظافت کنیم.

یکی از این پرده ها که در خانه ها و مکان های اداری، به سبب مزایای فراوانی که دارد بشدت پُرطرفدار است و مورد اقبال و توجه فراوانی قرار گرفته، پرده های کرکره ای فلزی یا همان پرده های آلومینیومی هستند که برای تمیز کردن آن ها نیاز به دقت و کمی حوصله دارید.!

هر کدام از این پرده ها بسته به فضا و مکانی که در آن قرار گرفته اند و حتی با توجه به فضای بیرونی که در اطراف وجود دارد، میزان آلودگی و کثیفی متفاوتی خواهند داشت و گاهی اوقات لازم است تا آن ها را خیلی بیشتر از یک تا دو بار در سال نظافت کرده و بشویید.

نظافت پرده اداری

گرفتن گرد و غبار پرده ها

بهتر است قبل از نظافت پرده های آلومینیومی و گردگیری پرده ها، فرش ها و مبلمان و وسایل نزدیک به پرده ها را جمع کنید، تا گرد و غبار ناشی از گردگیری و نظافت، بر روی آن ها ننشیند و کار و زحمت شما را دو برابر نکند، مخصوصاً اگر قرار است این کار یعنی گردگیری پرده ها را بصورت دستی انجام دهید.

برای اینکه وارد اولین مرحله نظافت شوید، باید با کمک دستمال و یا گردگیرهای دستی و یا با استفاده از جارو برقی، ابتدا گرد و خاک را از روی پنل های پرده با دقت پاک کنید.

اگر می خواهید کار نظافت و شستشوی این پرده ها سخت نباشد، تلاش کنید که حداقل ماهی یکبار گرد و خاک را از روی قسمت های فلزی پرده و پنل ها پاک کنید تا نیاز به شستن چند باره آن برای تمیزی کامل نباشد، زیرا که با قرار گرفتن لایه های گرد و غبار بر روی یکدیگر، لایه ای ضخیم از کثیفی و چربی بر روی پرده می ماند که شستن آن به چندین ساعت وقت و صرف انرژی بیشتر نیاز خواهد داشت.

به هر حال با هر وسیله ای که می خواهید گردگیری را آغاز کنید؛ ابتدا باید پرده کرکره را تا آخرین اندازه ای که ممکن است ببندید و پس از تمیزی کلی، با کمک طناب پرده ها را در حالت باز قرار دهید تا بتوانید فاصله بین پنل ها را یک به یک تمیز کنید.

شست و شوی پرده آلومینیومی

استفاده از گردگیرهای دستی

برای زدودن گرد و خاک و نظافت پرده های آلومینیومی اگر جاروبرقی در اختیار ندارید، بهترین روش پاک کردن غبار با کمک گردگیرهای دستی است که کار نظافت را ساده و راحت هم می کند، پس بهتر است گردگیر را از قسمت بالای کرکره بصورت افقی بر روی تمام پنل های پرده بکشید و این کار را تا پایین چندین بار تکرار کنید تا گرد و غبار و آلودگی ها بخوبی از سطح کرکره پاک شود.

این روش بسیار کاربردی و ساده است اما تنها عیب این روش در پخش کردن گرد و غبار در محیط است و ممکن است این گرد و خاکِ پراکنده شده، بر روی وسایل دیگر بنشیند و زحمت شما و کار گردگیری را بیشتر کند.

نظافت پرده اداری

گردگیری بوسیله دستمال و یا پارچه نخی

گردگیری به کمک دستمال و یا دستکش های نخی کاری زمان بر است، چرا که باید یک به یک پنل ها را با کمک دستمال گردگیری کنید، اما چون که دقت این کار بالاست، کار بخوبی و بدون نقص انجام خواهد شد و ارزش صرف وقت را خواهد داشت.

اگر برای پاک کردن گرد و غبار از دستکش های نخی می خواهید استفاده کنید، باید ابتدا پرده را در حالت بسته قرار دهید و سپس دست خود را در حالت باز از مرکز پرده کرکره بر روی تمام سطح پرده بکشید و اگر مقدار آلودگی و کثیفی زیاد باشد باید پرده را در حالت باز گذاشته و پنل های پرده را با دست دیگر نگه دارید و با کمک دستکشی که در دست دیگر هست، یک به یک پنل های پرده را بصورت تکی از آلودگی و گرد و غبار پاک کنید.

استفاده از این روش هم کار ساده ایست که باید آن را در کمال حوصله و با صرف وقت زیاد انجام دهید، تا نتیجه کار مطلوب و رضایت بخش باشد.

در پست بعد با روش دیگری از نظافت پرده های آلومینیومی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود، ممنون که با ما همراه هستید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *