شست و شوی پرده های سیلوئیت را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

شست و شوی پرده های سیلوئیت را چگونه انجام دهیم؟

شست و شوی پرده های سیلوئیت بر خلاف آنچه که تصور می کنید در خانه هم میسر است، اما نکته هایی دارد که با توجه به آن باید اقدام شستن اینگونه پرده ها نمایید.

در این مطلب قرار است تا نکاتی را در این باره با هم آموزش ببنیم، پس اگر شما هم نیاز به دانستن این مطالب دارید، همچنان با ما همراه باشید.

شست و شوی پرده های سیلوئیت را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

چگونگی شست و شوی پرده های سیلوئیت

به دلیل ساختار خاص این نوع پرده ها که از پارچه و تور ساخته شده اند، گرد و غبار و آلودگی ها بر روی آن نشسته و پس از گذشت مدت زمانی مانند پرده های دیگر کثیف خواهند شد، حالا که با پرده های کثیف مواجه هستیم چه باید بکنیم؟

اول اینکه تلاش کنید تا پرده ها را از هر جنس و هر مدلی که هستند، بطور دوره ای یعنی هر سه ماه یا هر شش ماه یک بار شست و شو دهید، البته این مسئله به جای قرار گرفتن و نصب پرده، میزان قرار گرفتن آن در برابر آلاینده ها، نوع پرده و یا حتی مدل و دوخت پرده بستگی دارد.

پس اگر این پرده ها در جایی مانند آشپزخانه نصب شده اند، قطعاً نیاز به شست و شوی بیشتری دارند، چون همواره در معرض بخار و چربی حاصل از پخت و پز غذا و انواع گرد و غبار قرار می گیرند و یا اگر پنجره ها در محلی هستند که مانند سر چهار راه ها و یا مراکز پر تردد و پر ترافیک است و یا اینکه در نزدیکی شوفاژ و یا رادیاتورند، پس حتماً پرده ها زودتر کثیف و آلوده و یا حتی دودآلوده و سیاه خواهند شد و با این شرایط، برای شست و شوی پرده های سیلوئیت باید زودتر اقدام کنید.

اهمیت این مسئله علاوه بر تمیزی و نظافت این است که از بروز حساسیت و آلرژی هم جلوگیری کرده و به بهداشت افراد خانواده بخصوص کودکان کمک خواهد کرد، پس در این صورت پاکیزگی پرده ها را برای بوجود آوردن یک محیط زیبا، تمیز و سالم جدی بگیرید و حداقل شش ماه یکبار اقدام به شست و شوی پرده های سیلوئیت نمایید.

اگر می خواهید کار راحت تر باشد، بهتر است تا بطور هفته ای یا حداقل ماهانه پرده ها را در همان محلی که نصب هستند، گردگیری کرده و گرد و خاک را از روی آن پاک کنید، در این صورت پرده را در نهایت اندازه ای که ممکن است باز کنید و با کمک جارو برقی و با سَری مخصوص آن اقدام به گردگیری نمایید.

حتی می توانید با استفاده از یک دستمالی که پرز نداشته باشد این کار را انجام دهید و سطح پرده را از هر دو طرف رویه و زیری بخوبی گردگیری کنید تا در هنگام شستن، کار راحت تر صورت گیرد.

شست و شوی پرده های سیلوئیت را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

شستن پرده سیلوئیت با بخار شوی

بخاطر ظرافت و حساسیتی که این پرده های زیبا و ظریف دارند، یکی از روش های شست و شو پرده های سیلوئیت این است که از یک بخار شوی کمک بگیرید.

در این روش برای شست و شو پرده های سیلوئیت با استفاده از بخار شوی، از قسمت بالای پرده به آرامی به سمت پایین بیایید و همه نقاط را تمیز کنید، فقط دقت داشته باشید که حرارت زیاد بخارشوی و درجه بخار، به پارچه و پرده آسیبی وارد نکند و در این مورد درجه مناسبی را انتخاب کنید.

غیر از شست و شو با کمک بخارشوی، می توانید اینگونه پرده ها را با کمک شامپو فرش و یا هر محلول شوینده دیگر که مناسب باشد، بشویید، فقط باید بدانید که پرده های سیلوئیت را مانند پرده های پارچه ای نمی توانید درون ماشین لباسشویی انداخته و آن ها را با کمک ماشین بشویید، زیرا در این صورت آهار و بافت پارچه از بین رفته و به فرم آن آسیب وارد خواهد شد.

حتی می توانید آن ها را مانند پرده های معمولی دیگر از محل نصب خود خارج کرده و با استفاده از آب بشویید تا کاملاً پاکیزه شوند، اما شستن با این روش ها نکاتی دارد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت.

شست و شوی پرده های سیلوئیت را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

پس در ادامه و در مطلب بعدی با ما باشید تا روش های دیگر شست و شوی پرده های سیلوئیت را با هم یاد بگیریم.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *