نصب پرده ها و چگونگی استفاده از هوکس یا قلاب در آن ها - پرده راد

شناخت انواع مدل های گیره پرده و نصب آسان تر پرده ها

مقدمه:

نصب پرده ها را باید به شکلی اصولی و دقیق انجام دهید تا بتوانید زیبایی را به منزل و یا محیط کار خود هدیه کنید.

برای نصب انواع پرده ها نیاز به ملزومات گوناگونی خواهید داشت که در پست های قبل به برخی از آن ها اشاره ای داشتیم، اما در این مطلب می خواهیم در مورد قلاب های پرده که به هوکس معروف هستند و روش بکارگیری آن ها توضیحاتی بدهیم.

خواندن این مطلب را به کسانی که برای اولین بار است می خواهند پرده نصب کنند، توصیه می کنیم، چون به راحتی پس از مطالعه این پست و پست های قبلی می توانید پرده ها را بدون هیچ هزینه ای، خودتان نصب کنید.

نصب پرده ها و چگونگی استفاده از هوکس یا قلاب در آن ها - پرده راد

نصب پرده ها به کمک هوکس (قلاب پرده)

مسلماً تا به حال قلاب های پرده را از نزدیک مشاهده کرده اید، مخصوصاً هنگامی که فصل خانه تکانی از راه می رسد شستن و زدن پرده ها و یا نو کردن آن ها کاری متداول و معمول است، اما شاید خیلی از شما کار با قلاب های پرده یا همان هوکس ها را یاد نداشته باشید، به جز گیره ها که در پست قبلی در مورد آن ها مطالبی گفته شد، قلاب های پرده به دو دسته تقسیم می شوند.

قلاب یا هوکس فلزی:

قلاب ها و یا هوکس های فلزی، جزو انواع پر کاربرد قلاب ها برای نصب پرده می باشند، جنس این قلاب ها تماماً از فلز است و از این بابت دوام و عمری طولانی دارند.

این هوکس ها را باید به همراه انواع گیره های سوراخ دار بر روی چوب و پرده استفاده کنید.

برای نصب آن ها بر روی پرده باید به نسبت متراژ پرده در فواصل منظم، آن ها را بر روی نوار پرده بکار گیرید و سپس هر یک را در داخل قلاب های سوراخ داری که بر روی چوب پرده قرار گرفته بیندازید.

علاوه بر دوام و ماندگاری بالا، از مزایای دیگر این نمونه از قلاب های پرده، نصب راحت و استفاده آسان از آن هاست که طرفداران زیادی دارد، تنها مشکلی که این هوکس ها دارند این است که در محیط های مرطوب و نم دار به سرعت زنگ زده و به مرور از بین خواهند رفت و بعد از زنگ زدن و نصب پرده ها بر روی پرده لکه ایجاد خواهند کرد.

قلاب یا هوکس پلاستیکی:

این مدل از قلاب های پرده هم کاری مشابه هوکس های فلزی انجام می دهند، با این تفاوت که چون از جنس فلز نیستند، در برابر رطوبت هوا کاملاً مقاوم بوده و هیچگاه خراب نخواهند شد.

این قلاب ها که نصب بسیار آسانی هم دارند، ابتدا باید بر روی نوار پرده ها قرار گرفته و سپس آن ها را به گیره های سوراخ دار که بر روی چوب پرده متصل کرده اید، آویزان کنید.

نصب پرده ها و چگونگی استفاده از هوکس یا قلاب در آن ها - پرده راد

طریقه نصب هوکس به پرده

تفاوتی ندارد که از هوکس ها و یا قلاب های فلزی برای نصب پرده های خود استفاده کنید و یا هوکس های فلزی، چون نصب هر دو آن ها به یک شکل و کاملاً شبیه به هم است.

یادتان باشد، که ابتدا باید گیره های سوراخ دار را از داخل ریل چوب پرده عبور دهید و سپس هوکس ها را به نوار پرده قلاب کنید و در آخر هم آن ها را به گیره ها متصل کنید.

نصب هوکس ها به مدل دوخت پرده بستگی دارد، پس اگر پرده ها را به صورت ساده دوخته باشید، باید قلاب ها را با فاصله تقریباً هر 25 تا 30 سانت یک عدد بر روی نوار پرده قرار دهید، ولی اگر پرده ها را چین دار و یا پلیسه دوخته باشید، برای نصبِ پرده ها به شکل منظم تر، باید به فاصله هر 10 سانتی متری از یکدیگر، قلاب ها را بر روی نوار پرده متصل کنید.

هوکس ها را باید از سمت آزاد و تیز آن داخل نوار پرده قرار داده و آن را تا انتها به داخل نوار بکشید تا قسمت بسته و انتهایی آن درون نوار پرده گیر کرده و فیکس شود.

به خاطر داشته باشید که بعد از وصل کردن هوکس ها به پرده، پرده را به اندازه چوب پرده چین بدهید و آن ها را منظم و هماهنگ کنید، سپس نخ های نوار پرده را گره بزنید تا چین ها به همان ترتیب مرتب بمانند و جا به جا نشوند.

حالا می توانید پرده را به راحتی نصب کرده و هوکس ها را درون گیره های چوب پرده بیندازید، اگر می خواهید که پرده را کاملاً ثابت نگه دارید، باید ابتدا و انتهای پرده را به سربندها یا همان بست های چوب پرده که بر روی پرده قرار دارد متصل کنید، در غیر این صورت می توانید فقط یک سمت پرده را به سربند متصل کنید، تا پرده از یک جهت قابل جابه جایی و حرکت باشد.

در هنگام نصب پرده ها به سلامتی خود بیشتر از هر نکته دیگری بیندیشید و از وسایل و ابزاری که به سالم و درست بودن آن اطمینان دارید، استفاده کنید.

نصب پرده ها و چگونگی استفاده از هوکس یا قلاب در آن ها - پرده راد

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *