شناخت مختصری از پرده های مدرن و جدید برای انتخابی بهتر - پرده راد

شناخت مختصری از پرده های مدرن و جدید برای انتخابی بهتر

مقدمه:

شناخت پرده های مدرن و جدید امروزی و دانستن شباهت ها و تفاوت های بین آن ها، ما را در انتخاب بهتر، آسان تر و مناسب تر پرده که یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است، یاری خواهد داد.

می دانید که یکی از گسترده ترین تنوع در طراحی پرده ها، شامل طراحی انواع پرده های کرکره ای می باشد که دست ما را در انتخاب اینگونه پرده ها باز می گذارد.

در این پست می خواهیم در مورد سه نمونه از این پرده ها که شباهت های زیادی با هم دارند، بصورتی که گاهی اوقات افراد آن ها را با هم یکی تصور می کنند، صحبت کنیم و در ادامه و در پست بعدی، تفاوت های بین آن ها را هم برای شناخت بیشتر این پرده ها عنوان خواهیم کرد.

شناخت مختصری از پرده های مدرن و جدید برای انتخابی بهتر - پرده راد

شناخت مختصری از پرده های مدرن شید، زبرا و دبل شید

بدون شک انتخاب همه پرده ها در ابتدا به جهت حفظ حریم شخصی و تنظیم نور وارده و سپس زیبایی بخشیدن به محیط صورت می پذیرد.

اما برای بیان شباهت ها و تفاوت های پرده های شید، زبرا و دبل شید ناگزیریم که مجدداً تعریفی از هر یک از این پرده ها و عملکرد آن ها داشته باشیم.

شناخت مختصری از پرده های مدرن و جدید برای انتخابی بهتر - پرده راد

پرده های شید و یا شید رول

شید از کلمه ای انگلیسی به معنی سایه برگرفته شده است و پرده های شید خود از انواع پرده های کرکره ای محسوب شده که بصورت تک رنگ و طرح دار ارائه می شوند.

این پرده که از یک پارچه یا از هر جنسی که انتخاب کنید، ساخته می شود حول یک محور و قابی که در بالای پنجره نصب شده، می چرخد و اگر بطور دستی کنترل شود، با کمک طناب یا ریسه ای که از جنس پلاستیک و یا فلزی است و در سمت چپ و یا راست پرده تعبیه شده است، به سمت بالا یا پایین قابل هدایت است.

این پرده ها از یک صفحه نرم وسبک و از موادی مانند پارچه های، کتانی، پنبه ای، پلی استر و یا حتی پارچه های بنر و یا از سیلوئت پی وی سی ساخته می شوند که در هنگام گزینش پرده، اگر بخواهید نور بیشتری را در فضا ایجاد کنید، بهتر است از پرده هایی با ضخامت کمتر و شفافیت بیشتر کمک بگیرید.

پرده های شید که از پرده های مدرن و جدید بشمار می آیند، در رنگ های بسیار متنوع و در سایز های مختلفی قابل خریداری هستند و کافیست تا طول و عرض پنجره و یا محل مورد نظر را اندازه گیری کنید و در طرح و رنگ دلخواه آن را سفارش دهید.

پرده های شید، قابلیت چاپ تصاویر و طرح های دلخواه شما را دارا می باشند که این طرح ها را با کیفیت بسیار بالا معمولاً بر روی پارچه های بنری و یا سولیت پی وی سی چاپ می کنند، پس با انتخاب هر طرح و تصویری که در نظر دارید و چاپ آن بر روی پرده های شید، می توانید فضایی زیبا و دلپذیر را برای خود و خانواده فراهم آورید.

شناخت مختصری از پرده های مدرن و جدید برای انتخابی بهتر - پرده راد

معرفی پرده های دبل

شاید بتوان جدیدترین نوع پرده را پرده های دبل یا همان پرده های روز و شب دانست، که شامل دو پرده یا دو لایه جداگانه از یکدیگر است، این پرده بطور همزمان از مکانیزم پرده شید و زبرا استفاده می کند.

پرده های دبل از دو لایه تشکیل شده که شامل یک لایه توری طرح دار در رو و یک لایه شید ساده در زیر آن است که هر کدام از لایه ها بصورت جداگانه با محوری که در بالای آن قرار گرفته است، به بالا و پایین هدایت می شوند.

بدین ترتیب این قابلیت برای این پرده، که تقریباً جزو آخرین پرده های مدرن و جدید است فراهم می شود، که با جمع کردن لایه زیری و رویی بطور همزمان و تابش نور خورشید به داخل، فضایی کاملاً روشن در طول روز فراهم می شود.

در مواقع ضروری و در هنگام شب هم، برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخلی و حفظ حریم خصوصی افراد، لایه زیری و اولی پرده را آویخته و پایین نگه می داریم تا هیچ دیدی به داخل محیط وجود نداشته باشد.

اما برای تنظیم نور کم تر و یا زیادتر، می توانید پرده زیری و رویی را در هر اندازه ای که بخواهید به سمت پایین و یا بالا هدایت کنید و یا اینکه پرده ضخیم زیری را کاملاً جمع کرده و فقط از لایه تور رویی استفاده کنید، تا نور به شکلی دلخواه و مورد پسند شما در آید.

برای اینکه مطلب به درازا نکشد و برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه پرده های مدرن و جدید و شباهت های بین آن ها لطفاً در پست بعدی هم با ما باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *