شناخت ویژگی های پرده ی سان اسکرین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

شناخت ویژگی های پرده ی سان اسکرین و آشنایی بیشتر با آن

مقدمه:

پرده ی سان اسکرین با ویژگی های خاصی که دارد، مخصوصاً توانسته است در بین پرده های اداری از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

این پرده که یکی از انواع پرده های شید رول است، با نوع پارچه ای که در ساخت آن بکار رفته و ساختار شبکه مانند خود، از تابش زیاد و مستقیم نور جلوگیری کرده و مانع از ورود اشعه ی مضر نور خورشید به اتاق کار و یا منزل شما خواهد شد.

در این مطلب مزایای این نوع پرده را بررسی کرده و شما را با خصوصیات آن بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس لطفاً برای شناخت بیشتر این پرده، با ما همراه باشید.

پرده ی سان اسکرین و ویژگی های آن

به نظر می رسد که گذراندن اوقات در فضایی که نور زیاد و خیره کننده ای دارد، خیلی مطلوب و خوشایند نیست و می تواند به سرعت چشم ها را خسته و ما را هم کلافه کند.

بدین لحاظ شیدهای سان اسکرین می توانند بهترین گزینه برای پوشش پنجره ها و ارائه ی نور مناسب در اینگونه فضاها باشند.

این پرده ی زیبا و مدرن می تواند با ورود نور به میزان کافی و متناسب با استاندارد، از وسایل اتاق شما در برابر تابش شدید نور خورشید محافظت کرده و همین طور قادر خواهد بود تا میزان زیادی از هدر رفت انرژی هم، جلوگیری به عمل آورد.

شناخت ویژگی های پرده ی سان اسکرین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

اما به تفکیک می توان مزایای این پرده را اینگونه بیان کرد:

فیلتر کردن مناسب نور

شیدهای سان اسکرین یکی از بهترین انتخاب ها برای مکان های اداری هستند، زیرا استفاده از آن ها با وجود تابش مناسب نور خورشید و فیلتر کردن صحیح آن، مانع از برخورد مستقیم نور به صفحه ی مانیتور و دید بهتر و بیشتر کارمندان می شود.

با نصب پرده ی سان اسکرین بر روی پنجره ها، می توانید به راحتی از نور مزاحم و خسته کننده ی آفتاب جلوگیری کرده و فضای مناسب تری را به جهت نوری برای کارکنان فراهم کنید، که این مورد خود یکی از مهمترین مسائل در زمینه ی بالا بردن راندمان و بازده کاری محسوب می شود.

شناخت ویژگی های پرده ی سان اسکرین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

جلوگیری از ورود اشعه ی مضر خورشید

اینگونه پرده ها می توانند از ورود اشعه ی ماوراءبنفش خورشید جلوگیری کرده و از شما در برابر خطرات و مضرات این اشعه و تمامی اشعه های مضر دیگر آفتاب محافظت کنند.

کلاً می توان گفت که این پرده ها به منظور جذب نور و بازتاب گرما مورد استفاده قرار می گیرند و  می توانند تا 95 درصد از نور خورشید را به بیرون بازتاب دهند، بدون اینکه دید شما را به فضای بیرونی محدود کنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده از اینگونه پرده ها هم در مناطق گرمسیر و روزهای گرم سال و هم مناطق سردسیر و روزهای سرد، بسیار مناسب و اقتصادی بوده و به سبب پرداخت کمِ هزینه های مربوط به انرژی، مقرون به صرفه به نظر می رسند.

بدین شکل که در فصول گرم سال از تابش مستقیم و گرمای پرتوی خورشید می کاهد و در فصول سرد هم به جهت عبور نور به میزان کافی و حفظ حرارتِ درون محیط، به ایجاد و ماندگاری گرمای داخلی کمک کرده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

به جرأت می توان گفت که پرده ی سان اسکرین یکی از اقتصادی ترین پرده هایی است که به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کرده و بار مصرف انرژی وسایل برودتی و حرارتی را کاهش خواهد داد.

شناخت ویژگی های پرده ی سان اسکرین و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

ورود نور کافی

با وجود نسب اینگونه پرده ها دیگر نیازی به روشنایی بیشتر توسط لامپ ها و مهتابی ها در طول روز وجود نخواهد داشت و نور به میزان استاندارد و کافی، در فضا بطور یکنواخت پخش خواهد شد.

حتی اگر لازم است برای ورود نور بیشتر و یا کمتر، می توانید از پارچه های مناسب برای تهیه پرده ی اتاقِ خود انتخاب کرده و استفاده کنید.

بدین صورت که برای داشتن دید بهتر و روشنایی بیشتر، باید از پرده های شید اسکرین با درصدهای بالاتر استفاده کنید، ولی اگر می خواهید نور اتاق خود را کاهش دهید، از پرده هایی با درصد پایین تر کمک بگیرید.

یعنی به عنوان مثال پرده های شید اسکرین با تراکم بافت 7 درصد، نور بیشتری رابه محیط وارد می کنند تا شیدهایی با تراکم 5 و یا 3 درصدی.

پس برای تهیه این نوع خاص از پرده های شید باید با توجه به آنچه که نیاز شماست اقدام به خرید نمایید، تا کاملاً رضایت خاطر شما از استفاده این پرده، فراهم گردد.

اما ویژگی های پرده ی سان اسکرین به همین موارد خلاصه نمی شود و در مطلب بعدی به برخی دیگر از آن ها می پردازیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *