شید سان اسکرین یکی از مناسب ترین پرده های اداری - پرده راد

شید سان اسکرین یکی از مناسب ترین پرده های اداری

مقدمه:

پرده شید سان اسکرین یا خورشیدی یکی از انواع پرده های زیبای شید رول است، که می تواند مناسب ترین گزینه برای محل کار و یا منزل شما باشد.

این پرده با خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند تأثیر زیادی در زیبایی و شیک بودن فضای خانه و یا دفتر کار شما داشته باشد.

در این مطلب می خواهیم پرده سان اسکرین را بیشتر معرفی کرده و مزایای آن را برایتان برشمریم، شاید با دانستن خصوصیات این پرده شما هم جزو طرفداران و مشتریان آن شوید.

شید سان اسکرین یکی از مناسب ترین پرده های اداری - پرده راد

معرفی بیشتر پرده ی شید سان اسکرین

پرده های سان اسکرین به لحاظ ساختاری، عملکردی شبیه پرده های شید رول دارند و در واقع نوعی پرده بالا رونده افقی هستند که مانند یک آستری پرده عمل کرده و وظیفه کنترل و عبور نور را به میزان کافی و لازم، البته به شکل مدرن و جدید با کارایی بهتر و بیشتر برعهده دارند.

مکانیزم حرکتی پرده سان اسکرین مانند پرده های شید رول رو به بالاست و به دو صورت دستی و اتوماتیک قابل حرکت است.

این پرده ها در دو نوع ساده و با فیلتر نوری به بازار عرضه می شوند، که در کشور ما از نوع ساده ی این پرده که از الیاف پلاستیکی با مقاومت و ماندگاری بالا ساخته می شود، استفاده می کنند.

نمونه های سان اسکرین با فیلتر نوری، قادرند تا تنها مقدار معین و حساب شده ای از نور را از خود عبور دهند و این ویژگی بخاطر وجود پارچه ای مخصوص است، که نور تابشی خورشید را به هاله ای از نور محو شده ای زیبا و دلپذیر تبدیل می کند.

شید سان اسکرین یکی از مناسب ترین پرده های اداری - پرده راد

سان اسکرین خورشیدی ساده

اما طرح ساده این پرده، قابلیت عبور نور در سه اندازه 3 درصد، پنج درصد و 7 درصد را داراست و به عنوان مثال وقتی از شید سان اسکرین یا خورشیدی 7% استفاده می کنید، بدین معنی است که این پرده ها قادرند تنها 7 درصد از نور تابشی خورشید را وارد اتاق شما و یا فضای مورد نظر کنند .

مواد اولیه این پرده علاوه بر الیاف پلاستیکی می تواند از جنس PVC و یا فایبرگلس و یا حتی پلی استر باشد که در بافت آن حفره هایی مشبک و خیلی ریز قرار گرفته اند و همین ساختار شبکه ای می تواند شدت نفوذ و عبور نور را کم کرده و میزان تابش نور را تنظیم نماید.

جنس ونوع پارچه، نقش مهمی را در چگونگی کارکرد این پرده ایفا می کند، بطوری که هر چه بافت پارچه منسجم تر، ریزتر و ظریف تر باشد، مقدار کمتری از نور به داخل وارد شده و از ورود مقدار بیشتری از نور جلوگیری می شود.

در مقابل آن، هرچه تار و پود پارچه فاصله ی بیشتری از یکدیگر داشته و بافت آن درشت تر باشد، تابش نور بیشتر شده و نور زیادتری به محیط وارد خواهد شد.

مهمترین مزیت این پرده ها جلوگیری از نفوذ اشعه ی مضر خورشید، کنترل ورود نور و مشاهده ی نمای بیرونی از داخل است، بطوری که در طول روز بدون اینکه محیط داخل خانه قابل مشاهده باشد به راحتی می توانید، البته با نور کنترل شده و محدود، نظاره گر منظره ها و تصاویر بیرونی باشید.

قابلیت دیگر این پرده ها این است که می توانند 95 درصد از اشعه های مضر و خطرناک خورشید مانند اشعه UV را گرفته و فیلتر کنند.

پرده های شید سان اسکرین ساده به دلیل مقاومت بالایی که دارند، عموماً در دفاتر اداری و تجاری، کارخانجات، محیط های اموزشی، کلوپ ها و سالن های ورزشی، هتل ها و رستوران ها و… و برخی از قسمت های منازل استفاده می شوند.

شید سان اسکرین یکی از مناسب ترین پرده های اداری - پرده راد

سان اسکرین با فیلتر نوری

تفاوت سان اسکرین فیلتر نوری با شیدهای ساده و معمولی در نوع بافت پارچه است و بافت آن به گونه ای انجام می شود که نور خورشید بعد از برخورد با آن، مانند نور محو شده و تنها شبیه هاله ای از نور خورشید به نظر می رسد.

بزرگترین ویژگی پرده سان اسکرین شفاف همین کنترل خوب و منظم تابش نور خورشید و گرمای زیاد آن استف که به صرفه جویی در مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد.

این پرده ها مانع دید از بیرون به داخل محیط می شوند و از این رو برای مکان هایی مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن و پذیرایی مناسب هستند، چون می توانند با ایجاد نور مناسب در فضا، از حریم شخصی و خصوصی افراد هم بخوبی مراقبت کنند.

اما تنها مشکل در استفاده از این نوع پرده ها این است، که اگر در هنگام شب لامپ ها روشن باشد و نوری وجود داشته باشد، زمانی که نزدیک به پرده قرار دارید، سایه شما بر روی پرده ظاهر شده و بدین طریق تصویر شما بر روی پرده قابل مشاهده خواهد بود.

از این رو قرار گرفتن این پرده ها برای فضاهایی مانند حمام و یا اتاق خواب و مکان های کاملاً خصوصی و شخصی، پیشنهاد نمی شود.

بطور کلی انتخاب پرده های شید سان اسکرین، علاوه بر مزایایی که دارد، می تواند تأثیر فراوانی در زیبایی، نما و ظاهر خانه و یا اتاق کار شما داشته باشد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *