فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟ - پرده راد

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟

مقدمه:

انتخاب پارچه های پرده ای و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم برای این گزینش، راهکاری درست و اصولی برای داشتن پرده های زیبا و دکوراسیونی جذاب خواهد بود.

این روزها علاوه بر پرده های مدرن، انواع فراوان مدل های پارچه با جنس های متفاوت به جهت دوختن پرده های پارچه ای گوناگون با شکل های مختلف دوخت، در بازار پرده وجود دارند، پارچه های حریر، گیپور، کتان، مخمل، ساتن و… گروهی از این انتخاب ها هستند.

اما نکته مهم این است که بتوانید از بین این همه پارچه، مدل مناسب و زیبایی را با توجه به کیفیت بالای جنس انتخاب کرده و متناسب با دکوراسیون مکان مورد نظر، پرده را به بهترین شکل و مناسب ترین طرح بدوزید.

در این مطلب قرار است تا فاکتورهایی را برای انتخاب بهتر پرده های پارچه ای برایتان عنوان کنیم، تا به کمک آن از مرغوب ترین پارچه ها برای پرده اتاق خود استفاده کرده و از دیدن آن همواره لذت ببرید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟ - پرده راد

فاکتورهای انتخاب پارچه های پرده ای

شاید فکر کنید که تنها سلیقه شخصی افراد است که در هنگام خرید پرده مهم است، اما باید بگوییم که به غیر از سلیقه باید  موارد دیگری را هم در این انتخاب دخیل کنید، تا بتوانید بهترین و زیباترین پرده ها را در خانه خود داشته و از خرید آن رضایت داشته باشید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟ - پرده راد

پارچه متناسب با دکوراسیون

اصولاً پارچه های مختلف، کاربردهای متفاوتی را هم دارا می باشند و شاید بکار بردن یک جنس و یک مدل پارچه برای استفاده در تمامی مکان ها، با توجه به شرایط خاصی که هر کدام باید داشته باشند، درست نباشد.

به عنوان مثال پرده ای را که می خواهید در اتاق پذیرایی از آن استفاده کنید، باید زیبا، لوکس و شیک باشد و متناسب با سایر المان های دکوراسیون آن را انتخاب کنید.

در اینگونه فضاها باید جذابیت و دلنشین بودن فضا را تؤاماً در نظر گرفته و هارمونی پرده با سایر وسایل را نیز لحاظ کنید، ضمن اینکه روشن بودن فضا و یا ایجاد محیطی سایه روشن می تواند بهترین گزینه ممکن برای اتاق پذیرایی باشد.

در این موارد می توانید با کمک دو لایه از پرده های پارچه ای این امکان را فراهم آورید تا فضایی سایه روشن داشته باشید، که این انتخاب می تواند تلفیقی از پرده های مدرن مانند شید رول، رومن و یا زبرا به همراه پرده های حریر و یا مخمل باشد و یا اینکه هر دو لایه را با انتخاب پارچه های پرده ای مناسب از آن ها در نظر بگیرید.

نمای پرده

انواع پرده های پارچه ای ظاهر متفاوتی را در فضاهای مختلف بوجود خواهند آورد و لزوماً پرده ی بسیار شیک و زیبایی را که در خانه دوست و یا همسایه می بینید، حتماً در فضای خانه شما با توجه به تفاوت دکوراسیون و کاربرد رنگ ها، آن زیبایی را نخواهند داشت.!

اما بطور کلی اگر به دنبال ظاهری ساده ولی شیک و جذاب هستید، به سراغ پرده های حریر و گیپور و پارچه های کتانی بروید و اگر می خواهید پرده، ظاهری براق و یا پُر ابهت داشته باشد به دنبال پارچه های ابریشم، ساتن، مخمل و… بروید، اما بدانید که پارچه های مختلف نمای متفاوتی را برای هر دکوراسیون فراهم خواهند کرد.

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟ - پرده راد

دوام و ماندگاری بالا

اگر می توانید زود به زود پرده ها را تعویض کنید و تنها موضوع، تغییر پرده ها و دکور و ایجاد فضایی تازه در محیط است، می توانید برای این انتخاب به سراغ هر نوع پارچه ای، حتی پرده های ارزان قیمت بروید.

اما اگر پرده ها را دیرتر تعویض کرده و به دنبال تغییرات مداوم و زود به زود در دکوراسیون و پرده ها نیستید، بهتر است تا از بین پرده های پارچه ای با مقاومت و استحکام بالا، پرده را انتخاب کنید و کیفیت جنس را حتماً در گزینش لحاظ کنید.

استفاده از روشنایی طبیعی

اگر به دنبال استفاده از تابش نور و روشنایی طبیعی هستید، باید پرده هایی را انتخاب کنید که نور بخوبی از آن ها عبور کرده و فضای دلپذیری را برای شما فراهم کند.

نکته دیگر در انتخاب پارچه های پرده ای این است که در برابر تابش زیاد اشعه خورشید مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار باشند، چرا که برخی از پارچه ها در معرض نور آفتاب به زودی کم رنگ شده و آسیب خواهند دید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟ - پرده راد

توجه به میزان بودجه

پارچه های مختلف دارای قیمت های متفاوتی هستند، اما آنچه که مسلم است باید پرده ها را متناسب با هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید و بودجه ای که در اختیار دارید، انتخاب نمایید.

خوب است بدانید که معمولاً بهترین نوع پارچه های پرده ای و گران ترین آن ها از جنس ابریشم طبیعی هستند و ارزان ترین پارچه ها هم عموماً از جنس پارچه های مصنوعی و یا پنبه می باشند.

سهولت در نگهداری

اکثر پرده هایی که از الیاف مصنوعی تهیه می شوند، به راحتی قابل شست و شو بوده و نگهداری از آن ها آسان تر است، اما پارچه هایی که از جنس ابریشم، مخمل، ساتن و… هستند، نیاز به دقت و نگهداری ویژه دارند.

حتی هنگام شستشو باید با روش های خاصی آن ها را شسته و اتو کنید و یا اینکه آن ها را برای نظافت به یک خشکشویی خبره و حرفه ای بسپارید تا خیالتان از بابت خراب نشدن پرده ها راحت باشد.

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه های پرده ای چیست؟ - پرده راد

تعدیل دما

گاهی اوقات این مسئله برای ما بسیار حیاتی و مهم است که از پرده ها به عنوان یک عایق در برابر سرما و یا گرما استفاده می کنیم و باید با توجه به شرایط جغرافیایی و مکانی انتخاب پارچه های پرده ای را به شکلی مناسب انجام دهیم.

از این رو در مناطق سردسیر با دمای پایین هوا، بهتر است تا از پارچه های مخمل، کتان و جیر کمک بگیرید که گزینه های بسیار مناسبی بوده و گرما را بخوبی در خود نگه می دارند و از هدر رفتن گرما جلوگیری می کنند.

اما اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید و می خواهید فضای خنک تری را برای خود و سایر اعضاء خانواده فراهم کنید، بهتر است تا به سراغ پارچه های پنبه ای و یا تور، حریر و یا گیپور بروید، که می توانند به شما در این زمینه و خرید مناسب ترین پرده های پارچه ای کمک کنند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *