قد پرده ی اتاق پذیرایی نکته ای که در زیبایی پذیرایی مهم است - پرده راد

قد پرده ی اتاق پذیرایی نکته ای که در زیبایی پذیرایی مهم است

مقدمه:

قد پرده ی اتاق پذیرایی یکی از نکات مهمی است که در زیبا نشان دادن اتاق پذیرایی و جذابیت فضا و دکوراسیون تأثیر فوق العاده ای دارد.

البته رنگی که برای پرده ی این اتاق، با توجه به دکوراسیون و دیزاین آن در نظر می گیرید، هم می تواند یکی از نکات کلیدی و مهم باشد که باید به آن دقت و توجه ویژه ای داشته باشید.

اما آنچه که در این مطلب مورد نظر ماست، اندازه ی قد و ارتفاع پرده است، که می تواند در شیک و جذاب نشان دادن پذیرایی تعیین کننده باشد.

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری برای پرده پذیرایی داشته باشید، بهتر است تا نیم نگاهی هم به این مطالب بیندازید، تا اگر در انتخاب اندازه و قد پرده مردد هستید، به نتیجه درست و صحیحی برسید.

ممنون که همراه ما هستید.

قد پرده ی اتاق پذیرایی نکته ای که در زیبایی پذیرایی مهم است - پرده راد

اهمیت قد پرده ی اتاق پذیرایی

می دانید که اتاق پذیرایی محل خاص و مهمی در خانه است و به دلیل رفت و آمد میهمانان مختلف و رسمی بودن آن، باید چیدمان و دکوراسیون اتاق هم با دقت انجام شده و توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

گاهی اوقات ممکن است شما بهترین و گرانترین نوع پرده را برای این مکان انتخاب کرده و هزینه زیادی هم بابت خرید و دوخت آن بپردازید، ولی آنچه که از پرده انتظار داشتید، حاصل نشود.

یکی از مهم ترین فاکتورها برای زیباتر نشان دادن اتاق پذیرایی که شاید به اهمیت آن کمتر توجه می شود، قد و ارتفاع پرده است.

انتخاب پرده های کوتاه برای چنین مکانی که باید به آن رسمیت داده شود، اصلاً مناسب نیست و بهتر است برای ایجاد چنین فضایی، از پرده های بلند و امتداد یافته تا روی زمین استفاده کنید.

حتی اگر پنجره های پذیرایی ارتفاع کمی دارند و به لحاظ قدی تا نیمه دیوار امتداد دارند، باز هم تلاش کنید تا برای این پنجره ها هم ارتفاع پرده را بلند در نظر بگیرید، اگر چه که این پرده ها در واقع نصف دیوار را می پوشانند نه تمام پنجره را!

در این صورت با آویختن پرده های تمام قد از سقف تا روی زمین برای پرده ی اتاق پذیرایی فضایی رسمی تر، زیباتر و مناسب تر برای این محیط خواهید داشت.

حتی بهتر است که پا را از این هم فراتر گذاشته و در برخی موارد و متناسب با دکوراسیون، مخصوصاً در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک، پرده ها را یک متر بلند تر از حد معمول اندازه گرفته و مقداری از آن را بر روی زمین پهن کنید.

این مدل از پرده ها در اتاق پذیرایی فضا را کلاسیک تر و رسمی تر نشان داده و جلوه و اُبهت اتاق پذیرایی را بیشتر خواهند کرد.

قد پرده ی اتاق پذیرایی نکته ای که در زیبایی پذیرایی مهم است - پرده راد

قانون پرده های کوتاه برای اتاقِ پذیرایی

در برخی موارد و به دلایل مختلف این کار یعنی دوختن پرده های بلند و یکسره، اصلاً امکان پذیر نیست و غیر ممکن به نظر می رسد، مانند زمانی که در زیر پنجره کتابخانه و یا قفسه های متعددی قرار گرفته است و شما ناگزیر هستید تا برای استفاده از آن ها، پرده ها را کوتاه در نظر بگیرید.

که در این صورت باید با آویختن والان مناسبی بر روی پرده و یا استفاده از یراق آلات و اکسسوری های متناسب با پرده و یا حتی آویزهای لوکس و مجللی که بکار می گیرید، فضا را رسمی تر و با شکوه تر جلوه دهید.

پس برای دوخت پرده ی اتاق پذیرایی در پنجره های کم ارتفاع و کوتاه، قانون این است که ارتفاع پرده را حداقل 20 سانت بیشتر و پایین تر از لبه پنجره در نظر بگیرید و هیچگاه قد و ارتفاع پرده پذیرایی را مماس و یا کوتاه تر از لبه پنجره در نظر نگیرید که تصویری نامناسب ایجاد خواهد کرد.

همچنین آویختن پرده های کوتاه از جلوه و جذابیت پرده کاسته و اتاق را بی رونق و از حالت رسمیت و شکوهی که برای اتاق پذیرایی لازم است، خارج خواهد کرد.

سقف کوتاه اتاق پذیرایی

اگر سقف خانه شما کوتاه است و در اتاق پذیرایی هم سقف کوتاه مانعی برای جلوه ی بهتر است، برای بزرگ و دلباز نشان دادن اتاق، حتماً پرده ها را بلند و از سقف تا کف در نظر بگیرید.

همچنین روشن بودن رنگ پرده ها به گسترش و وسیع نشان دادن اتاق پذیرایی کمک فوق العاده ای خواهند کرد، پس برای باشکوه و رسمی نشان دادن فضای اتاق پذیرایی، هم رنگ روشن پرده و هم نصب چوب پرده در منتهی الیه سقف و بلند گرفتن ارتفاع پرده ها، نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

قد پرده ی اتاق پذیرایی نکته ای که در زیبایی پذیرایی مهم است - پرده راد

وصل کردن پنجره ها به هم

علاوه بر موارد گفته شده و بلند در نظر گرفتن پرده ی اتاق پذیرایی و ارتفاع پرده از سقف تا کف، عریض گرفتن پرده ها هم کمک مؤثری در این زمینه خواهند بود.

پس اگر پنجره های اتاق پذیرایی بزرگ و وسیع هستند، که به خودی خود بهترین حالت را برای آویختن پرده های مناسب برای این مکان خواهند داشت، اما اگر بین دو پنجره فاصله و دیوار قرار دارد، بهتر است که پرده را سراسری در نظر گرفته و از دو تکه کردن پرده صرف نظر کنید.

آویختن پرده های یکسره و عریض به رسمیت بخشیدن و اُبهت دادن به اتاق پذیرایی کمک فراوانی خواهد کرد و با این ترفند خواهید توانست پذیرایی زیباتر و شیک تری داشته باشید.

اما اگر به دلایل مختلف از جمله فاصله ی زیاد دیوارها و یا پُرهزینه بودن خرید و دوخت پرده ها و یا حتی سلیقه ی شخصی نمی خواهید پرده های سراسری داشته باشید، می توانید با دو پرده بلند پنجره ها را پوشش داده و بر روی دیوار وسط و مابین پرده ها از یک بوفه ی شیک و یا یک تابلویی زیبا و یا وسیله ای مناسب بر روی دیوار استفاده کرده و زیبایی پرده ها و اتاق را بدین وسیله افزایش دهید.

به هر حال برای نشان دادن زیبایی و جذابیت بیشتر در پرده ی اتاق پذیرایی و با شکوه جلوه دادن فضا، پیشنهاد ما انتخاب پرده های بلند و سنگین برای پرده های اصلی و استفاده از پرده های سبک تور و حریر مناسب با آن، در زیر پرده است، که زیبایی فضا را صد چندان خواهند کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *