مزایای گزینش پرده ی زبرا و دلایل انتخاب آن برای محیط های اداری - رادپرده

مزایای گزینش پرده ی زبرا و دلایل انتخاب آن برای محیط های اداری

پرده یکی از مهمترین ارکان دکوراسیون در یک محیط اداری و حتی در منازل به شمار می رود، که انتخاب درست و بجای آن در زیبایی محیط و دادن حال و هوای خوب و مثبت به دیگران بسیار تأثیرگذار است. چند سالی است که گزینش پرده ی زبرا در بین انبوهی از انواع مختلف پرده، باب شده است و این به دلیل مزایایی زیادی است که این مدل از پرده، دارا می باشد.

در این مطلب با شناخت بیشتر پرده ی زبرا و همچنین مزایای آن، شما را در انتخاب بهتر پرده، خصوصاً مطابق با فضاهای اداری، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

شناخت بهتر در گزینش پرده ی زبرا

پرده ی زبرا یکی از مدرن ترین و جدیدترین انواع پرده است، که جزو پرده های رولی و کرکره ای محسوب می شود و به طور کلی از دو مدل پارچه، به صورت نوارهای افقی تشکیل یافته است و همین نوع طراحی، این امکان را فراهم می آورد که بتوان با کمک آن، نور را به شکل مطلوبی در محیط، تنظیم و منتشر کرد.

این پرده به خاطر راه راه بودنش به زبرا (به معنی گورخر) مشهور است و با توجه به تنوعی که در ارائه ی پرده های کلاسیک و مدرن و همین طور کارایی که در تنظیم نور دارد، امروزه استفاده از آن در منازل و به شکل گسترده تری در ادارات و شرکت ها و مراکز اداری، صورت گرفته است.

این پرده دارای طرح ها و مدل های گوناگون و متفاوتی است که با توجه به سلیقه و کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده، انتخاب و گزینش می شود، حتی در مکان ها و جاهایی که در معرض تابش نور خورشید قرار نمی گیرد و از نورگیر کمتری برخوردار هستند، می توان از نمونه هایی با رنگ روشن استفاده کرد، که از میزان نوردهی قابل ملاحظه ای هم برخوردار است و می توان در ایجاد سایه روشن های زیبا، در محیط های اداری و یا در منازل، با گزینش پرده ی زبرا از آن استفاده کرد.

چون میزان نور وارد شده به فضاهای اداری بسیار مهم است و اکثر افراد بیشترین زمان خود را در داخل محیط ها و اتاق های اداری سپری می کنند و با توجه به طراحی و تنوع جنس انواع پرده های زبرا،یکی از مناسب ترین و بهترین انتخاب ها برای پرده های اداری محسوب می شوند.

کاربرد پرده علاوه بر ایجاد زیبایی، به جهت جلوگیری از ورود نور زیاد به داخل فضای مورد نظر است، که در برخی موارد و در دراز مدت همین نور زیاد، سبب آسیب رساندن به وسایل هم خواهد شد و چون پرده های زبرا کنترل نور محیط را بخوبی انجام می دهند، می توانند این قسمت ها را که باید از تابش زیاد نور در امان باشند، پوشش دهد، پس پرده ی زبرا در این مورد هم می تواند جزو بهترین گزینه ها باشد.

انواع پرده های زبرا که از جنس خاصی مانند، نانو، پلی استر و آنتی استاتیک برخوردار هستند، گرد و غبار و چربی و… را جذب نمی کنند و همین نکته سبب شست و شوی آسان و بدون دغدغه آن ها خواهد شد.

مزایای گزینش پرده ی زبرا و دلایل انتخاب آن برای محیط های اداری - رادپرده

علاوه بر این موارد با گزینش پرده ی زبرا می توان از مزایای متعدد آن که در موارد زیر خلاصه می شود اشاره کرد:

در هر مکانی به آسانی قابل نصب و قابل استفاده می باشند.

این پرده ها با استفاده از ریموت کنترلی به راحتی قابل تنظیم هستند.

تنظیم میزان روشنایی و نور دهی بدون جمع کردن پرده انجام می شود.

تنوع جنس و طراحی متفاوت آن سبب شده تا بتوان از آن در محیط های مختلفی، از پوشش برای سرویس های بهداشتی تا پرده هایی که در سالن های پذیرایی و حتی فضاهای اداری لازم است، استفاده کرد .

پرده زبرا دوام و عمر بیشتری نسبت به پرده های دیگر، بخصوص پرده های پارچه ای دارد که از مزایای مهم آن بخصوص برای شرکت ها و ادارات محسوب می شود.

این پرده ها به آسانی قابلیت رول شدن را دارا می باشند.

انتخاب جنس مناسب با توجه به تغییر فصل و ایجاد گرما و یا سرما

قابلیت ست شدن و ایجاد هماهنگی با اشیاء و یا رنگ دیوارها

تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ و…

مزایای گزینش پرده ی زبرا و دلایل انتخاب آن برای محیط های اداری - رادپرده

به هر حال با توجه به کارایی بالایی که این نوع پرده دارد، امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، که این محبوبیت را می توان تا اندازه ی بسیار زیادی در طراحی متفاوت و چشم نواز و متنوع آن دانست که دست خریداران را در گزینش پرده ی زبرا باز می گذارد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *