مزایا و معایب پرده کرکره ای چوبی و شناخت بیشتر آن - پرده راد

مزایا و معایب پرده کرکره ای چوبی و شناخت بیشتر آن

پرده کرکره ای چوبی جزو یکی از زیباترین و شیک ترین پرده های موجود در بازار است و اگر به لحاظ قیمتی و هزینه ای که دارد، با آن مشکلی نداشته باشید، همواره یکی از پیشنهادات ما برای داشتن یک پرده ی زیبا و محیطی گرم و صمیمی و در عین حال لوکس است.

با پرده های کرکره ای فلزی در پست قبلی کاملاً آشنا شدیم و مزایا و معایب آن ها را هم بررسی کردیم، اما در این مطلب می خواهیم در مورد پرده کرکره چوبی با شما عزیزان صحبت کنیم، تا اطلاعات مفیدی را هم در این زمینه در اختیار شما قراردهیم.

اگر تمایل دارید تا اطلاعات خود را در این باره تکمیل کنید، همچنان با ما بمانید.

پرده کرکره ای چوبی

این پرده ها که از انواع پرده های دکوراتیو می باشند از مدل های لوکس پرده کرکره ای به شمار می آیند، که برای استفاده در دکوراسیون های مدرن و خانه های لوکس و لاکچری و ویلاها قابل استفاده هستند و در برخی ادارات و سازمان ها و شرکت ها هم کاربرد گسترده ای دارند و در دو سایز 25 و 50 میلیمتری ساخته می شود.

جنس این پرده که از چوب با روکش رنگ لمینت است باعث می شود که فضا زیباتر و جذاب تر به نظر آید و با رنگ طبیعی خود، حس دلپذیرِ بودن در طبیعت را به انسان القا می کند، ترکیب رنگ پرده کرکره های چوبی با هر سبک و سلیقه ای هماهنگ است و ست کردن آن با هر نوع دکوراسیونی هم امکان پذیر است.

پرده کرکره چوبی کاملاً مانند پرده های کرکره ای فلزی است و اسلت های افقی کرکره بوسیله نخ و طناب به یکدیگر متصل شده اند که امکان بالا و پایین کردن پرده را برای ما فراهم می کنند و با تغییر زاویه قرارگیری اسلت ها، امکان تنظیم نور به صورت سایه و روشن را هم برای ما امکان پذیر می سازند.

پرده کرکره ای چوبی که یکی از شیک ترین و لوکس ترین پرده هایی است که در فضای اداری و مسکونی استفاده می شود، دارای کیفیت بالایی به جهت جنس بکار رفته در ساخت آن است و با توجه به اینکه اسلت ها از چوب ساخته می شوند، هزینه تمام شده آن بیشتر خواهد بود و به همین نسبت از وزن بیشتری هم برخوردار بوده و جهت نصب آن ها هم باید از اتصالات متفاوت تری استفاده شود.

مزایا و معایب پرده کرکره ای چوبی و شناخت بیشتر آن - پرده راد

مزایای پرده کرکره چوبی

هماهنگی و هم خوانی با تمامی انواع دکوراسیون ها و احساس دلپذیر طبیعی بودن، با استفاده از این پرده امکان پذیر است.

در این پرده، نیاز به شست و شو با آب نیست و شما برای تمیز کردن این پرده ها کافیست تا با یک دستمال خشک و یا نمدار، اسلت های پرده را از هر نوع آلودگی و گرد و خاک پاک کنید.

تنظیم مناسب نور با کمک این پرده به راحتی میسر می شود، چون شما با باز کردن و بستن اسلت های این پرده، می توانید نور را بطور کلی از محیط بگیرید، یا اینکه اگر لازم باشد می توانید تمامی نور را با جمع کردن کامل پرده، به محیط وارد کنید.

در صورتی هم که نیاز به نور دریافتی مناسب تری داشته باشید، می توانید اسلت های پرده کرکره ای چوبی را آنطور که میل شماست، تنظیم کنید.

با متعادل کردن دمای محیط، به علت طبیعی بودن و چوبی بودن جنس اینگونه پرده ها، در فصل تابستان حس خنکی و در زمستان حس گرما را برای شما به ارمغان خواهد آورد و در این فصول از نزدیک نشستن کنار این پرده ها احساس ناخوشایندی از سرما و گرما نخواهید داشت.

جنس چوب بکار رفته در این پرده سبب می شود که پرده به عنوان یک عایق صوتی عمل کرده و صداها را کمتر از خود عبور دهد.

مزایا و معایب پرده کرکره ای چوبی و شناخت بیشتر آن - پرده راد

معایب کرکره چوبی

این نوع پرده ها قابل شست و شو نیستند.

وزن بیشتری نسبت به پرده های کرکره ی فلزی دارند.

نصب آن ها نسبت به پرده های دیگر کرکره ای دشوارتر است.

قیمت پرده کرکره چوبی بیشتر از پرده های کرکره فلزی است.

این پرده ضد آب نیست و در اماکنی که بخار یا رطوبت وجود دارد، نمی توان از این مدل پرده استفاده کرد.

چون چوب در برابر آب و مواد شیمیایی حساس است، این پرده ها را نمی توانید در حمام نصب کنید.

تنوع رنگی در این پرده بالا نیست و رنگ های محدودی از آن وجود دارد.

حال که با تمام مزایا و معایب پرده کرکره ای چوبی آشنا شدید، بهتر می توانید برای خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری کنید.

 

 

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *