مزایا و ویژگی های پرده ی هانیکوم چیست؟ - پرده راد

مزایا و ویژگی های پرده ی هانیکوم چیست؟

مقدمه:

ویژگی های پرده ی هانیکوم سبب شده تا عده ای از افراد، برای پوشاندن درب و پنجره ی سالن ها، دفاتر، و مکان های اداری و یا تجاری هم از این پرده استفاده کنند.

این پرده ی ظریف اما بسیار مقاوم و کاربردی، با طراحی هوشمندانه ای که در ساخت آن صورت گرفته است می تواند با قرار گرفتن در قاب پنجره و روی فریم پنجره ها به بهترین وجهی حریم شخصی شما را پوشش دهد.

در این پست با برخی از مزایای این پرده ی مدرن، بیشتر آشنا خواهیم شد.

مزایا و ویژگی های پرده ی هانیکوم چیست؟ - پرده راد

ویژگی های پرده ی هانیکوم یا لانه زنبوری

دلیل ساخت پرده های لانه زنبوری در این سبک و سیاق، به منظور قرار گرفتن بر روی پنجره های جدید مانند پنجره های UPVC است که بتوان پنجره ها را به همراه این پرده ها به راحتی باز و بسته کرد.

علاوه بر این پرده های هانی کامب مقاومت خوبی در برابر ورود گرد و غبار و هوا داشته و از این بابت به عنوان یک عایق عمل می کنند.

این پرده ها قابلیت نصب بر روی فریم پنجره ها را دارند و از این جهت برای مکان های محدود و کوچکی که جای زیادی برای مانور انواع پرده ها وجود ندارد، بسیار مناسب و زیبا هستند.

طراحی این پرده برای درب و پنجره هایی که بطور مداوم در حال باز و بسته شدن هستند، بسیار مناسب است، زیرا که پرده بر روی درب یا پنجره ثابت شده و همراه با آن ها باز و یا بسته خواهد شد.

این ویژگی منحصر به فرد در این نوع از پرده، موجب افزایش بهره وری از فضا و بهره وری حداکثری از چیدمان در دکوراسیون خانه های کوچک و کلاً اتاق های کوچک با محدودیت فضا می شود، که قادر است در کنار کارایی مناسب، فضای بسیار کمی را هم اشغال کند.

مزایا و ویژگی های پرده ی هانیکوم چیست؟ - پرده راد

انواع مدل های پرده ی هانیکوم

پرده های لانه زنبوری در انواعی از طرح ها و رنگ های مختلف در بازار عرضه می شود، اما باید گفت که نسبت به پرده های مدرن دیگر باز هم از تنوع بالایی برخوردار نیستند و تنها اِشکال آن ها این است که در انتخاب محدود هستند.

وجود چند طرح ساده مانند طرح های گلدار و یا اشکال هندسی و یا طرح چوب و با رنگ هایی مانند کرم، قهوه ای، صورتی، سفید و برخی از رنگ های دیگر که تنها نمونه های موجود است، این پرده را محدود کرده است.

دلیل این محدودیت و کمبود تنوع را باید در طراحی ساده، اما بسیار زیبای این سبک دانست، که بیشتر با انواع دکوراسیون مدرن و جدید ست می شود.

مزایای استفاده از این پرده

اگر بخواهیم مزایای این پرده را بطور خلاصه عنوان کنیم، عبارتند از:

  • پرده ای مدرن در عین سادگی
  • داشتن رنگ های ساده و جذاب
  • قابلیت نصب بر روی فریم درب و پنجره
  • مناسب برای فضا های کوچک و محدود
  • قابلیت استفاده در دکوراسیون مدرن و کلاسیک
  • قابلیت استفاده به صورت دستی و برقی
  • کمک به حفظ دمای محیط به کمک نوع طراحی
  • قابلیت نظافت و شست و شوی آسان
  • قابلیت جمع شدن در سه جهت بالا به پایین و پایین به بالا و طرفین
  • قابلیت نصب آسان
  • قابلیت کنترل نور شدید و حفظ حریم شخصی
  • اشغال حداقلی فضا با طراحی مهندسی

و…

مزایا و ویژگی های پرده ی هانیکوم چیست؟ - پرده راد

پرده ی هانیکوم و فضاهای مناسب برای آن

طراحی ساده این پرده سبب شده است که بتوان از آن در انواع دکوراسیون های مدرن و یا کلاسیک به راحتی استفاده کرد، هر چند که با سبک های مدرن و جدید همخوانی بیشتری خواهند داشت.

فرقی ندارد که درب یا پنجره ی مورد نظر شما بزرگ باشد و یا کوچک و یا اینکه در چه جهتی باز یا بسته شود، چون اینگونه پرده ها بسادگی با هر فضایی هماهنگ شده و به تنظیم نور مورد دلخواه شما کمک خواهند کرد.

محیط مناسب برای نصب اینگونه پرده ها در فضای خانه می تواند در همه مکان ها مانند اتاق پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و یا حتی سرویس های بهداشتی باشد.

اما باید گفت که طراحی هوشمندانه پرده های هانیکوم، آن ها را به یک پرده ی ایده آل برای مکان های اداری و تجاری تبدیل کرده است.

زیرا این پرده ها ضمن اینکه بسیار مقاوم هستند و جای بسیار کمی را اشغال می کنند، چون همراه با درب و یا پنجره باز و بسته می شوند، برای مکان های اداری و یا تجاری که مراجعه کنندگان بیشماری دارند، می تواند گزینه ی بسیار مناسب و قابل توجهی باشند.

به دلیل اینکه پرده ی هانیکوم بسیار ظریف و خاص است، شست و شو و گردگیری آن نیاز به آموزش و دقت بیشتری دارد، پس لطفاً نکات شستشوی آن را درپست بعدی مطالعه فرمایید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *