معرفی انواع کتیبه ی پرده و مدل های مختلف آن - پرده راد

معرفی انواع کتیبه ی پرده و مدل های مختلف آن

مقدمه:

انواع کتیبه ی پرده به دلیلی تنوع در طرح و رنگ، دوام و مقاومت بالا و همچنین قیمت های مناسب و ایده آلی که دارند، می توانند جایگزین مناسبی برای قرنیز ها و گچبری های قدیمی و از مُد افتاده شوند و با پوششی که در بالای پرده ایجاد می کنند باعث زیبایی و نمای دو چندان پرده خواهند شد.

کتیبه های پرده دارای جنس های مختلفی هستند، که در این مطلب به معرفی آن ها پرداخته و با خصوصیات هر یک بیشتر آشنا خواهیم شد، پس همچنان با ما بمانید.

معرفی انواع کتیبه ی پرده

استفاده از قاب پرده علاوه بر پوشش نوار و ریل پرده، سبب مخفی شدن سوراخ ها، لکه ها و ایراداتی می شود که ممکن است بر روی سقف و یا در بالای دیوار وجود داشته باشند و از این جهت باعث زیباتر شدن نمای پرده و سقف خواهند شد.

کتیبه ها بر اساس جنس و متریالی که در ساخت و تولید آن بکار رفته اند، به دو دسته پلاستیکی و چوبی و یا همان منبت تقسیم می شوند، که هر کدام دارای مزایایی می باشند و در اشکال و رنگ های متفاوتی هم به بازار عرضه می شوند.

کتیبه های پلاستیکی

انواع کتیبه های پلاستیکی که در بازار موجود هستند از جنس پلیمر و پلاستیک فشرده (PVC) ساخته شده اند، که ضد آبند و بدون نگرانی از خراب شدن آن، می توانید هر زمان که نیاز باشد به نظافت و شستشوی آن ها بپردازید، ضمن اینکه به پرده ها هیچ آسیبی به لحاظ نخ کش شدن و یا پاره شدن و یا هر مورد دیگر، نخواهند رساند.

یکی از دلایل مهم کاربرد بیشتر کتیبه قاب های پلاستیکی، با توجه به کاربرد بالا، قیمت کم آن است و از دیگر مزایای آن می توان به نصب تمیز و راحت آن که بدون ایجاد کوچکترین کثیفی و خرابی انجام می شود، اشاره کرد.

کتیبه پرده به چه صورت است

کتیبه های چوبی ساده و منبت

از انواع کتیبه ی پرده می توان به کتیبه های چوبی ساده و منبت اشاره کرد و همانطور که از نامگذاری این کتیبه ها برمی آید، جنس بکار رفته در این نوع از قاب های پرده، چوبی است که طرح های ساده چوب و یا انواع طرح های زیبای منبت بر روی آن کار شده و به زیبایی تمام و در رنگ های مختلفی قابل استفاده است.

کتیبه های منبت به دلیلی حکاکی ها و طرح هایی که بر روی آن انجام می شود و نقوش بسیار زیبا و ظریف را خلق می کند، دارای طرفداران بسیار زیادی است و همین خصوصیات، یعنی ظرافت و زیبایی نقوش و تنوع طرح های ارائه شده و متناسب با انواع پرده و حتی قیمت مناسب آن، سبب شده تا پرده های معمولی را هم به زیباترین و شیک ترین پرده ها با نمایی جذاب، تبدیل کند.

اما می توان انواع قاب های پرده را به دسته ها و روش دیگری هم تقسیم بندی کرد، که این تقسیم بندی بر اساس سبک طراحی آن ها انجام می شود و بر این اساس اینگونه دسته بندی خواهند شد:

کتیبه های ساده

قاب های ساده همانطور که از اسم آن ها مشخص است، مانند یک نوار ساده البته در رنگ های مختلف، قسمت بالای پرده را می پوشانند و ریل و ضمائم آن را مخفی خواهند کرد، این قاب که از انواع کتیبه پرده محسوب می شود، با تمام سادگی می تواند نمای ظاهری بسیار زیبایی را بر روی پرده ایجاد کند.

این کتیبه ها بدون هیچ کنده کاری و تزئین و یا بهره گیری از اشکال و فرم های متفاوت، فقط قادر است تا پوششی را بر بالای پرده ایجاد کند و می توان در طراحی های ساده و به سبک مینیمال از آن ها بخوبی استفاده کرده و بهره برد.

اندازه های کتیبه پرده

کتیبه های کلاسیک

کتیبه های کلاسیک بر خلاف کتیبه ها و قاب های ساده از کنده کاری ها و فرم های مختلف تزئینی بهره مند هستند که باید آن ها را متناسب با دیزاین و طراحی دیگر وسایل خانه انتخاب کنید.

پس اگر سبکی که برای چیدمان و طراحی و بطور کلی دکوراسیون اتاق خود در نظر گرفته اید، سبک کلاسیک است و وسایلی را مطابق این سبک خریداری کرده اید، بهتر است تا برای گزینش قاب پرده ها هم از انواع کلاسیک آن، طرحی را برگزینید که مناسب و مطابق پرده باشد و بتواند به سبب طرح و رنگ، هارمونی خوبی را بین آن ها بوجود آورد.

کتیبه های سلطنتی

تنها تفاوتی که بین کتیبه های سلطنتی با کتیبه های کلاسیک وجود دارد این است که، مقدار و میزان تزئینات، حکاکی ها و کنده کاری هایی که بر روی اینگونه از قاب های پرده انجام می شود، بیشتر از کتیبه های کلاسیک است.

اینگونه قاب ها که از شیک ترین انواع کتیبه ی پرده به شمار می روند، را می توانید در جاهایی که از وسایل گران قیمت و لوکس و مبلمان استیل و بخصوص پرده های سلطنتی مجلل و گران بها استفاده می کنند، بکار برده و از زیبایی دو چندان پرده ها لذت ببرید.

انواع کتیبه پرده

کتیبه های مدرن

این کتیبه ها همانند قاب های ساده طراحی شده و ظاهری مشابه آن ها دارند، اما چون قرار است با طراحی های مدرن هماهنگ شده و با پرده هایی با این سبک هارمونی داشته باشند، با رنگ ها کنده کاری ها و تزئیناتی ساخته می شوند، که بتوانید آن را با این نوع دکوراسیون ها ست کنید.

خُب عزیزان تا اینجا با انواع کتیبه ها و ویژگی های هر یک آشنا شدید، اما آیا با نصب کتیبه ها بر روی دیوار آشنا هستید و روش نصب کردن آن ها را می دانید؟

اگر در این زمینه نیازمند اطلاعات هستید، پست بعدی را که در این رابطه هست، حتماً مطالعه فرمایید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *