معرفی پرده شید بلک اوت و آشنایی بیشتر با آن

در مورد پرده شید بلک اوت در مطالب قبلی هم صحبت کردیم، اما توضیحات مختصر ما برای معرفی یک چنین پرده کارا و زیبایی باعث شد تا این پست و شاید پست های بعدی را اختصاص به توضیح مفصل تری در باره این پرده بدهیم.

اگر در نظر دارید تا به زودی یکی از انواع آن را برای خانه و یا محیط کار خود خریداری کرده و استفاده کنید، این مطالب را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

معرفی پرده شید بلک اوت و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

پرده شید بلک اوت و ویژگی های آن

بلک اوت (blackout) در لغت به معنی خاموشی و تاریکی کامل و ضد نور است و برای مکان هایی که کاملاً تاریک هستند و هیچ نوری را دریافت نمی کنند، این اصطلاح بکار برده می شود.

شید بلک اوت یکی دیگر از پرده هایی با مدل و مکانیزم جمع شونده است که از یک لایه پارچه فوم دار تشکیل شده است، اغلب جنس این پارچه ها از پلی استر است که طول عمر این مدل از پارچه ها نسبت به انواع دیگر بسیار بیشتر است.

این پرده به دلیل ویژگی های خاصی که دارد و استفاده از پارچه های فوم دار و پلی استر به دلیل مقاومت مناسب در برابر نور و گرد و غبار، استفاده از آن برای مدت زمان طولانی تری امکان پذیر است و با وجود این پرده از عبور نور خورشید به داخل محیط و فضای مورد نظر جلوگیری می شود.

پرده بلک اوت می تواند با توجه به شرایطی که شما در نظر دارید، یک گزینه مناسب و ایده آل برای دکوراسیون های داخلی در منازل، بخصوص اتاق خواب و دفاتر اداری و مکان های تجاری، اتاق های هتل، پرده های استودیوهای عکاسی، آزمایشگاه ها و… باشد.

پرده شید بلک اوت در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و مختلفی عرضه می شوند، که بسته به سلیقه و نوع دکوراسیون محیط، می توانید از یکی از انواع مدل های آن کمک گرفته و برای تزئین و پوشش اتاق خود از آن استفاده کنید.

نحوه عملکرد این پرده

این پرده هم عملکرد و کارکردی مشابه دیگر پرده های شید رول دارد و به کمک یک زنجیری که به گیربکس متصل است، می توان آن را بصورت عمودی به سمت بالا تا جایی که لازم باشد، جمع کرد و یا در جهت عکس آن به سمت پایین پهن نمود و یا اینکه تماماً و بطور کامل آن را به داخل کانال هدایت کرده و مخفی کرد، که این کار بخاطر کنترل نور صورت می گیرد.

می دانید که در هنگام استفاده از پرده های پارچه ای از آستری های معمولی پارچه ای برای تنظیم نور و جلوگیری از دید به داخل محیط، استفاده می کنند.

در طرح ها و مدل های جدید طراحی پرده و در دکوراسیون های داخلی، علاوه بر استفاه از این نوع پرده به عنوان پرده اصلی، ، از شید بلک اوت به عنوان آستری هم استفاده می کنند.

در نصب پرده های معمولی پارچه ای و آستری آن ها، هر دو به صورت عمودی جابه جا می شوند ولی در هنگام استفاده از پرده شید بلک اوت به عنوان آستری می توانید از ویژگی متفاوت این پرده استفاده کرده و تنظیم نور را برای محیط به شکل افقی و به شکل مناسب تری انجام دهید.

به هر حال می توان از انواع طرح ها و مدل های این پرده با نوآوری و خلاقیت بیشتر استفاده کرده و با تلفیق و هماهنگی آن با پرده های پارچه ای، زیبایی و کارایی آن ها را بیشتر کرد.

معرفی پرده شید بلک اوت و آشنایی بیشتر با آن - پرده راد

ویژگی های شید بلک اوت بطور تیتروار

این پرده دارای مزایای بسیاری است که بصورت تیتروار می توان آن را اینگونه مطرح کرد.

  • دارای رنگ ها و طرح های بسیار متنوع
  • طول عمر بالا و دوام بسیار مناسب
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • مقاوم در برابر تابش شدید اشعه خورشید و سرما و گرد و غبار
  • قابلیت شست و شوی آسان
  • دارای عملکرد مناسب در برابر صدا
  • عدم تابش نور خورشید در موقع مناسب با استفاده از این پرده ها
  • ایده آل و مناسب برای مکان هایی که نیاز به آرامش بیشتری دارند.
  • اشغال فضای بسیار کم و محدود
  • نگهداری ساده و راحت و بدون هزینه
  • قابلیت چاپ تصویر بر روی هر دو طرف پرده!

پرده شید بلک اوت دارای ویژگی های بسیار زیادی است که در پست های بعدی به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *