مناسب ترین رنگ پرده اداری را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

مناسب ترین رنگ پرده اداری را چگونه انتخاب کنیم؟

مقدمه:

انتخاب مناسب ترین رنگ پرده برای فضاهای اداری کمی دشوار است و می تواند بیشترین تأثیر را بر زیبایی و جذابیت محیط و حتی کارایی افراد داشته باشد.

این گزینش باید با دقت و آگاهی تمام صورت گیرد، زیرا که رنگ ها می توانند بر روح و روان و عملکرد افراد اثرگذار باشند و جلوه های متفاوتی را هم در محیط بوجود آورند.

در این مطلب بطور کلی در باره ی انتخاب رنگ پرده های اداری صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد، که امیدواریم در هنگام برگزیدن پرده های مناسب برای محیط های اداری، به شما کمک کنند.

مناسب ترین رنگ پرده اداری را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب مناسب ترین رنگ پرده اداری

دنیای ما از رنگ های بسیار متفاوت، گوناگون و زیبایی تشکیل شده است، که هر کدام از این رنگ ها می توانند تأثیرات متفاوتی را در روح و روان انسان بوجود آورند.

این اختلاف رنگ در دکوراسیون و اجزاء آن، می تواند جلوه های بصری زیبایی را ایجاد کرده و جذابیت های بیشماری را خلق کند که وصف ناپذیر باشد، رنگ پرده ها نمی تواند که از این قاعده مستثنی باشد، بلکه به شدت در یک دکوراسیون و زیبایی بخشیدن به آن نقش تعیین کننده و بسیار مؤثری را بازی می کند.

رنگ های بکار برده شده در پرده های اداری هم می توانند به همین اندازه در جلوه دادن به یک محیط اداری اثرگذار باشند و همین گونه عمل کنند و با انتخاب درست و بجا، جلوه ی جذابی از محیط برای مشتریان و مراجعه کنندگان داشته و فضایی شاد، فعال و پویا برای کارکنان آن مجموعه فراهم آورند.

از سوی دیگر، حتی می توانید با طرحی که بر روی پرده های اداری چاپ می کنید و هماهنگی که در رنگ های آن بوجود می آورید و یا با چاپ لوگو و یا برند شرکت بر روی پرده ها، تبلیغ و مُعَرفی برای آن شرکت باشید.

مناسب ترین رنگ پرده اداری را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

اما بطور کلی مناسب ترین رنگ پرده برای فضاهای رسمی و اداری را می توان با طبقه بندی رنگ های مختلف به این صورت دسته بندی کرد:

پرده های اداری با رنگ های روشن

جدا از اینکه پرده های دفاتر کاری و اداری را از چه نوع و چه سبک و یا چه جنسی برمی گزینید، می توانید آن را با توجه به رنگ های موجود در دکوراسیون، از بین طیف رنگ های روشن انتخاب کنید، تا بدین وسیله نور بیشتری را وارد محیط کاری خود کرده و فضا را بزرگ تر از آنچه که هست بنمایانید.

گاهی اوقات با نبود پنجره های کافی و کمبود نور در اتاقِ کار ناگزیر هستیم تا از وسایل و بخصوص پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنیم تا این کمبود نور را جبران کرده و فضای مناسبی را به جهت کارِ مطلوب و مؤثر فراهم آوریم.

ضمن اینکه وجود نور در کنار رنگ های شاد و روشن، محیطی سرشار از انرژی، خلاقیت، نشاط، شادابی، پویایی، فعال، حس خوب و مثبت با راندمان کاری بالا را ایجاد خواهد کرد، که همه این موارد برای یک موقعیت و محیط کاری بسیار ضروری و لازم است و شاید به خاطر همین دلایل در بیشتر ادارات و سازمان ها و محیط های کاری عموماً از پرده هایی با رنگ های روشن مانند، سفید، شیری، کرم، بژ و سایر رنگ های روشن برای انتخاب مناسب ترین پرده اداری استفاده می کنند.

مناسب ترین رنگ پرده اداری را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده های رنگارنگ اداری

نسبت به نوع دکوراسیون و رنگ هایی که در اتاق کار شما و یا محیط کارتان وجود دارد، می توانید رنگ پرده ها را از بین رنگ های مختلفِ سرد و گرم مانند رنگ های زرد، قرمز، آبی، سبز و … یا حتی پرده هایی رنگارنگ و چند رنگ انتخاب کنید تا هارمونی مناسبی بین اجزاء دکور با پرده ها بوجود آید.

برخی افراد با جسارت کامل از رنگ های متضاد با محیط برای پرده ها استفاده می کنند که اگر این رنگ ها به درستی انتخاب شوند، می توانند بیشترین جذابیت و زیبایی را در محیط ایجاد کرده و تأثیر کاملاً مثبتی در فضا برجای گذارند.

بخاطر داشته باشید که استفاده و کمک گرفتن از رنگ های خنثی مانند خاکستری و بژ در پرده ها، دست شما را در گزینش دیگر وسایل دکوراسیون باز خواهد گذاشت و با خیال راحت قادر خواهید بود تا آنچه را که دوست دارید، با هر  طرح و رنگی در اتاق کار خود استفاده کرده و بکار گیرید، اما ست کردن این لوازم و رنگ آن ها با پرده ها، نیاز به دقت و توجه و بکار بردن سلیقه دارد.

به هر حال انتخاب مناسب ترین پرده اداری به همین رنگ ها خلاصه نمی شود و در پست بعدی به رنگ های دیگری که مناسب برای مکان های رسمی و اداری هستند، خواهیم پرداخت، پس در ادامه همچنان با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *