مناسب ترین پرده برای سالن های پذیرایی کوچک چه نوع پرده هایی هستند؟ - پرده راد

مناسب ترین پرده برای سالن های پذیرایی کوچک چه نوع پرده هایی هستند؟

مقدمه:

انتخاب مناسب ترین پرده برای سالن ها و یا همان اتاق های پذیرایی کوچک، باید با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه صورت گیرد، تا نتیجه کار مثبت و رضایت بخش باشد.

گزینش درست پرده ها و سبک و سیاق آن ها نسبت به فضا و وسایلی که در آن مکان قرار دارد، می تواند محیط کوچک خانه را دلبازتر و جذاب تر نشان دهد.

گاهی اوقات هم برعکس با انتخاب نابجا و نداشتن اطلاعات کافی و اغلب به صِرف مُد بودن و یا گرانقیمت بودن پرده ها، فضاهای بزرگ و دلباز، تبدیل به فضاهایی تاریک و خسته کننده خواهند شد، که باید در این موارد، تجدید نظری بخصوص در انتخاب پرده ها و یا دیگر وسایل اتاق بکنید، تا فضا را از حالت کسل کننده خارج نمایید.

در ادامه پست قبلی مطالبی را ارائه خواهیم کرد، تا بتوانید بدون نگرانی و با آگاهی بیشتر به انتخاب و خرید پرده ای مناسب برای اتاق پذیرایی کوچک خود بپردازید.

مناسب ترین پرده برای سالن های پذیرایی کوچک

پرده ها جزو آیتم های تزئینی و از فاکتورهای بسیار مهم و تعیین کننده در زیباسازی و شیک بودن محیط، بخصوص منازل و بویژه سالن های پذیرایی آن هستند.

اما معمولاً افراد به این نکته و انتخاب درست پرده ها اهمیت نداده و آن را امری ساده و سرسری می پندارند و انتخاب پرده را در آخرین مراحل کار قرار می دهند و اغلب برای آن برنامه ی مشخصی ندارند.

ولی از نکات بسیار مهم جذابیت سالن های پذیرایی، انتخاب درست و هماهنگ پرده، بویژه در سالن ها و اتاق های کوچک است که اهمیت گزینش پرده را صد چندان خواهد کرد.

مناسب ترین پرده برای سالن های پذیرایی کوچک چه نوع پرده هایی هستند؟ - پرده راد

طرح پارچه و پرده ای مناسب

برخی از پارچه ها با تمام زیبایی که در طرح و نقشه دارند، به دلیل شلوغی که در آن ها وجود دارد، نمی توانند گزینه های مناسبی برای سالن های کوچک پذیرایی باشند، پارچه های طرح دار پرده ای جزو این دسته هستند.

حتی پارچه های خامه دوزی با تمام ظرافت و زیبایی که در خود دارند هم، به سبب همین شلوغ به نظر رسیدن و مانعی برای ورود حداکثری نور به داخل محیط، نمی توانند جزو گزینه های مناسب باشند.

پس برای انتخاب مناسب ترین پرده در پذیرایی علاوه بر جنس پارچه، سادگی آن و یا داشتن طرح های حداقلی و یا طرح و نقش های ریز، با رنگ های خنثی نسبت به زمینه اصلی پارچه هم، جزو فاکتورهای مهم است.

بطور کلی برای انتخاب وسایل و ایجاد دکوراسیون متناسب با اینگونه اتاق ها، نباید از طرح های شلوغ با رنگ های تند استفاده کنید و در انتخاب اکسسوری ها هم باید با احتیاط و آگاهی کامل نسبت به موضوع، عمل کنید تا نتیجه مطلوب و آنچه که می خواهید، حاصل شود.

مناسب ترین پرده برای سالن های پذیرایی کوچک چه نوع پرده هایی هستند؟ - پرده راد

اندازه پرده برای پنجره ها

در مطالب قبلی هم به این نکته اشاره کردیم که حتی لزوماً برای پنجره های کوچک، نیازی نیست که پرده هایی کوچک و هم اندازه ی پنجره بدوزید، زیرا که این کار در کوچکتر نشان دادن فضا، نقشی بزرگ و اساسی ایفا خواهد کرد.

در هر صورت چه پنجره ها بزرگ و چه کوچک باشند، بهتر است تا برای بزرگ نمایی اتاق پذیرایی پرده هایی با حداکثر ارتفاع و از سقف تا کف را در نظر بگیریم.

پس برای این منظور باید چوب پرده را در بالاترین ارتفاع ممکن و حتی الامکان در زیر سقف و یا حتی به خودِ سقف نصب کنید.

همچنین در عرض پرده هم تا جایی که امکان دارد باید پرده ها را عریض تر محاسبه کنیم، زیرا که در این صورت پنجره عریض تر به نظر رسیده و در واقع سالن پذیرایی بزرگتر و دلبازتر از حد معمول، نمایش داده خواهد شد.

این مسئله تا حدی مهم است که برای ایجاد مناسب ترین پرده در سالن پذیرایی، اگر بین دو پنجره و با فاصله کم، دیواری وجود داشته باشد، بهتر است تا با انتخاب پرده های سراسری و عریض تر کردن پرده و یک یا دو تکه کردن آن، فضا را بزرگ تر از آنچه که هست، بنمایانیم.

مناسب ترین پرده برای سالن های پذیرایی کوچک چه نوع پرده هایی هستند؟ - پرده راد

انتخاب مدل دوخت پرده

انتخاب الگو و مدل مناسب در دوخت پرده هم می تواند بیش از آنچه که فکر کنید در بزرگ نشان دادن فضا مؤثر باشد، هر چند که باید به هماهنگی بین دکوراسیون و مدل پرده هم توجه داشته باشید تا بتوانید طرح دوخت جذابی را گزینش کنید.

امروزه مدل های بسیار متفاوت، زیبا و شیکی برای دوخت انواع پرده وجود دارد، که هر کدام متناسب و برای فضا و دکوراسیون خاصی طراحی شده اند.

اما به نظر می رسد که بهترین و مناسب ترین گزینه های دوخت برای سالن های پذیرایی کوچک، به جهت بزرگ نمایی آن، انتخاب مدل های ساده باشد که همیشه مُد بوده و کارایی و عملکرد بهتری هم دارند.

امیدواریم با انتخاب درست و گزینش مناسب ترین پرده در این مورد هم، زیبایی و جذابیت را بیش از پیش به نمایش بگذارید و از حاصل کار راضی باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *