مهمترین کاربرد پرده های اداری چیست؟ - پرده راد

مهمترین کاربرد پرده های اداری چیست؟

مقدمه:

کاربرد پرده های اداری می تواند در هر شرکتی متفاوت باشد و افراد ممکن است با انگیزه های گوناگونی به خرید پرده مبادرت کنند؛ البته آنچه که مسلم است هدف از خرید پرده ها همواره پوشش دهی مناسب پنجره ها توسط آن ها بوده است، اما می توان مسائل دیگری را هم برای این کار در نظر گرفت.

نیاز دفتر و یا شرکت شما به پرده به محیط کاری تان بستگی دارد و در نهایت متناسب با این نیاز باید اقدام به انتخاب و خرید پرده نمایید، اما در این انتخاب باید مواردی را هم در نظر داشته باشید.

در این مطلب در مورد کاربرد پرده ها صحبت خواهیم کرد و در ادامه در مورد اینکه بر چه اساسی باید آن ها را گزینش کنید هم توضیحاتی خواهیم داد که امیدواریم برایتان مفید باشند.

مهمترین کاربرد پرده های اداری چیست؟ - پرده راد

مهمترین کاربرد پرده های اداری

به عنوان اولین راهنما در این گزینش، ابتدا باید بدانید که چرا در یک محیط اداری نیاز به پرده دارید، آیا این پرده ها صرفاً به منظور پوشش پنجره ها انتخاب می شوند و یا اینکه موارد دیگری مانند جنبه های تبلیغی هم مدِ نظر شماست و می خواهید به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنید، چون در این صورت انتخاب نوع پرده متفاوت شده و از هر جنس و یا نوع پرده ای نمی توانید برای پنجره ها استفاده کنید.

اگر بخواهید به برند سازی و جنبه تبلیغی و معرفی بیشتر شرکت خود بهای بیشتری داده و آن را حتی از طریق انتخاب پرده های مناسب در این زمینه به نمایش گذارید، لازم است تا از انواع پرده های چاپی که مناسب این کار هستند، استفاده کنید.

این پرده ها می توانند از نوع شید رول، لوردراپه، زبرا و… باشند که در آن ها قابلیت چاپ هر نوع آرم و یا لوگو و یا تصویر وجود داشته و می توانید آن را متناسب با فضای کاری خود در نظر گرفته و گزینش کنید.

به هر حال آنچه که مسلم است این است که این پرده ها علاوه بر پوشاندن پنجره و حفظ حریم خصوصی، به عنوان یک هدایت کننده و کنترل کننده نور و همچنین عایقی در مقابل گرما و سرما خواهند بود، که این موارد از کمترین اما مهمترین کاربرد پرده های اداری محسوب خواهد شد.

انتخاب پرده و دکوراسیونی مناسب فرهنگ شرکت

نوع چیدمان، رنگ و نوع مبلمان، رنگ دیوارها، انواع وسایل  استفاده شده در محیط و بخصوص پرده ها که از عناصر اصلی و بسیار مهم دکوراسیون به شمار می آیند و بطور کلی نوع دکوراسیونی که در این فضای کاری استفاده می کنید، می تواند تأثیر شگرف و فوق العاده ای در معرفی فرهنگ و برند شرکت شما داشته باشد.

باید بدانید که پرده ها یکی ا ز اجزاء غیر قابل انکار و مهمترین قسمت این دکور هستند که با انتخاب درست و دقیق می توانند موجب تناسب و جذابیت بیشتر شده و فضا را برای یک اثر مثبت و ماندگار در ذهن مشتریان و مراجعه کنندگان و به نفع شما ثبت کنند.

مهمترین کاربرد پرده های اداری چیست؟ - پرده راد

مدیریت و کنترل میزان نور

امروزه با استفاده از انواع رایانه ها، لپ تاپ ها و مانیتورهایی که در اغلب شرکت ها و محیط های اداری وجود دارد و معمولاً به ازای هر کارمند یک کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد، کنترل و مدیریت درست نور یکی از موارد کلیدی و مهم است که باید با انتخاب مناسب و توسط پرده ها صورت گیرد.

کسانی که میز کاری آن ها در کنار پنجره و در اتاق های پرنور قرار گرفته است، نمی توانند در این فضا به راحتی کار کنند و اغلب تابش نور خورشید بر صفحه ی مانیتور مانع از کارکرد بهینه این افراد خواهد شد.

از سوی دیگر نمی توان اینگونه فضاها را کاملاً تاریک کرد، زیرا وجود نور خورشید و روشنایی در طول روز به افراد شادابی و نشاط و انگیزه کافی برای کارکردن خواهد داد.

در این صورت است که نقش و کاربرد پرده های اداری بیش از پیش مشخص شده و می توان با انتخاب پرده هایی مناسب در اینگونه فضاها، به هدایت و کنترل نور متناسب در محیط پرداخت و فضای ایده آلی را برای کار آنان فراهم کرد.

حفظ حریم کاری و اختصاصی

گاهی اوقات ممکن است پنجره های دفتر کار شما مقابل ساختمان و یا مؤسسه دیگری باشند و یا اینکه پنجره ها مشرف به خیابان بوده و بطور مستقیم از خیابان دید داشته باشند، در این صورت لازم است تا به کمک پرده ها از حریم کاری و شخصی خود محافظت کنید.

یا اینکه گاهی اوقات لازم است تا برای برگزاری برخی جلسات، با کشیدن پرده ها از حریم اختصاصی و شخصی خود محافظت کنید، که در این صورت هم باید پرده های مناسبی را برای ایجاد چنین محیطی در نظرگرفته و انتخاب کنید.

مهمترین کاربرد پرده های اداری چیست؟ - پرده راد

مدیریت هزینه ها

انواع پرده های مدرن اداری می توانند نور را به میزان دلخواه شما تنظیم کنند و جلوی ورود زیاد نور و گرما را بگیرند و یا اینکه در فصول سرد مانع ورود سرمای زیاد به داخل محیط شوند.

با انتخاب پرده های مناسب و جلوگیری از ورود سرما یا گرمای زیاد، می توانید هزینه های ناشی از کارکرد زیاد وسایل سرمایشی و گرمایشی را مدیریت کرده و در آن ها صرفه جویی نمایید.

این نکته خود می تواند یکی از مهمترین کاربرد پرده های اداری باشد که در جای خود بسیار کارساز و کلیدی هم خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرده های اداری در پست بعدی هم با ما همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *