شست و شوی پرده کرکره

نظافت و شستشوی پرده های کرکره ای چگونه است؟

مقدمه:

برای شستشوی پرده های کرکره ای و نظافت بهتر آن ها می توانید به روش های مختلفی عمل کنید، که البته اگر بطور ماهانه پرده ها را گردگیری کنید، شستن آن ها راحت تر صورت گرفته و زمان کمتری را برای انجام این کار صرف خواهید کرد.

در این مطلب در باره ی روش گردگیری پرده های آلومینیومی و شستن آن ها مطالبی را عنوان خواهیم کرد که امیدواریم با مطالعه آن بتوانید تمیزترین و زیباترین پرده ها را داشته باشید.

شست و شوی پرده کرکره

روش شستشوی پرده های کرکره ای

برای نظافت پرده های کرکره ای آلومینیوم باید آن ها را در ابتدا بخوبی گردگیری کنید، بخصوص اگر قرار نیست که آن ها را بشویید، باید به این نکته دقت ویژه ای داشته باشید.

برای گردگیری بوسیله جاروبرقی ابتدا جاروبرقی را آماده کنید و سَری مخصوص و یا برس دار جارو را به آن متصل کنید چون این سَری ها مناسب ترین گزینه برای نظافت این پرده ها می باشند و با موهای مخصوصی که دارند می توانند گرد و غبار و آلودگی ها را بخوبی از روی پرده بزدایند.

بعد از اتصال برس، جاروبرقی را روی سرعت کم آن تنظیم کنید و بعد از بستن پنل های پرده، برس را به آرامی از سمت چپ به راست و یا برعکس تا انتهای تیغه ها (پنل ها) بکشید و کار را به همین ترتیب از بالا به پایین و برای همه تیغه ها ادامه دهید و اگر لازم شد این کار را چندین بار تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود..

این نکته را بخاطر داشته باشید که هرگز لوله جاروبرقی را بدون سَری برسدار مخصوص گردگیری و صرفاً با استفاده از لوله فلزی جاروبرقی بر روی تیغه ها نکشید، زیرا که سبب آسیب دیدن پنل های پرده و ایجاد خراشیدگی بر روی آن ها خواهد شد.

شست و شوی پرده اداری

در این روش و قبل از شستشوی پرده های کرکره ای بر خلاف روش های گردگیری دستی، گرد و غباری در هوا منتشر و پخش نخواهد شد، تا بر روی دیگر وسایل بنشیند، بلکه گرد و خاک بوسیله مکش جاروبرقی به داخل جارو هدایت خواهد شد.

فراموش نکنید که این کارها را برای طرف دیگر پرده هم با چرخاندن پنل های پرده در جهت دیگر (به کمک طناب کنار پرده) باید انجام دهید و با دقت و حوصله از بالا به پایین تمام پنل ها را گردگیری و برای شستن آماده کنید.

برای کرکره هایی که اندازه پنل های پرده بیشتر از 50 میلیمتر است، برای راحت تر انجام شدن کار باید پنل های پرده را با یک دست ثابت نگه دارید و بعد برس را بر روی تیغه ها بکشید، تا پنل ها کاملاً پاکیزه و تمیز شوند.

البته گاهی اوقات چون پرده ها خیلی کثیف نیستند و نیاز به شستن با آب ندارند با همین گرد گیری ساده، بشرطی که با دقت انجام شود، کار نظافت پرده به پایان رسیده است.

به یاد داشته باشید که اگر نظافت پرده های کرکره ای را بصورت هفتگی، ماهیانه و یا فصلی انجام دهید، کار شستشو بسیار راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد گرفت.

نکته مهم دیگر این است که هنگام گردگیری با دستمال و یا جاروبرقی تلاش کنید که به پنل های پرده ضربه نزده و به آن ها آسیب وارد نکنید.

شست و شوی پرده کرکره

شستنِ پرده کرکره ای بوسیله دستمال پارچه ای

گاهی اوقات با تمام تلاشی که دارید نمی توانید گرد و غبار و لکه ها را بوسیله گردگیری و نظافت معمولی از روی تیغه ها و پنل های پرده پاک کنید و باید حتماً پرده ها را با آب و مواد شوینده مناسب شستشو دهید.

این اتفاق بیشتر برای پرده هایی که در محیط هایی مانند آشپزخانه و یا حمام قرار دارند می افتد و پرده های آلومینیومی که در اینگونه فضاها استفاده شده و بکار گرفته می شوند، نیاز بیشتری به شستن و نظافت اساسی خواهند داشت.

برای شستن این پرده ها می توانید از دستمال های پارچه ای و یا میکروفایبر استفاده کنید، که بهترین گزینه برای این منظور هستند و همین طور نیاز به دو سطل آب گرم و مواد شوینده مناسب خواهید داشت.

پس ابتدا درون سطل اول مقداری آب گرم و مایه شوینده مناسب بریزید و مواد را بخوبی درون آب گرم حل کنید، دستمال پارچه ای و یا حوله ای را با کمک این آب خیس کنید و مقدار آب اضافی آن را بخوبی بچلانید تا اندازه ای که دستمال فقط مرطوب باشد.

در این حالت می توانید پرده را در حالت کاملاً بسته نگه دارید و دستمال را بر روی پرده به آرامی از یک جهت به جهت دیگر بکشید و پس از اینکه چند پنل را تمیز کردید، دستمال را درون سطل دوم شسته و تمیز کنید و مجدد درون سطلی که مایه شوینده دارد بزنید و دوباره مراحل را تکرار کنید تا شستشوی پرده های کرکره ای کامل شود.

تلاش کنید که در صورت لزوم از مواد شیمیایی و لکه برها با دقت تمام استفاده کنید و فقط در صورت وجود لکه هایی که با شستن سطحی و با مواد شوینده معمولی از بین نمی روند، از اینگونه مواد کمک بگیرید، چرا که امکان رنگ پریدگی و کم رنگ شدن پنل ها و آسیب های جدی به پرده وجود خواهد داشت.

این کار را در طرف دیگر پرده هم تکرار کنید و سپس با باز کردن تیغه های پرده و شستن یکایک پنل های پرده، آن ها را بخوبی شسته و پاکیزه کنید، تا پرده ها مثل روز اول بدرخشند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *