پرده اداری

نقش پرده در دکوراسیون داخلی و زیبایی بیشتر آن

مقدمه:

شاید تا حال به نقش پرده در زیبایی بخشیدن بیشتر به دکوراسیون داخلی منازل و حتی محیط کار فکر نکرده باشید و به آن واقف نباشید، در صورتی که این نقش می تواند بسیار پُررنگ و تأثیرگذار باشد.

در این مطلب در باره ی چگونگی اثربخشی بیشتر پرده ها و جذابیت بخشیدن به محیط و فضای پیرامون آن و مواردی که در این رابطه می بایستی آن ها را رعایت کنید، صحبت خواهیم کرد و شما را با نکاتی از این دست آشنا خواهیم کرد، مثل همیشه همراه مان باشید.

پرده اداری پرده راد

دکوراسیون داخلی و نقش پرده

پوشش پنجره ها و محیط منازل می تواند به کمک پرده ها بسیار زیباتر، جذاب تر و دلنشین تر به نظر آید، به شرط اینکه گزینش درستی از پرده، با توجه به نوع و چگونگی فضا داشته باشید.

بطور قطع با انتخاب پرده های مناسب و متناسب با مکان، چه مکان اداری باشد و چه اتاق های منازل، می توانید تغییرات چشمگیری را در دکوراسیون داخلی آن به زیباترین شکلی ایجاد کنید.

دکوراسیون داخلی خانه با وجود پرده هایی هماهنگ، می تواند بیشترین و بالاترین زیبایی را در محیط ایجاد کرده به طوری که با ورود به منزل، اولین جایی که در نظر شما جلب توجه می کند، پرده ها باشند.

برای این انتخاب باید به موارد زیادی که به آن ها اشاره خواهیم داشت و نکات مهم دیگر، از جمله سلیقه ی شخصی و شرایط خانوادگی و جایی که در آن سکونت می کنید، را نیز در نظر گرفته و لحاظ کنید.

نقش پرده در دکوراسیون

هماهنگی پرده با محیط

علاوه بر اینکه باید پرده ها را به لحاظ ظاهری و نوع دکوراسیون هماهنگ با محیط انتخاب کنید، به سبب کارایی و نوع فضا هم باید از بین انواع پرده ها گزینش مناسبی داشته باشید.

مثلاً نوع و سبک پرده هایی که برای اتاق پذیرایی در نظر گرفته می شود، با محیطی مانند آشپزخانه یا اتاق نشیمن، تفاوت خواهد داشت و برای هر محیطی پارچه و طرح مخصوصی را که متناسب با آنجاست بایستی در نظر بگیرید،تا نقش پرده در آن بخوبی ایفا گردد.

به عنوان مثال پارچه هایی که برای پرده ای اتاق خواب انتخاب می کنید، حتماً با پرده های سالن پذیرایی و اتاق نشیمن تفاوت خواهند داشت و برای اینگونه فضاها به دنبال پرده هایی می گردید که ضمن حفظ حریم شخصی و خصوصی، بتوانند نور مناسبی را در آن ایجاد کنند، پرده هایی که نه سبب روشنایی بیش از حد و خسته کننده شوند و نه اینکه تاریکی زیادی را با خود به ارمغان آورند.

اگر چه که در حالت کلی می توانید برای اغلب اتاق ها از پارچه های ساده و ظریف با رنگ های روشن کمک بگیرید تا فضا را بخوبی به تصویر بکشند، ولی از انتخاب پارچه های پرده ای ضخیم برای پوشش پنجره ی اتاق های کوچک و با متراژهای محدود خودداری کنید.

دکوراسیون

نصب پرده های ضخیم در اتاق های کوچک سبب می شود تا فضا را کوچکتر از آنچه که هست، تصور کنید و در این صورت احساس راحتی و آرامش کمتری را خواهید داشت، اما با انتخاب پارچه های پرده ای سبک و ظریف، می توانید فضا را دلبازتر و وسیع تر نشان دهید، اگر چه که فضای کم و محدودی در اختیار داشته باشید.

برای محیط هایی مانند اتاق های خواب و یا فضاهایی که در آن نیاز به استراحت و آرامش بیشتر دارید، پرده هایی را برگزینید که می توانید به راحتی آن ها را در هنگام خواب و استراحت بسته و تاریک نگه دارید و نوع و نقش پرده در این میان در آرامش بخشیدن به شما بسیار مؤثر خواهد بود.

پرده در دکوراسیون

انواع پارچه ی پرده ای و ایجاد فضایی متفاوت

علاوه بر اینکه هر نوع از پارچه های پرده ای که انتخاب می کنید، فضای متفاوت و منحصر به فردی را در اتاق بوجود خواهند آورد، حتی احساسات گوناگونی را هم در شما ایجاد خواهند کرد.

به عنوان مثال پارچه های سنگین فضاهای سنتی را در ذهن تداعی کرده و حس سنتی بودن را تقویت خواهند کرد، در صورتی که اگر می خواهید به دنبال فضاهای مدرن با دکوراسیونی مدرن بروید، باید از انتخاب پرده های سنگین با نقوش پُر زرق و برق اجتناب کنید.

اگر به دنبال فضاهای ساده و احساس سادگی هستید، باید از پارچه های سبک حریر و تور و یا پارچه های ساده کتانی کمک بگیرید و در صورتی که به دنبال شفافیت و درخشندگی بیشتر پرده ها هستید، لازم است تا از بین پارچه های ابریشمی، یکی را که بیشتر مناسب با محیط است را برگزینید و فرقی ندارد که در این بین ابریشم واقعی را انتخاب کنید و یا از ابریشم مصنوعی استفاده کنید.

پرده اداری پرده راد دکوراسیون

اهمیت اندازه ی پرده

گاهی اوقات حتی اندازه درب ها و پنجره ها بر چگونگی انتخاب پارچه ی پرده ای تأثیرگذار خواهند بود و باید گفت که اندازه و سبک پرده بر گزینش آن اثرگذار است.

عموماً برای پنجره های کوچک از پارچه های پرده ای سبک و کم وزن و با متراژ زیاد کمک می گیریم در حالی که برای درب های بزرگ و یا پنجره های وسیع از پرده های سنگین استفاده می شود، تا حالت بهتر و مناسب تری را در فضا بوجود آورد و حس دلپذیرتری را هم در ما ایجاد کند.

موارد دیگری هم هستند که در هنگام برشمردن چگونگی نقش پرده در دکوراسیون داخلی تأثیرگذار بوده و دارای اهمیت اند، که در مطلب بعدی به آن اشاره خواهیم کرد، پس همچنان با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *