ویژگی های دیگر پرده های سلطنتی را بهتر بشناسیم - راد پرده

ویژگی های دیگر پرده های سلطنتی را بهتر بشناسیم

مقدمه:

گر چه که امروزه دیگر استفاده از پرده های سلطنتی به شکل گسترده و وسیع آن ادامه ندارد، اما هنوز هم افرادی هستند که به این سبک از پرده علاقه مندند و آن را در خانه و یا فضای کار خود نصب می کنند.

برای شناخت بیشتر و انتخاب درست تر از این پرده ها باید با ویژگی ها و خصوصیات اینگونه پرده ها آشنا باشید، تا بتوانید با توجه به آن ها طرح و مدل مناسب سلیقه خود را بیابید.

اگر در این مطلب با ما همراه باشید، اطلاعات مفیدی را در باره ی خصوصیات این پرده در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

معرفی ویژگی های پرده های سلطنتی

هر کدام از انواع پرده هایی که در بازار وجود دارد دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی است که آن ها را از پرده های دیگر متمایز می سازد.

پرده های مجلل و زیبای سلطنتی هم از این امر مستثنی نیستند و باید اول با تمامی مزایا و معایب و بطور کل ویژگی های آن آشنا شده و بعد اقدام به خرید کنید.

ویژگی های دیگر پرده های سلطنتی را بهتر بشناسیم - راد پرده

رنگ مناسب برای پرده ی سلطنتی

همانطور که می دانید رنگ اینگونه پرده ها هم نمی تواند از هر رنگی باشد، البته گفتیم که در بیشتر موارد رنگ و طرح پرده ها از نوع و رنگ مبلمان تبعیت می کند و هماهنگ با آن در نظر گرفته می شود، که در مورد اینگونه پرده ها هم تقریباً به همین شکل خواهد بود.

اما اغلب رنگ های استفاده شده در این پرده شامل رنگ های زرشکی، قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، فیروزه ای، قرمز تیره، طلایی و رنگ هایی از این قبیل است که متناسب با دکوراسیون از ترکیب چند رنگ در دوخت پرده ها کمک گرفته می شود.

اگر چه که پرده های سلطنتی را برای فضاهای خیلی بزرگ در نظر می گیرند و بیشتر آن ها مناسب برای کاخ ها، هتل ها، رستوران های بزرگ و خانه های ویلایی بسیار بزرگ و… است، اما اگر چنانچه تمایل داشتید که از این طرح پرده ها برای فضاهای کوچک تر استفاده کنید، باید از رنگ های روشن و دلباز و پرده ها کم چین تر استفاده نمایید تا فضای مورد نظر کوچک تر از آنچه که هست به نظر نیاید.

چون وجود خود تجملات و اکسسوری های موجود بر روی این پرده ها، اغلب در کوچک نمایی فضا دخالت دارد، پس نباید رنگ پرده را هم در فضاهای کوچک تیره انتخاب کنید، که در این بین عامل دومی برای کوچک نشان دادن فضا وجود نداشته باشد.

ویژگی های دیگر پرده های سلطنتی را بهتر بشناسیم - راد پرده

متراژ و اندازه ی پرده

در مورد مقدار پارچه در پرده ی سلطنتی باید با دست باز عمل کرده و آن ها را در متراژهای زیاد خریداری کنید، چون ابعاد و اندازه پرده ها در این سبک، علاوه بر مدل و رنگ، تأثیر زیادی بر زیبایی و جلوه و با شکوه نشان دادن دکوراسیون خواهد داشت.

پس باید متراژ پارچه را حداقل دو تا سه برابر عرض پنجره در نظر گرفته و طول آن ها را هم بلند در نظر بگیرید، تا عظمت و شکوه پرده های سلطنتی با کمیِ پارچه از بین نرود.

همین طور بهتر است پرده ها را بلند در نظر بگیرید و بعد از نصب اگر لازم شد مقداری از آن را به سمت داخل تو بگذارید، این کار بهتر از این است که پرده هایی کوتاه و ناقص برای این مدل در نظر گرفته شود.

کلاً زیبایی پرده ی سلطنتی به چین های پی در پی و پیوسته این پرده و بلند بودن آن است و باید با توجه به طرح و مدلی که پرده های رویی و یا والان ها دارند و متناسب با مدلی که پرده را انتخاب کرده اید، اقدام به خرید و دوخت پرده اصلی و پرده های تزئینی و والان پرده نمایید.

ویژگی های دیگر پرده های سلطنتی را بهتر بشناسیم - راد پرده

آستری و یا زیر پرده ای

شاید برای برخی افراد سؤال پیش بیاید که آیا با این ضخامت و چین های فراوان پرده، باز هم باید از آستری و یا زیر پرده ای در نصب پرده های سلطنتی استفاده کنیم.

باید بگوییم که به دلایل مختلفی که آن ها را عنوان خواهیم کرد، حتی این پرده های پرچین و شکن، با متراز بالا و با ضخامت زیاد و حتی با استفاده از پرده های حریر در زیرِ پرده های اصلی، نیاز به آستری خواهید داشت.

که از مهمترین دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف: استفاده از استری و زیر پرده ای برای درست نشان دادن جلوه ی پرده، نمایش بهتر پرده و حفظ حالت و بهتر قرار گرفتن پرده بسیار مهم و ضروری است.

ب: نصب این آستری ها از حریم خصوصی محافظت کرده و مانع از اشراف ساکنان روبرو به فضای داخل خانه خواهد شد.

پ: قرار گرفتن آستری در زیر پرده مانع از تابش مستقیم نور شدید خورشید به پرده ها شده و از بی رنگ شدن و یا کم رنگ شدن و یا در اصطلاح از رنگ پریدگی پرده ها جلوگیری خواهد کرد و این نکته ای است که برای این پرده های لوکس و گرانقیمت بسیار مهم و اساسی است و باید به آن توجه و دقت ویژه داشته باشید.

اگر در پست بعدی ما را همراهی کنید، در باره جزئیاتی که در زیبایی پرده های سلطنتی بسیار مؤثر هستند صحبت خواهیم کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *