ویژگی پارچه های پرده ای حریر و خصوصیات آن - پرده راد

ویژگی پارچه های پرده ای حریر و خصوصیات آن

مقدمه:

پارچه های پرده ای حریر جزو محبوب ترین و پُرطرفدارترین پارچه های پرده ای هستند که در بازار وجود دارند و به راحتی می توانید آن را با انواع پرده های دیگر ست کرده و به زیبایی از آن استفاده کنید.

یکی از دلایلی که سبب این استقبال کم نظیر از این پارچه جهت دوخت انواع مدل های پرده می باشد، قیمت نسبتاً مناسب آن است که این امکان را فراهم می سازد تا بتوان در فاصله زمانی کوتاه تری پرده ها را تعویض کرده و حتی سبک ها و رنگ های دیگری از همین پرده را استفاده کرد.

در این مطلب شما را با ویژگی های این پرده بی نظیر آشنا خواهیم کرد، تا نکات بیشتری در رابطه با پرده های حریر بدانید و با آگاهی بهتری نسبت به خرید پرده مورد نظر خود، اقدام کنید.

ویژگی پارچه های پرده ای حریر و خصوصیات آن - پرده راد

معرفی ویژگی پارچه های پرده ای حریر

امروزه با وجود تنوع بسیار زیاد در پارچه های پرده ای، پارچه های حریر همچنان جایگاه خود را در بین آن ها حفظ کرده و توانسته به خاطر ویژگی ها و مزایایی زیادی که دارد،علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.

پرده های حریر جزو زیباترین و جذاب ترین پارچه هایی است که در حال خاضر وجود دارد، که البته با کیفیت های بسیار گوناگونی می توانید آن را  در بازار پرده بیابید از باکیفیت ترین جنس با طول عمر و ماندگاری بالا، تا نازل ترین جنس با طول عمر پایین، پس باید هنگام خرید با توجه به قیمت پارچه، به این نکته هم توجه داشته باشید.

مهمترین مزیت پرده های حریر این است که بخاطر نازکی و لطافت جنس پرده، به سادگی قادرند تا نور طبیعی و دلپذیر خورشید را از خود عبور داده و بخصوص در فصل زیبای زمستان این لذتبخشی را با تابش شعاع های خورشید و گرمای دلچسب آن به درون محیط بیشتر کنند.

علاوه بر ایجاد نور طبیعی و روشنایی فوق العاده، این پرده از تهویه هوا جلوگیری نکرده و می توانید با کمک آن در فصول گرم هم از تهویه و هوای خنک بیرون، حتی با آویختن پرده ها هم استفاده کنید.

با وجود پارچه های پرده ای حریر و انتخاب درست آن ها می توانید شیک ترین و جذاب ترین پرده ها را داشته باشید، که به تنهایی و زیبایی تمام آن را در اتاق پذیرایی استفاده می کنید و یا اینکه می توانید آن را با دیگر پرده ها مانند مخمل، کتان، ساتن و… ترکیب کرده و به صورت پرده های دو لایه از آن استفاده کنید.

ویژگی پارچه های پرده ای حریر و خصوصیات آن - پرده راد

معمولاً بیشتر افراد پارچه هایی را به عنوان آستری، همراه با پرده خریداری می کنند که با پارچه حریر و پرده اصلی هم خوانی و مطابقت داشته تا بتواند زیبایی پرده را بیشتر نمایان کند.

اما این آستری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا نه تنها از زیبایی پرده کم نکرده، بلکه به جذابیت آن بیفزاید، پس باید در انتخاب آستری پرده هم توجه و دقت کافی داشته باشید.

اگر بخواهید جلوه ی بیشتری از این پرده ها را به نمایش بگذارید، باید آن را پُرچین انتخاب کرده و معمولاً دو نیم برابر عرض پنجره و درب مورد نظر را برای خرید پرده های حریر در نظر بگیرید، تا با ایجاد چین ها منظم، نمای بسیار زیباتری از آن را شاهد باشید.

از پرده های حریر می توانید در اتاق نشیمن و اتاق خواب هم، با بالاترین کیفیت استفاده کرده و از برخورد نسیم صبحگاهی با پرده ها و تماشای به حرکت درآمدن آن ها در باد، لذت برده و احساس آرامش کنید.

پارچه های پرده ای حریر را می توانید برای پنجره های آشپزخانه هم استفاده کنید، با این تفاوت که طرح و مدل آن را متناسب با این فضا در نظر گرفته و از قرار گرفتن آن در بالای شعله گاز و یا جایی که ممکن است با وزیدن باد در معرض شعله قرار بگیرد، خودداری کنید.

ویژگی پارچه های پرده ای حریر و خصوصیات آن - پرده راد

اگر فضای اتاق تان کوچک و محدود است توصیه می کنیم برای پوشش پنجره ها از پرده های حریر با رنگ های روشن و شاد استفاده کنید، زیرا علاوه بر اینکه فضا را وسیع تر نمایش می دهد، فضای کمی را به خود اختصاص خواهد داد.

شست و شوی این پرده ها چه بصورت دستی و چه بوسیله ماشین لباسشویی به راحتی امکان پذیر است و با اندکی دقت به سادگی می توانید آن ها را مثل روز اول، دوباره در جای خود نصب کنید، به شرط اینکه نصب آن را با دقت و درست انجام دهید.!

تمام پرده های تور و گیپور و یا پرده هایی مشابه این پارچه ها، که از بافتی نازک و تور مانند برخوردار هستند، تقریباً مزایا و ویژگی هایی مشابه پرده حریر دارند و از جنس های مرغوب و باکیفیت آن می توانید سال های سال در محیط خانه استفاده کرده و از زیبایی بی نظیر آن همانند پارچه های پرده ای حریر لذت ببرید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *