پرده اتاق خواب جوان باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

پرده اتاق خواب جوان باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

مقدمه:

پرده اتاق خواب جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در انتخاب آن دقت بیشتری داشته باشیم، چرا که جوانان از روحیه حساس تر و تأثیرپذیرتری برخوردار بوده و نسبت به اطراف و پیرامون خود عکس العمل و توجه بیشتری دارند.

برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید، در این پست به برخی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید، اشاره کرده و به بعضی از سؤالات شما در این مورد پاسخ خواهیم داد.

پرده اتاق خواب جوان باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

انتخاب پرده اتاق خواب جوان

چون پرده ها در دکوراسیون و چگونگی نمایش دادن آن نقش مهمی را ایفا می کنند، پس باید در انتخاب و خرید آن دقت و توجه بیشتری داشته باشید و مواردی را لحاظ کنید، بخصوص اگر این انتخاب در مورد جوانان و بویژه اتاق خواب آن ها باشد، در کیفیت خواب و روحیه آن ها تأثیر بسزایی هم خواهد داشت.

پرده اتاق خواب جوان باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

منظور از خرید پرده

ابتدا باید تعیین کنید که از پرده به چه منظوری می خواهید استفاده کنید، آیا پرده ها صرفاً جزوی از دکوراسیون اتاق خواهند بود و یا برای تنظیم نور و دما و یا… مورد استفاده هستند؟

این نکته در تعیین نوع جنس و رنگ پرده و حتی دوخت و مدل آن تأثیرگذار خواهد بود، چرا که اگر قرار باشد پرده ها را برای جلوگیری از سرما استفاده کنید و یا با کمک آن جلوی ورود نور به اتاق را بگیرید، در این صورت باید از پرده هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنید، ولی اگر قرار است این پرده ها جنبه دکوری داشته باشند، می توانید از انواع پارچه های مناسب برای این کار، بخصوص پرده های تور و حریر استفاده کنید.

اما عموماً برای پرده اتاق خواب جوان و نوجوان از انواع جنس پرده های کتان استفاده می کنند که در مواقع لزوم، هم جلوی ورود سرما را گرفته و هم از ورود نور اضافه به داخل اتاق جلوگیری می کند و هم به جهت نظافت و شستشو، گزینه ی بسیار مناسبی خواهد بود.

پرده اتاق خواب جوان باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

انتخاب مناسب ترین رنگ

مهمترین نکته ای که باید در انتخاب پرده در اتاق جوان دقت داشته باشید، گزینش رنگی مناسب و متناسب با سن و سال، جنسیت و روحیه فرزند شماست.

علاوه بر اینکه روانشناسی رنگ ها را هم نباید نادیده گرفته و باید بدانید که تأثیر رنگ در روان افراد و بویژه جوانان بسیار زیاد است و انرژی که رنگ ها در جوانان بوجود می آورند، بسیار بالاست.

از این رو از اهمیت رنگ قافل نباشید و سعی کنید متناسب با نوع دکوراسیون و وسایلی که برای اتاق انتخاب کرده اید، رنگ پرده را هم هماهنگ با آن ها در نظر گرفته و خریداری کنید.

اما از مواردی که باید در گزینش رنگ پرده به آن دقت کنید، میزان نورگیر بودن اتاق است که برای اتاق نوجوان بسیار مهم است، زیرا که ممکن است در این اتاق به مطالعه دروس خود بپردازد و یا بخواهد به کارهای خود سرو سامانی بدهد، پس باید اتاق از نور کافی برخوردار باشد.

در این صورت اگر اتاق از روشنایی کافی برخوردار است، دست شما در انتخاب رنگ پرده اتاق خواب جوان بازتر خواهد بود و می توانید متناسب با وسایل دیگر اتاق مانند سرویس خواب و یا روتختی ها و بالشت ها، رنگ هماهنگ و مناسبی را برگزینید.

اما اگر میزان نور ورودی به اتاق کم است و پنجره های کمتری در اتاق قرار گرفته اند، حتماً باید از پرده هایی با رنگ های روشن استفاده کنید، تا کمیِ نور اتاق را پوشش دهد.

مسئله دیگر در انتخاب رنگ پرده ها، بزرگ و کوچک بودن اتاق خواب است، بهتر است در اتاق های کوچک از پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهد، زیرا استفاده از رنگ های تیره فضا را کوچک تر از آنچه که هست، نشان خواهد داد.

در حالت کلی توصیه می کنیم که برای اتاق نوجوانان و جوانان چه دختر و چه پسر، از پرده هایی با رنگ های روشن استفاده کنید تا انرژی آن ها را در طول روز بالا ببرید و با انتخاب رنگ های تیره، آن ها را به سمت خمودگی، بی حالی و افسردگی سوق ندهید.

در نهایت گزینش رنگ به انتخاب و سلیقه فرزند شما هم بستگی دارد، که با توجه به آنچه که او می پسندد باید به خرید پرده اقدام کنید، تا رضایت بیشتری نسبت به فضای اتاق خود داشته باشد.

حریم شخصی

حفظ حریم شخصی و خصوصی

یکی از فاکتور های مهم دیگری که در انتخاب  پرده اتاق خواب جوان باید در آن دقت داشته باشید، حفظ حریم شخصی و خصوصی است که برای آنان بسیار اهمیت دارد.

از این رو باید در نظر داشته باشید که اگر پنجره ها مشرف به خیابان و یا خانه های دیگر است و دید بیشتری دارد، بهتر است تا از پرده هایی با ضخامت بالا استفاده کرده و یا از دو لایه پرده برای پوشش بیشتر کمک بگیرید.

مثلاً اگر قرار است تا از پرده های تور و حریر برای اتاق استفاده کنید، بهتر است به صورت ترکیبی از پارچه های مخمل و یا کتان بر روی آن استفاده کنید و یا اینکه در زیر پرده حریر و یا توری از پرده هایی مانند پرده رومن یا پرده های کرکره ای کمک بگیرید، تا بتوانید دید اتاق را کنترل کرده و آن را محدود کنید.

موارد دیگری هم در این گزینش دخالت دارند که در پست بعدی آن ها را عنوان خواهیم کرد، پس همچنان با ما در سایت پُر مخاطب پرده ی راد همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *