پرده اتاق مطالعه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - راد پرده

پرده اتاق مطالعه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

مقدمه:

بدون شک پرده اتاق مطالعه می تواند یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون اینگونه از اتاق ها باشند، نکته ای که شاید تا به حال حتی لحظه ای هم بدان نیندیشیده باشیم.

انتخاب درست برای چنین مکانی می تواند فواید بسیاری را در بر داشته باشد و از همه مهمتر اینکه می تواند سطح تمرکز شما را بالا برده و در نتیجه بهره وری شما را نیز افزایش دهد.

این مسئله فقط مختص اتاق مطالعه نیست، بلکه انتخاب مناسب پرده برای اتاق کار هم می تواند چنین مزایا و ویژگی ها را به دنبال داشته باشد، در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را در این زمینه یاری دهیم.

ویژگی های پرده اتاق مطالعه

اتاق مطالعه یا اتاق کار، محل هایی هستند که نیاز به تمرکز، سکوت و آرامش بیشتری نسبت به مکان های دیگر دارند، از این رو انتخاب درست دکوراسیون و پرده ها در آن بیش از اندازه مهم و اساسی است.

برای بالا بردن کیفیت و راندمان کاری در این اتاق ها، علاوه بر کنترل صدا و ایجاد سکوت بیشتر، نیازمند نور و روشنایی مناسب و کنترل شده ای نیز هستیم.

مقداری از این نور توسط لامپ ها، لوسترها و چراغ های مطالعه تأمین می گردد، ولی قسمت اعظم آن به ویژه در روز، توسط تابش نور خورشید و کنترل و تنظیم آن با آویختن پرده ها انجام می گیرد.

پرده اتاق مطالعه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - راد پرده

نقش پرده ها در اتاق مطالعه

البته بخش مهم از نوری که از طریق پنجره ها وارد فضای اتاق می شوند باید به وسیله ی پرده ها تنظیم و کنترل شوند، علاوه بر این، پرده ها باید بتوانند باعث کاهش سر و صدا شوند و در واقع نقش عایق صوتی و در برخی مواقع حرارتی را هم در این زمینه بازی کنند.

پرده هاعایقی برای صدا

بنظر می رسد که برای چنین مکانی و بالا بردن کیفیت در مطالعه، باید از پرده هایی استفاده کنید که سروصدای ناشی از عوامل بیرونی را به حداقل خود برسانند و بهترین گزینه برای پرده اتاق مطالعه در این مورد، می توانند پرده های پارچه ای با پوششی ضخیم باشند.

پس اگر نیاز به سکوت برای تمرکز بیشتر و بهتر دارید، باید از پرده هایی با جنس کتان یا مخمل استفاده کنید، به شرطی که با ضخامت آن ها به سبب ورود کم نور، مشکلی نداشته باشید.

پرده اتاق مطالعه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - راد پرده

پرده ها ی مناسب برای تنظیم نور

اما اگر فضای روشن برای شما ارجحیت دارد و سر و صدای زیادی در فضای مورد نظر وجود ندارد، در این صورت می توانید از پرده های تور و یا حریر کمک بگیرید که به لحاظ روشنایی و نور و همین طور شست و شوی آسان، می توانند گزینه های مناسب تری نسبت به پرده های ضخیم باشند.

پرده ها عایق حرارتی

می دانید که یکی از ویژگی های پرده این است که می تواند نقش یک عایق حرارتی را داشته باشد، پرده ها هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال می توانند این نقش را بخوبی ایفا کنند. بخصوص وقتی که میز مطالعه و صندلی شما در پشت پنجره و یا نزدیک به آن قرار می گیرد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند و وجود پرده ها برای وارد نشدن گرما و سرمای زیاد، بسیار کلیدی و ضروری به نظر می رسد.

اگر از پرده های پارچه ای برای پرده اتاق مطالعه استفاده کنید، به راحتی می توانید جلوی ورود سرمای زیاد و گرمای اضافه را بگیرید و با باز کردن و بستن پرده ها، از خاصیت عایق حرارتی بودن آن هم استفاده کنید.

پرده اتاق مطالعه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - راد پرده

رنگ و طرح مناسب

اتفاقاً انتخاب طرح و رنگ مناسب این مکان، به سبب ایجاد نور با رنگ های متفاوت و یا یکدست بسیار مهم است و نباید با آویختن پرده ها نوری مزاحم و خسته کننده با رنگی تند، که چشم ها را به شدت خسته می کند، در فضا بوجود آید.

این پرده ها باید دارای رنگ ها و طرح های مناسبی به سبب زیبایی شناختی و القا حس آرامش و امنیت باشند، به طوری که فرد بتواند ساعت ها در این اتاق به راحتی مطالعه و یا کار کند، بدون اینکه از دیدن طرح و رنگ پرده ها به سبب بصری، خسته  شود.

حفظ حریم شخصی

اینگونه پرده ها باید با حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد، سکوت، امنیت و آرامش را در محیط فراهم کنند و شخص مطمئن باشد که می تواند با کمک پرده ها، محیطی خصوصی و بدور از نگاه مزاحم را برای خود ایجاد کند.

پس استفاده از پرده های متناسب با محیط و کارایی صحیح آن، بخصوص پرده اتاق مطالعه و اتاق کار، می تواند شما را در بالا بردن راندمان و بازده کاری و رسیدن به اهداف تان یاری دهد.

این نکته را هم باید اضافه کنیم که فقط پرده های پارچه ای نیستند که این امکانات را برای شما فراهم خواهند کرد، در پست بعدی به معرفی پرده های دیگری برای نصب در اتاق مطالعه خواهیم پرداخت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *