پرده اتاق کودک و ویژگی هایی که باید هنگام خرید آن ها را در نظر بگیریم - پرده راد

پرده اتاق کودک و ویژگی هایی که باید هنگام خرید آن ها را در نظر بگیریم

مقدمه:

پرده اتاق کودک و طرح و نقشی که بر روی آن قرار گرفته و رنگ آن، به لحاظ روانشناختی بسیار مهم است و می تواند تأثیرات زیادی را بر روح و روان کودک بگذارد.

همه ما فرزندان مان را بسیار دوست داریم و به آن ها عشق می ورزیم و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا آن ها در رفاه و آسایش بیشتری باشند و خوب زندگی کنند، اما عده ی کمی از ما به مطالعه در زمینه های مختلف رشد شخصیتی و روانی کودک می پردازیم و اکثر افراد آگاهی کمی در این زمینه دارند.

شاید اکثر ما وسایل و لوازم زیادی را برای رفاه کودکان مان تهیه می کنیم، اما کمتر به تأثیرات نقوش، تصاویر و رنگ ها و حتی خود وسیله ای که تهیه کرده ایم واقف هستیم و به آن اهمیت می دهیم.

در این مطلب می خواهیم نکاتی را در زمینه انتخاب پرده برای اتاق کودکان عنوان کنیم و در این باره اطلاعات خود را افزایش دهیم، تا به کمک این اطلاعات، کودکان مان از سلامت روحی و جسمی بیشتری برخوردار باشند.

پرده اتاق کودک و ویژگی هایی که باید هنگام خرید آن ها را در نظر بگیریم - پرده راد

انتخاب پرده اتاق کودک

برای انتخاب پرده اتاق کودکان دلبند و عزیزمان، باید به مسائل متعددی توجه کنیم و در این زمینه دقت ویژه ای به خرج دهیم تا سلامتی بیشتری را به آنان هدیه کرده باشیم.

قبل از خرید پرده برای اتاق آن ها باید به عواملی از قبیل سن، جنسیت، ابعاد اتاق، بودجه ای که برای این کار در نظر داریم و موارد بسیاری از این دست توجه کنیم و بدانیم که عناصر و اجزاء مختلف وسایل و دکوراسیون اتاق کودک از جمله پرده آن، می توانند تأثیرات خوب و بدی را در کودک ایجاد کنند و برای همیشه در ذهن او ماندگار باشند.

اما موارد دیگری که در این رابطه مهم هستند عبارتند از:

تأمین امنیت و سلامت کودک

البته توجه به این نکته در انتخاب پرده به سن کودک بستگی دارد، اگر کودکی دارید که به تازگی راه رفتن را آغاز کرده است و برای حفظ تعادل خود از هر وسیله ای که در دسترس باشد، حتی پرده کمک خواهد گرفت، پس انتخاب پرده های بلند می تواند بسیار پُرریسک و خطرناک باشد، زیرا در این شرایط خطر سقوط چوب پرده ها بر اثر کشیده شدن آن ها، امکان پذیر خواهد بود.

پرده اتاق کودک و ویژگی هایی که باید هنگام خرید آن ها را در نظر بگیریم - پرده راد

اندازه و ابعاد پرده

در هنگام انتخاب پرده اتاق کودک می توانید پرده های بلند را، برای سنین بالاتر در نظر بگیرید، تا هم خیال شما از بابت امنیت و سلامت کودک آسوده باشد و هم فرزندتان از زیبایی که این پرده ها در اتاق ایجاد می کنند، لذت ببرند.

بهتر است برای شرایط سنی پایین از پرده های کوتاه و از انواع پرده های کرکره ای، زبرا، شید رول، بامبو و… که با رنگ ها و طرح های فراوان و متنوعی در بازار وجود دارند، استفاده کنید و در شرایط سنی پایین، خرید پرده های کوتاهی که فقط تا لبه پنجره برسند، پیشنهاد می شود.

کنترل میزان ورود نور با کمک پرده ها

برای کودکان بخصوص خردسالان، خواب خوب و راحت جزو حیاتی ترین و اساسی ترین نیاز آنهاست و از عوامل اصلی رشد در آنان به شمار می رود.

از سوی دیگر بودن نور طبیعی خورشید و تابش به اندازه آن در محیط اتاق کودک، برای سلامت و رشد او بسیار لازم و ضروریست و باید دقت ویژه ای در این زمینه برای انتخاب محل اتاق کودک و همین طور نوع پرده متناسب با آن، بشود.

پرده اتاق کودک را باید طوری گزینش کنید که هنگام خواب کودک، کمترین نور را در فضا منتشر کرده و موجب آزار و اذیت او نشده و بر کمیت و کیفیت خواب او تأثیرگذار نباشد.

پس برای بدست آوردن تمامی این موارد از انواع پرده هایی استفاده کنید که بتوانند در مواقع لازم، جلوی ورود نور را به اتاق بگیرند و فضای مناسبی را جهت خواب کودک آماده نمایند.

ولی در مواقع بیداری و فعالیت کودک، برعکس این پرده ها باید نور کاملی را هم به جهت روشنایی و هم به جهت بهداشتی بودن فضا و سلامت بیشتر کودک فراهم آورند.

پرده اتاق کودک و ویژگی هایی که باید هنگام خرید آن ها را در نظر بگیریم - پرده راد

تناسب و هماهنگی پرده با دیگر اجزاء دکوراسیون

برای حفظ انسجام و ایجاد تناسب بین همه اجزاء و قسمت های مختلف دکوراسیون اتاق کودک، اعم از رنگ دیوارها و مبل ها، فرش اتاق، تخت خواب کودک، کمدها، میزتحریر و… باید از طرح ها و رنگ های متناسب و هماهنگ استفاده کنیم.

پرده هم یکی از وسایل مهمی ست که لازم است، تا با دیگر عناصر و وسایل اتاق هماهنگ شده و تناسب طرح و نقش آن و حتی مدل دوخت، با دیگر ابزار و وسایل، در نظر گرفته شده و سنجیده شود تا فضایی دلپذیرتر، برای کودک فراهم گردد.

به غیر از مواردی که گفته شد، در انتخاب پرده اتاق کودک به موارد دیگری هم باید توجه داشته باشید و هنگام خرید آن ها را هم لحاظ کنید که در پست بعدی به آن ها اشاره خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *