پرده سالن های پذیرایی کوچک را چگونه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

پرده سالن های پذیرایی کوچک را چگونه انتخاب کنیم؟

مقدمه:

پرده سالن های پذیرایی بسته به اینکه فضای آن کوچک یا بزرگ باشد، می تواند متفاوت انتخاب شود و باید همواره تناسبی بین پرده و مکان و اندازه ی آن وجود داشته باشد.

بطور کلی سالن های پذیرایی جزو مکان هایی هستند که باید نسبت به انتخاب دکوراسیون و وسایل تزئینی و بخصوص پرده ها در آن، دقت ویژه ای شود تا بهترین جلوه و زیبایی را داشته باشد.

اما در این پست می خواهیم در زمینه انتخاب پرده در پذیرایی هایی که فضای کوچک و محدودی دارند، مطالب بیشتری بدانیم تا بتوانیم با وجود وسعت کم و کوچکی مکان، بهترین و مناسب ترین انتخاب ها و بیشترین زیبایی را داشته باشیم.

انتخاب پرده سالن های پذیرایی کوچک

سابق براین، اتاق ها یا سالن های پذیرایی آنقدر بزرگ و وسیع بودند که همیشه باید پرده هایی عریض و طویل برای پوشاندن پنجره ها در نظر گرفته می شد.!

ولی حالا دیگر از آن خانه های بزرگ با پرده های سلطنتی فقط خاطره ای بیش نمانده است و اگر هم خانه های بزرگ با پذیرایی های وسیع وجود داشته باشد، معمولاً خانه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هاست.!

به هر حال با وجود خانه های آپارتمانی کوچک و محدود، حساب اتاق های پذیرایی هم روشن است و نمی توان انتظار داشت که در چنین محیطی با فضای کم، سالن های پذیرایی بزرگ وجود داشته باشد.!

برای چنین اتاق هایی باید متناسب با فضا، تزئینات و دکوراسیونی که در نظر گرفته ایم، پرده مناسبی را هم انتخاب کنیم تا بیش از پیش جلوه و زیبایی را در آن به نمایش بگذاریم.

برای این موضوع و داشتن پذیرایی ایده آل و دلخواه، تنها با رعایت چند نکته می توانید پرده هایی کاربردی و زیبا داشته باشید و در این مکان پذیرای میهمانانی دوست داشتنی، در یک جو صمیمی، دلپذیر و لذت بخش باشید، که البته برای رسیدن به چنین منظوری، پرده ها نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

توجه به نکات کاربردی و انتخاب درست پرده سالن های پذیرایی نسبت به اندازه ی فضا و سبک دیگر وسایلی که در آن مکان قرار دارد، می تواند فضای کوچک خانه را دلبازتر و وسیع تر نشان دهد.

پرده سالن های پذیرایی کوچک را چگونه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

اما این نکات کاربردی عبارتند از:

ورود نور طبیعی با انتخاب ضخامت مناسب پرده

در سالن های کوچک پذیرایی به نسبت سالن های بزرگ پذیرایی، به نور بیشتری برای ایجاد فضای خوب و مناسب و به منظور بزرگتر نشان دادن فضا نیاز داریم.

ورود نور طبیعی و روشنایی مناسب برای این اتاق های نسبتاً کوچک، می تواند در دلبازی و شیک بودن اتاق مؤثر باشد.

برخی از پارچه های پرده ای به دلیل ضخامت بالایی که دارند، از ورود میزان مناسب نور به داخل اتاق جلوگیری کرده و مانع ورود مناسب نور خواهند شد.

نصب اینگونه پرده در اتاق های کوچک پذیرایی و کمبود نور سبب می شود تا پذیرایی شما از آنچه که هست کوچکتر به نظر برسد.

پس استفاده از پرده های ظریف حریر، انواع گیپور، تور و پرده های فانتزی مناسب تر هستند، چون قادرند میزان نور زیادی را به داخل محیط هدایت کنند.

پرده های پارچه ای که ما بین پرده های ضخیم و پرده های حریر و تور قرار می گیرند و تراکم بافتی متوسطی دارند، هم می توانند برای پرده سالن های پذیرایی مناسب باشند، هر چند که ورود نور از این نوع پرده های پارچه ای، کمتر از پرده های حریر و تور خواهد بود.

پرده سالن های پذیرایی کوچک را چگونه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

استفاده نکردن از آستر پرده

با اینکه استفاده از آستر در زیر پرده، فواید زیادی را در بر دارد و به دوام و ماندگاری پرده و همچنین کمرنگ نشدن رنگ و نقش و نگار روی آن کمک کرده و علاوه بر آن با پوشاندن قاب پنجره زیبایی پرده را دو چندان خواهد کرد، اما چون مانع ورود مقدار مناسب نور شده و جلوی ورود نور به داخل اتاق پذیرایی را می گیرد، بهتر است برای اینگونه اتاق ها از زیر پرده ای و آستری، بخصوص آستری های ضخیم استفاده نکنید.

پرده سالن های پذیرایی کوچک را چگونه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

انتخاب درست رنگ ها

مهمترین نکته در انتخاب رنگ پرده برای اینگونه از اتاق ها، در نظر گرفتن هماهنگی و هارمونی بین رنگ های دکوراسیون و وسایل موجود اتاق با پرده خواهد بود، که  همخوانی رنگ پرده با مبلمان اتاق می تواند از مهمترین فاکتورها باشد.

بهتر است از رنگ های تیره برای پرده سالن های پذیرایی کوچک استفاده نکنید، چون فضا را دلگیر و خفه و همینطور کوچک تر نشان خواهد داد.

استفاده از رنگ های روشن و هماهنگی آن با دکوراسیون و یا حتی کمک گرفتن از رنگ های خنثی و سرد مانند سفید، شیری، طوسی، کرمی، بژ و دیگر رنگ هایی به این سبک، در پرده سالن های پذیرایی و در بزرگ تر نشان دادن اتاق بسیار مؤثر خواهد بود.

موارد دیگری هم در این بزرگ نمایی دخالت دارند که در پست بعدی به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *