پرده های خانه و نکاتی که برای ایجاد زیبایی بیشتر باید به آن توجه داشته باشید - پرده راد

پرده های خانه و نکاتی که برای ایجاد زیبایی بیشتر باید به آن توجه داشته باشید

پرده های خانه یکی از مهمترین وسایل هر خانه محسوب می شوند که قادرند زیبایی و جذابیت هر خانه ای را چندین برابر کرده و به آن روح سبز زندگی و نشاط و شادابی بخشند.

استفاده از پرده هایی که با دکوراسیون و طرح و چیدمان خانه همخوانی داشته و با رنگ دیوارها و یا مبلمان ست باشد، نیازمند دانستن یک سری نکات و رعایت آن هاست، تا آنچه که مورد پسند و دلخواه شماست صورت گیرد.

در این پست یک سری نکات کلیدی  را در این زمینه عنوان خواهیم کرد که امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد.

نکات ساه اما کلیدی در مورد پرده های خانه

انتخاب و تهیه پرده هایی زیبا و شیک برای خانه، نیاز به دانستن و رعایت نکاتی دارد که به برخی از موارد مهم آن اشاره ای خواهیم داشت.

پرده های خانه و نکاتی که برای ایجاد زیبایی بیشتر باید به آن توجه داشته باشید - پرده راد

برای زیبایی، لازم نیست که پرده ها حتماً گران باشند

حتماً لازم نیست تا برای پرده های منزل خودهزینه ی گزافی را صرف کنید تا خانه شما به نظر زیبا و شیک باشد، بلکه لازم است تا ابتدا در انتخاب و سپس برای نگهداری پرده ها، نکاتی را بدانید و آن ها را بکار بندید.

آنچه که قبل از هر چیز بایستی در نظر گرفته شود و در یک خانه به چشم می آید، رنگ و نوع پرده و طرح آن است، که می تواند زیبایی یک خانه را دو چندان کرده و یا به عکس حتی با صرف هزینه های گزاف، نه تنها هیچ جذابیتی را برای خانه بوجود نیاورده، بلکه نمای ان را بی روح و بد نمایش دهند.

انتخاب پرده بسیار مهم است

برای انتخاب پرده باید به رنگ دیوارها یا مبلمان و دکوراسیون خانه توجه کنید، چون دقت در این مورد برای شیک و زیبا نشان دادن خانه بسیار مهم است، مثلاً اگر مبلمان و وسایل دکوری شما طرح شلوغی دارد، از پرده های ساده برای پنجره ها استفاده کنید و یا اگر مبلمان شما طرح ساده ای دارد از پرده های طرحدار کمک بگیرید.

یا اینکه رنگ پرده را متناسب با رنگ دیوارها انتخاب کنید، در این مورد لازم نیست که حتماً رنگ پرده های خانه مثل رنگ دیوارها باشد، بلکه فقط باید با آن ست شده و هماهنگ باشد، همچنین دکوری های خانه هم در گزینش رنگ پرده مؤثرند.

انتخاب پرده با توجه به نوع پنجره

پرده ها برای پوشش پنجره ها استفاده می شوند و از این رو نوع و قابلیت باز و بسته شدن پنجره ها در نما و ظاهر پرده ها تأثیر گذار خواهد بود، پس همیشه در هنگام خرید، نوع پنجره را به خاطر داشته باشید.

این پنجره ها ممکن است عمودی، افقی، رو به پایین و یا به سمت بالا باز شوند و یا اینکه از نوع پنجره های قدیمی یا نوع جدید و مدرن باشند، توجه به سبک پنجره ها، برای انتخاب پرده بسیار مهم است و می تواند راهنمای خوبی برای خرید پرده باشد.

انتخاب جنس پرده

انتخاب جنس پرده در ابتدا رابطه مستقیمی با جیب شما دارد و بستگی به پولی دارد که می خواهید برای آن صرف کنید، اما این هزینه ربطی به زیبایی پرده نخواهد داشت، چون شما می توانید با انتخاب به جا و مناسب و با صرف کمترین هزینه پرده زیبایی را برای خانه خود تهیه و خریداری کنید.

پرده های خانه می توانند از جنس تور، حریر، ساتن، مخمل و یا… باشند و یا اینکه می توان از پرده های کرکره ای، رومن و… و یا حتی از پرده های بامبو و… برای اتاق ها و یا جاهای دیگر خانه استفاده کرد، اما به خاطر داشته باشید که هر جنس از پرده را لازم نیست و نباید برای هر جایی استفاده کنید، مثلاً از پرده های مخمل با قیمت بالایی که دارند نباید در آشپزخانه استفاده کنید، که بسرعت لکه شده و از بین خواهند رفت و در این صورت فقط پول تان را هدر داده اید.

پرده های خانه و نکاتی که برای ایجاد زیبایی بیشتر باید به آن توجه داشته باشید - پرده راد

پرده را نزدیک به سقف نصب کنید

پرده را با فاصله ی دو سانتی متری از سقف آویز کنید، تا پرده بلندتر، دیوار کشیده تر و خانه بزرگتر به نظر آید، شما می توانید پرده را بالاتر از بلندی پنجره های کوتاه و نزدیک به سقف نصب کنید، تا آن ها را بلندتر نشان دهید و در نتیجه اتاق شما بزرگتر از آنچه که هست نشان داده شود.

اما باز هم این بستگی به سلیقه شما دارد و می توانید پرده را کاملاً مماس با زمین یا کمی کوتاه تر از آن و یا خیلی بلند در نظر بگیرید که روی زمین کشیده شود و مقداری پارچه اضافه بر روی زمین قرار گیرد.

این ها تنها مواردی نیستند که برای پرده های خانه و زیبایی آن باید لحاظ کنید، در پست بعدی به موارد دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت تا با رعایت آن ها، بتوانید پرده های شیک تر و مناسب تری را در منزل داشته باشید و با دیدن آن ها روحیه تازه و شاداب تری را بدست آورید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *