پرده های دوبل رول یا دو مکانیزم چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - پرده راد

پرده های دوبل رول یا دو مکانیزم چه هستند و چه کاربردی دارند؟

پرده های دوبل رول هم یکی از انواع پرده های رولی یا غلتکی است که با کارکرد خوب و بالایی که دارد، امروزه جزو یکی از پر طرفدارترین نوع پرده، هم در خانه ها و هم در ادارات و شرکت ها است و یکی از انواع پرده های اداری هم محسوب می شود.

همانطور که می دانید در سال های اخیر، صنعت طراحی پارچه و پرده هم به موازات دیگر صنایع، بسیار توسعه یافته و با پیشرفت های چشمگیری روبرو بوده است و پرده های لوکس و اشرافی و گران قیمت جای خود را به پرده های جدید و ساده داده که تقریباً برای همگان قابل استفاده است.

به هر صورت در این مطلب شما عزیزان را با این نوع پرده، یعنی پرده هایی با دو مکانیزم یا پرده ی دبل آشنا خواهیم کرد، خوشحالیم که در سایت پرده راد که تولید کننده انواع پرده های اداری است، در خدمت شما هستیم.

پرده های دوبل رول یا دو مکانیزم چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - پرده راد

معرفی پرده های دوبل رول یا دو مکانیزم

پرده های شیک و زیبا همواره تکمیل کننده یک دکوراسیون جذاب و خیره کننده هستند، به شرطی که درست انتخاب شوند، از این رو پرده های دوبل در یک دکوراسیون مدرن وامروزی جایگاه ویژه ای یافته اند و به تناسب دکوراتیو محل کار و یا منزل، از آن ها استفاده می شود.

این پرده ی زیبا دارای دو لایه پارچه از دو جنس مختلف است که در ساخت و دوخت آن بکار رفته است، یکی پرده توری رویی که معمولاً دارای طرح های مختلف و شکیلی است و یا بر روی آن نقوشی گلدوزی و یا چاپ شده است و دیگری پرده شید است که به عنوان آستری، در زیر توری از آن استفاده می شود و هر دو به وسیله غلتک باز و بسته می شوند.

تیره یا روشن بودن رنگ پارچه در آستری و تور پرده، کاملاً دقیق و حساب شده صورت می گیرد و هماهنگی کاملی بین انتخاب این دو پارچه و رنگ آن، وجود دارد.

در ساخت پرده دوبل رول در واقع یک لایه از پارچه طرح دار نسبتاً ضخیم در بین دو پارچه توری قرار می گیرد و این مکانیزم برگرفته از دو پرده کرکره ای و شید است، که آن را بسیار زیبا و چشم نواز کرده است.

با وجود این آستری در پشت پرده تور، تنظیم نور ورودی به اتاق، دقیقاً مطابق با سلیقه شما و آنچه که شما می خواهید امکان پذیر است و این پرده امکان کنترل و تنظیم نور در روز و حتی شب را، بدون باز و بسته کردن کامل پرده فراهم می کند.

پرده های دوبل رول یا دو مکانیزم چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - پرده راد

مکانیزم کار پرده دوبل

هنگامی که هر دو قسمت پارچه باز باشند به صورت دو لایه موازی با هم قرار می گیرند و در حالت بسته شدن، بر روی غلتک به طور کامل جمع می شوند و مکانیزم کار این پرده به گونه ای طراحی شده است که امکان تغییر زاویه نوری بین لایه های پرده وجود دارد، تقریباً مانند آنچه که در پرده های کرکره ای اتفاق می افتد.

غلتک های استفاده شده در پرده دوبل رول که بوسیله زنجیر حرکت می کنند، قادرند که با حرکت دادن و بالا و پایین بردن آستری و یا توری آن، نورپردازی مناسبی را ارائه کنند، بطوری که امکان بالا بردن کامل آستری و استفاده کامل از نور و روشنایی خورشید وجود دارد، ضمن اینکه این پرده ها با پوشش کامل می توانند که به خوبی حریم شخصی و خصوصی شما را نیز حفظ نمایند.

به هر حال این مدل پرده با وجود دو مکانیزم و در واقع دو پرده مجزا، هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم به لحاظ استفاده از حالت های مختلف پرده برای ایجاد نور کم و یا زیاد، گزینه بسیار مناسبی هم برای منازل و هم برای ادارات و شرکت ها خواهد بود.

اما اینگونه پرده ها را می توانید بر روی پنجره های ریلی و دو جداره رولینگ نصب کنید و برای پنجره های قدیمی که به داخل باز می شوند و برای باز و بسته شدن نیاز به لولا دارند، با مشکلاتی مواجه شده و گزینه مناسبی نخواهند بود، هر چند که نصب آن حتی برای این نوع از پنجره ها هم غیر ممکن نیست.

پرده های دوبل رول در واقع نوعی پرده کرکره ای با مکانیزم و طرح جدید است که با نام هایی مثل پرده دو مکانیزه و یا پرده های شب و روز به بازار عرضه و معرفی شده اند و امروزه کمتر خانه ای است که نمونه ای از این پرده زیبا و شکیل را نداشته باشد.

پرده های دوبل رول یا دو مکانیزم چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - پرده راد

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *