پرده سالن پذیرایی

پرده های سالن پذیرایی و روش هایی برای جذاب تر نشان دادن آن ها

مقدمه:

انتخاب پرده های سالن پذیرایی و تناسب آن با دکوراسیونی که برای آن در نظر گرفته اید، از جمله مسائل مهمی است که در زیباتر و جذاب تر نشان دادن این فضا نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

در پست گذشته مواردی را در این زمینه بیان کردیم که به   شیک تر نشان دادن اتاق پذیرایی کمک خواهد کرد و در ادامه و در این مطلب هم نکاتی ساده اما کاربردی را عنوان خواهیم کرد، که امیدواریم با بکارگیری آن به هدفی که دارید، دست یابید.

نقش پرده در دکوراسیون

شیک تر شدن پرده های سالن پذیرایی

شاید تا به حال به این نکات ساده برای زیباتر کردن و جذاب تر کردن اتاق پذیرایی و محیط اطراف آن فکر نکرده و یا به آن پی نبرده باشید، اما با بکار بردن این ترفندها، خواهید دانست که چه نکات ساده اما کلیدی می توانند در زیبایی بیشتر پرده ها و شیک تر نشان دادن محیط مؤثر باشند.

دکوراسیون

استفاده از پرده های سرتاسری

اگر بر روی دیوار به فاصله کمی از یکدیگر، دو پنجره وجود دارد و ضمناً فضای کمی را هم برای اتاق پذیرایی در اختیار دارید، بهتر است تا برای بزرگ تر و دلبازتر نشان دادن آن، به جای استفاده از دو پرده برای پوشش دادن پنجره ها، از یک پرده سرتاسری استفاده کنید.

بطور کلی برای عریض تر نشان دادن فضای اتاق ها، بهتر است تا برای دو و یا حتی چند پنجره ای که بر روی یک دیوار قرار دارند، یک پرده بزرگ  و یکسره نصب کنید تا ابهت و شکوه فضا بیشتر نشان داده شود.

برای اینکه بتوانید پنجره ها را با وجود نصب این پرده ها به راحتی باز کنید و یا اینکه در موقع شستشو با مشکلی مواجه نشوید، می توانید این پرده ها را بطور دو تکه دوخته و وسط پرده را باز در نظر بگیرید.

اما اگر دو پنجره ی بزرگ بر روی یک دیوار قرار دارند، که در واقع فاصله بین آن ها دیوار کوچکی قرار گرفته است، می توانید برای هر پنجره بصورت جداگانه پرده بدوزید و برای زیبایی بیشتر پرده های سالن پذیرایی از یک تابلوی زیبا و یا شمعدان های دیواری و یا سایر وسایل دکوری مناسب، برای جذابیت بیشتر محیط پذیرایی استفاده کنید.

نصب ریل های بزرگ تر پرده

اگر فضای کمی را برای اتاق پذیرایی در اختیار دارید و می خواهید فضای اتاق را بزرگ تر و با ابهت تر نشان دهید و اگر در دو طرف پنجره و یا حتی یک سمت آن، دیوار خالی وجود دارد، برای بزرگتر نشان دادن فضا می توانید ریل پرده ها را بزرگتر از عرض پنجره ها در نظر بگیرید.

به این ترتیب که دکورها و پرده های کناری را بر روی انتهای ریل پرده و در واقع بر روی دیوار خالی نصب کنید و حتماً لازم نیست که پرده ها بر روی خودِ پنجره نصب شوند.

با این روش هم پرده ها ی کناری جلوی ورود نور را به داخل اتاق نخواهند گرفت( که وجودِ خودِ نور یکی از عوامل بزرگ نشان دادن محیط است) و هم با عریض تر نمایش دادن پرده ها، انگار فضای بزرگتری را در اختیار دارید.

دکوراسیون  با وجود پرده

یکی ساده و دیگری طرح دار

اگر می خواهید که از ترکیب دو پرده برای یک پنجره استفاده کنید، یعنی یک پرده ی اصلی در کنار پرده های دکور ( پرده دکور به پرده های کناری یا همان دستک های پرده گفته می شود که معمولاً از پارچه های ضخیم تر برای دوخت آن استفاده می شود) و یا والانی را برای جلوه ی بیشتر پرده های سالن پذیرایی در نظر گرفته اید و دوست دارید تا از پرده های طرح دار و نقش دار در این مورد استفاده کنید، به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که پارچه ی هر دو پرده را از پارچه های پُر نقش و نگار و طرح دار انتخاب نکنید.

انتخاب دو پرده ی طرح دار فضا را شلوغ تر و کوچک تر از آنچه که هست نشان خواهد داد و فضای نامناسبی را برای اتاق پذیرایی ایجاد خواهد کرد، پس بهتر است برای زیبایی و جذابیت بیشتر اتاق پذیرایی از یک پارچه حریر و یا تور روشن و ساده برای پرده اصلی و از یک پارچه ی طرح دار مناسب و ضخیم تر، برای دکورها و به عنوان پرده ی کناری استفاده کنید.

پرده بدون استفاده از والان

گاهی اوقات لازم است تا پرده ها را برای ایجاد زیبایی بیشتر بدون والان بدوزید و این هنگامی است که قسمتی از بالای پرده در زیر قاب و یا سقف کاذب قرار می گیرد.

در اینگونه مواقع بهتر است تا با استفاده از پرده های کناری و یا همان دکور بصورتی ساده، بهترین ترکیب را ایجاد کرده و فضای پیرامون خود را با این روش جلوه ای زیباتر ببخشید.

نقش پرده در دکوراسیون

انتخاب پرده با توجه به نور مناسب

برخی مواقع پرده هایی را انتخاب می کنیم که وقتی دوخته و نصب می شوند اصلاً رنگی را ندارند که در هنگام خرید انتخاب کرده ایم،! چرا که این پرده را در زیر نورهای رنگارنگ مغازه و یا در شب دیده ایم و این نور با فضای نور محیطی که برای نصب پرده ها در نظر گرفته ایم، تفاوت دارد.

پس یادتان باشد که در هنگام خرید پرده های سالن پذیرایی به این نکته توجه کافی داشته باشید که پرده را در زیر نور معمولیِ بیرون و بدون وجود چراغ ها و نئون های مغازه کنترل کنید تا رنگ مورد نظر شما، دقیقاً همان رنگی باشد که برای پرده ها انتخاب کرده اید و متناسب با سایر اجزاء و هماهنگ با دکوراسیون شماست.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *