پرده های مناسب اتاق خواب و ویژگی های آن - پرده راد

پرده های مناسب اتاق خواب و ویژگی های آن

مقدمه:

برگزیدن پرده های مناسب اتاق خواب و هماهنگ با محیط، علاوه بر اینکه سبب می شود فضایی زیبا، دلپذیر و آرامش بخش داشته باشید، باعث خواهد شد که خواب راحت و دلچسبی را در طول شب تجربه کنید، چیزی که امروزه خیلی از افراد به آن احتیاج دارند و به روش های مختلف در پی دست یافتن به آن هستند.!

پس طراحی و دکوراسیون اتاق خواب و بالطبع انتخاب پرده هایی به این منظور، بسیار مهم است چرا که باید مایه آرامش، امنیت و راحتی خیال شده و به ما انرژی از دست رفته را باز گرداند و توان مضاعفی را برای یک روز کاری پُر نشاط و پُر تلاش در ما بوجود آورد.

برای اینکه راحت تر و سریع تر به این منظور دست یابیم، در این مطلب در باره ویژگی های پرده اتاق خواب بیشتر صحبت خواهیم کرد، اگر با ما همراه شوید اطلاعاتی در این زمینه بدست خواهید آورد.

پرده های مناسب اتاق خواب و ویژگی های آن - پرده راد

انتخاب پرده های مناسب اتاق خواب

پرده ی اتاق خواب باید بتواند نقش اساسی خود را که کنترل میزان نور و حفاظت از حریم شخصی و خصوصی افراد است، را بخوبی ایفا کند و ما با انتخاب درست این پرده باید بتوانیم محیط مناسبی را برای آرامش و یک خواب خوب و راحت فراهم آوریم.

برای بدست آوردن شرایط مطلوب در اتاق خواب می بایست به مواردی از قبیل موارد زیر دقت و توجه کافی داشته باشیم:

جنس پارچه پرده اتاق خواب

جنس پارچه های پرده ای در اتاق خواب نقش مهم و کلیدی دارند، زیرا که می توانند علاوه بر زیبایی از حریم خصوصی شما هم بخوبی مراقبت کند.

درست است که پرده های حریر و تور بسیار زیبا و چشم نوازند، اما اگر پنجره های اتاق در معرض دید باشند، شاید لازم باشد که در این مورد پرده ها را بصورت دولایه استفاده کرده و بر روی پرده های حریر و نازک و یا در زیر آن ها از یک پرده دیگر کمک بگیرید.

پرده های مناسب اتاق خواب و ویژگی های آن - پرده راد

اگر تمایل داشته باشید می توانید از یک پارچه آستری  در زیر و یا یک پارچه پرده ای مکمل مانند مخمل، ابریشم، کتان و… یا پارچه ضخیم دیگر در روی پرده حریر و یا تور  استفاده کنید، بخصوص اگر پارچه ای را که انتخاب کرده اید از قیمت بالایی برخوردار است، می توانید با خرید مقدار کم از این پارچه ها، به همراه پارچه های نازک به عنوان پرده های مناسب اتاق خواب تعادل خوبی را در فضا ایجاد کنید، که با صرفه هم باشد.

این نکته را در نظر بگیرید پرده هایی که از جنس مخمل و یا کتان و یا بطور کلی ضخیم هستند، نمی توانند برای اتاق هایی با متراژ و اندازه های کوچک مناسب باشند و هنگامی که آن ها را در حالت بسته نگه می دارید، نور را از محیط دور نگه داشته و به همین دلیل فضاهای کوچک را محدودتر و کوچکتر نشان خواهند داد.

پس نیازی نیست که حتماً از پارچه های سنگین و بسیار ضخیم برای پوشش پنجره استفاده کنید و به راحتی می توانید از پرده های نخی و یا پنبه ای سبک و یا تور و حریر کمک گرفته و با ترکیب پرده اصلی با پشت پنجره ای و یا حتی با استفاده از شیشه های رفلکس، نور و دید مناسب را برای اتاق خواب خود، تنظیم کنید.

پرده های مناسب اتاق خواب و ویژگی های آن - پرده راد

در این صورت بهترین و مناسب ترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک با متراژ کم، پرده های نازک و لطیف حریر و تور با رنگ های روشن هستند که نور را از خود به راحتی عبور داده و می توانند فضای دلبازتری را بوجود آورند، ولی اگر به هر دلیلی نمی خواهید از این نوع پرده ها در اتاق خود استفاده کنید، می توانید از پرده هایی که امکان سایه روشن شدن در آن ها وجود دارد؛ کمک بگیرید.

به هر حال با توجه به سلیقه و دکوراسیونی که در اختیار دارید، می توانید از انواع پارچه های پرده ای و یا پرده های آماده ای که وجود دارند و دیگر پرده های مناسب اتاق خواب استفاده کرده و فضای جذاب، دلنشین و متفاوتی را در آن بوجود آورید.

پرده های مناسب اتاق خواب و ویژگی های آن - پرده راد

 

پرده های مدرن یا پارچه ای

برای استفاده بهینه و زیباتر شدن اتاق خواب می توانید از پرده های جدید و مدرن، مانند پرده های زبرا، شید، سیلوئت و یا رومن و… به تنهایی و یا در زیر پرده های نازک اتاق خواب کمک بگیرید، تا برای افزایش نور طبیعی در اتاق در طول روز آن ها را جمع کرده و از زیبایی و ایجاد نور مناسب  استفاده کنید و یا در هنگام شب با آویختن این پرده های مدرن از امنیت و تاریکی بوجود آمده بهره مند شوید.

البته امروزه استفاده از پرده های مدرن در اتاق خواب به تنهایی و به صورت تکی هم بسیار زیبا، جذاب و چشم نواز است و می تواند جلوه های خاصی را به همراه آرامش در اتاق خواب شما پدید آورد.

یکی از نمونه پرده های مدرنی که می تواند در اتاق خواب تاریکی و آرامش را بخصوص برای دوست داران تاریکی به همراه داشته باشد، پرده های بلک اوت هستند که پارچه های پشت فوم دار و ضخیمی دارند که مانع از عبور کامل نور شده و فضای به شدت تاریکی را ایجاد خواهند کرد و خواب خوب و آرامی را در طول شب و بویژه در هنگام طلوع خورشید و آغاز صبح برای ما رقم خواهند زد.

اما موارد دیگری هم برای انتخاب پرده های مناسب اتاق خواب وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید، که در مطلب بعدی به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *