پرده کریستالی و نکات قابل توجه خرید آن - پرده راد

پرده کریستالی و نکات قابل توجه خرید آن

مقدمه:

از جمله زیباترین، لوکس ترین و جدیدترین پرده های فانتزی می توان به پرده کریستالی اشاره کرد که با توجه به طراحی و سبک جذابی که دارد، بسیار پُرطرفدار بوده و ظاهری شیک و متفاوت را برای دکوراسیون منزل فراهم خواهد کرد.

این پرده های شیشه ای دارای درخشندگی و شفافیت منحصر به فردی هستند، که آن را در دیگر پرده ها نمی توانید مشاهده کنید، با نصب این پرده در جای جای منزل، می توانید دیزاین و فضای خاصی را طراحی کرده و حال و هوای تازه و مدرنی را در دکوراسیون بوجود آورید.

در ادامه مطالبی که برای شناخت بیشتر این پرده در پست قبل ارائه دادیم، در این مطلب هم نکات تکمیلی در باره این پرده ی جذاب و زیبا عنوان خواهیم کرد، تا اگر تمایل به خرید این نوع از پرده ها دارید آن ها را بهتر بشناسید و با دید بازتری اقدام به خرید نمایید.

شناخت بیشتر پرده کریستالی

می دانید که پرده یکی از آیتم های تأثیرگذار و پُررنگ در دکوراسیون داخلی منازل و بسیاری از جاهای دیگر مانند هتل ها، تالارها، رستوران ها، شرکت ها، دفاتر کاری، سازمان ها، مراکز فرهنگی و… است، که باید با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ بندی سایر لوازم و مواردی از این دست انتخاب شود.

اما پرده های کریستالی از آن دست پرده های فانتزی هستند که صرفاً به جهت زیبایی و خاص بودن و داشتن یک دیزاین شیک به کار برده می شوند، که خاصیت پوشانندگی و تنظیم میزان نور را همانند پرده های دیگر نخواهند داشت و شما باید با در نظر گرفتن این ویژگی مهم به خرید این پرده مبادرت کنید.

پرده کریستالی و نکات قابل توجه خرید آن - پرده راد

پرده های کریستالی و جای مناسب آن

در مطلب قبلی عنوان کردیم که این پرده را می توانید در اکثر جاهای خانه و بخصوص در ورودی منازل، راهروها، آشپزخانه و همچنین اتاق خواب و پذیرایی استفاده کنید.

اما مکان های دیگری که به جز منازل قابلیت استفاده از این پرده در آن ها وجود دارد، شامل سالن های زیبایی، تالارهای پذیرایی، آتلیه های عکاسی، بوتیک های لباس، رستوران ها، کافی شاپ ها و… که البته برای هر کدام از این مکان ها از کریستال ها و ریسه های خاص و متفاوتی استفاده می شود که با توجه به مکان و شرایط آن گزینش و تولید می شود.

یکی از مهمترین مزایایی که پرده کریستالی دارد، امکان جداسازی فضاها از یکدیگر است که به شیک ترین و زیباترین شکلی و البته با نمای باز و خاص خود، به کمک این پرده ها قابل انجام است.

پس اگر در مکانی هستید که برای تفکیک و جداسازی فضا، امکان استفاده از دیوار یا پارامترهای از این قبیل وجود ندارد و می خواهید به طرزی هنرمندانه فضایی متفاوت، زیبا، خاص و دلنشینی را بوجود آورید، قطعاً می توانید از پرده های کریستالی کمک بگیرید.

پرده کریستالی و نکات قابل توجه خرید آن - پرده راد

نکات قابل توجه در هنگام خرید

در هنگام انتخاب و خرید اینگونه پرده ها باید ابتدا به سبک دکوراسیون خود و همچنین متراژ فضای مورد نظر دقت داشته و با توجه به جنس، فُرم و رنگ کریستال ها، پرده را انتخاب کنید.

مسلماً خرید پرده ی کریستالی برای یک اتاق کوچک یا یک اتاق بزرگ و یا اتاق خواب و آشپزخانه و یا راهروها متفاوت خواهد بود.

در این مورد بهتر است تا از فروشنده و یا نصاب اینگونه پرده ها کمک بگیرید و در اندازه گیری صحیح مکان مورد نظر برای نصب، دقت و توجه لازم را داشته باشید، تا پرده را در اندازه مناسب آن خریداری کنید.

پرده کریستالی و نکات قابل توجه خرید آن - پرده راد

شست و شوی پرده های کریستالی

شاید تصور کنید که شستن پرده کریستالی کار سخت و دشواری است، در صورتی که شست و شوی این پرده ها کار بسیار آسانی است و به سادگی می توانید در همان حالت آویز و با استفاده از یک دستمال نمدار یک به یک، کریستال ها را گردگیری کرده و تمیز کنید.

اما اگر می خواهید کریستال های پرده مانند روز اول بدرخشند و پاکیزه باشند و نور را بخوبی در فضا گسترش داده و پخش کنند، بهتر است تا یک تشت را از آب گرم پُر کرده و مقداری هم مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و مایع را در آب بخوبی حل کنید.

سپس پرده ای را که از جای خود خارج کرده اید، برای چند دقیقه درون آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید و سپس با کمک دست و یا یک اسفنج نرم کمی آن ها را در آب جابجا کرده و بر روی آن ها دست بکشید، تا گرد و غبار و بخصوص چربی ها از روی کریستال ها بخوبی شسته شده و پاک شوند.

سپس پرده را با آب ولرم آبکشی کرده و آن ها را با دقت خشک کنید تا لکه آب بر روی کریستال ها باقی نماند و زیبایی و جذابیت آن را تحت تأثیر قرار ندهد، چون در این صورت تکه های کریستال لکه دار شده و نمای زیبایی نخواهند داشت.

به هر صورت امیدواریم با شناخت بیشتر پرده کریستالی از آن به بهترین شکلی در محیط خانه استفاده کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *