پرده ی آشپزخانه باید دارای چه مشخصه هایی باشد؟ - پرده راد

پرده ی آشپزخانه باید دارای چه مشخصه هایی باشد؟

یپرده ی آشپزخانه نسبت به پرده های دیگر باید دارای ویژگی ها و مشخصه های بیشتری باشد، چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است و در معرض عوامل بیشتری به جهت آلودگی محیطی و در نتیجه شست و شوی زیادتری هم خواهد بود.

این فضا با همه سادگی که دارد، بیشترین خاطرها را در ذهن ما باقی گذاشته و تا سال های سال این خاطرات در دل ما زنده خواهند بود و شاید حتی تجسم فضای آن در ذهن ما بیشتر به یادگار بماند، پس برای زیبا ساختن این خاطره ها هم نیاز به محیطی شاد و دلپذیر و صمیمی خواهیم داشت که یکی از نشانه های آن، وجود پرده هایی زیبا و شیک خواهد بود که یادآوری این خاطرات را خیال انگیزتر خواهد کرد.

پرده ی آشپزخانه باید دارای چه مشخصه هایی باشد؟ - پرده راد

دیگر ویژگی های پرده ی آشپزخانه

این پرده ها باید دارای ویژگی های متعددی باشند از جمله:

انتخاب رنگ های شاد و زیبا

انتخاب رنگ پرده هم یکی از نکات کلیدی و اساسی بویژه در مورد آشپزخانه است، چون آشپزخانه باید دارای رنگ های شاد و با نشاطی باشد که هم در روحیه و احساس افراد و هم در ذائقه و اشتهای آن ها تأثیر بسیار شگرفی خواهد داشت! و این گزینش به دکوراسیون و دیزاین محیط پیرامونی و فضای آشپزخانه بستگی خواهد داشت.

یکی از موارد مهم در انتخاب پرده برای آشپزخانه، ثابت بودن رنگ آن است، باید پرده هایی را در نظر بگیرید که در اثر شستن های مکرر رنگ و روی خود را از دست ندهند و همواره طراوت و زیبایی روزهای اول را داشته باشند، این پرده ها در مجاورت با گرما و نور آفتاب دچار تغییر رنگ و کم رنگی خواهند شد.

با انتخابی که شما از نوع و رنگ و حتی نوع دوخت و نحوه نصب پرده دارید، می توانید میزان نور ورودی به آشپزخانه را تنظیم کنید که البته تابش نور خورشید در آشپزخانه بسیار مهم و شاید بتوان گفت ضروری است چون به لحاظ بهداشتی خود یکی از نکات کلیدی خواهد بود و به لحاظ حفظ نشاط و شادابی هم نقشی طلایی را بازی می کند.

پرده ی آشپزخانه باید دارای چه مشخصه هایی باشد؟ - پرده راد

بلندی قد پرده

مسئله دیگر در نظافت پرده بلند بودن آن است، تلاش کنید که پرده های آشپزخانه را طوری اندازه بزنید تا با کف در تماس نباشد، زیرا که کف آشپزخانه به سبب شرایطی که دارد، زود به زود کثیف شده و نیاز به نظافت روزانه خواهد داشت.

پس اگر پرده ها با کف و سطح آشپزخانه تماس داشته باشند زودتر از حد معمول کثیف شده و باید به شست و شوی آن ها بپردازید و این شستن های مکرر از عمر مفید پرده کم کرده و آن ها را از سکه خواهند انداخت و در مدت زمان کوتاهی ما را مجبور به خرید دوباره پرده خواهند کرد، که این مسئله علاوه بر صرف وقت، به لحاظ اقتصادی هم برای ما مقرون به صرفه نخواهد بود.

اما باز این موضوع به محل قرار گیری پرده و محل نصب آن بستگی داشته و یا به اندازه و بزرگی و یا کوچکی آشپزخانه ربط پیدا خواهد کرد و در نهایت به سلیقه و دکوراسیونی است که شما برای آشپزخانه زیبای خود در نظر گرفته اید.

خاصیت اشتعال پذیری پرده ها

اشتعال پذیری یکی از نکات بسیار مهمی است که در رابطه با پرده های آشپزخانه باید در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که پرده ها را دور از اجاق گاز و وسایلی این چنینی نصب کنید و همواره فاصله استاندارد از اجاق گاز تا پرده را لحاظ کنید، بخصوص وقتی که پنجره ها باز هستند و احتمال وزش باد و به حرکت درآوردن پرده نیز وجود دارد، این نکته به لحاظ ایمنی حائض اهمیت بیشتری است و باید آن را به هنگام نصب پرده لحاظ کنید.

پرده ی آشپزخانه باید دارای چه مشخصه هایی باشد؟ - پرده راد

جلوگیری از نفوذ گرما و سرما

گاهی اوقات پرده ی آشپزخانه باید به دلایل دیگری به جز زیبایی در آشپزخانه نصب شوند از این رو باید به موارد دیگری هم توجه داشته باشیم، مثلاً در مناطق سردسیر این پرده ها در واقع مانعی در برابر نفوذ سرما هستند و به عنوان یک عایق برودتی هم از آن ها استفاده خواهد شد.

یا در مناطق گرمسیر پرده ها را، مانعی برای ورود بیش از حد نور و تابش آفتاب نصب می کنند، پس باید در هنگام انتخاب به این نکات هم دقت داشته باشیم و نوعی از پرده را در نظر بگیریم که در برابر تابش نور شدید خورشید ، فضای خانه را از گرما حفظ کند و یا در مقابل سرما هم مقاوم بوده و اجازه ورود سرما به داخل آشپزخانه را ندهد، که البته به لحاظ اقتصادی هم گزینش درست این پرده ها برای ما اهمیت فوق العاده ای پیدا خواهند کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *