پرده ی اتاق مدیریت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

پرده ی اتاق مدیریت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

مقدمه:

آیا پرده ی اتاق مدیریت باید با پرده دیگر فضاهای اداری متفاوت باشد؟ شاید این سؤالی است که با دیدن تیتر و عنوان مطلب در ذهن شما مجسم شده باشد.

بله واقعیت این است که دکوراسیون و پرده این فضا باید با دیگر اتاق های یک دفتر کاری و یا یک محیط اداری تفاوت هایی داشته باشد.!

در این پست بطور کلی در مورد چگونگی انتخاب پرده اتاق مدیر صحبت خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم در این مورد هم به شما کمک کنیم تا یکی از بهترین، شیک ترین و مناسب ترین گزینه ها را برای این منظور فراهم کنید.

انتخاب پرده ی اتاق مدیریت

بدون شک یکی از قسمت های مهم و کلیدی در هر اداره و یا سازمانی، اتاق مدیریت آن است، فضایی که بطور اختصاصی تعلق به مدیر هر اداره دارد و اغلب کارمندان شرکت و یا مراجعه کنندگانی که با مدیر سر و کار دارند، جهت انجام کار خود باید به آنجا مراجعه کنند.

نوع دکوراسیون و چیدمان اتاق و همچنین پرده ها که از عناصر بسیار مهم در این چینش و دکوراسیون بشمار می آیند، از چند جنبه حائز اهمیت هستند که باید به آن ها دقت کافی داشته باشید.

پرده ی اتاق مدیریت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

بوجود آوردن شرایط مناسب

ابتدا اینکه نوع چیدمان و دکور این فضا و بویژه انتخاب پرده ها باید بتواند بهترین و مناسب ترین شرایط روحی و روانی را به سبب شادابی و نشاط برای شخص مدیر فراهم کند، لذا توجه به رنگ و نمای ظاهری پرده از این جهت مهم است.

از سوی دیگر این فضا باید بتواند با ظاهر و نمای درست خود، پرستیژ و شخصیت و جایگاه مدیر را نزد مشتریان و مراجعه کنندگان حفظ کرده و حتی آن را به نحو احسنت ارتقاء دهد.

ضمن اینکه انتخاب رنگ ها و چیدمان محیط باید طوری باشد تا احترام و حرمت شخص مدیر و جایگاه او در نزد کارکنان و کارمندان شرکت و اداره حفظ شده و به آن ها القاء کند.

پرده ی اتاق مدیریت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

رنگ پرده ها در اتاق مدیر

در هنگام انتخاب رنگ پرده ی اتاق مدیریت باید به سایر عوامل و عناصری که در این اتاق وجود دارند و حاکم بر فضا هستند دقت ویژه داشته باشید، که البته دکوراسیون این اتاق هم از موارد بسیار مهم برای بوجود آوردن شرایط لازم برای این محیط است.

استفاده از رنگ های گرم و تم های تیره تر برای این اتاق، انرژی و پرستیژ ویژه ای را برای آن پدید خواهد آورد و قدرت مضاعفی را برای شخص مدیر ایجاد خواهد کرد، ولی استفاده از رنگ های تندی مانند زرد روشن، نارنجی روشن و یا صورتی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

البته این بدان معنا نیست که با هر نوع دکوراسیونی از رنگ های خیلی تیره در این اتاق استفاده کنید، بلکه مهمترین نکته در انتخاب رنگ پرده، هماهنگی و همخوانی با محیط و نوع دکور است.

اگر اتاق از فضای کمی برخوردار است و یا اینکه با توجه به نوع دکوراسیون استفاده از رنگ های نسبتاً تیره مناسب نخواهد بود، استفاده از رنگ های خنثی و یا ترکیب آن ها با رنگ مورد نظر می تواند بهترین گزینه برای این منظور باشد.

پرده ی اتاق مدیریت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

نوع پرده ی اتاق مدیر

بهتر است تا این پرده ها را به گونه ای انتخاب کنید که بیشترین نور و روشنایی ورودی، روی محل نشستن و یا بر روی میز مدیریت متمرکز شود، تا دیگران هم ناخوداگاه به اهمیت جایگاه مدیر واقف شوند.

اگر این اتاق دارای قسمت و یا میز جداگانه ای برای برگزاری جلسات و کنفرانس است، باید پرده ها طوری انتخاب شوند که بتوان به راحتی نور را در محل کنترل کرده و در مواقع لازم حداکثر نور و یا حداقل نور را متناسب با فضا در آن توسط پرده ی اتاق مدیریت ایجاد نمود.

به نظر می رسد که انتخاب انواع پرده زبرای اداری و یا دو مکانیزم شید رول و یا پرده های  کرکره ای که از مناسب ترین پرده های اداری هم هستند، یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه خواهند بود، که می توانید به راحتی با کمک آن نور را به شکل دلخواه در فضا منتشر کرده و کنترل کنید.

اگر اتاق دارای فضای کوچک تر و محدودتری است، می توانید از پرده های پلیسه هم در این مورد کمک بگیرید که با نصب بر روی قاب درب و پنجره کمترین فضا را اشغال خواهند کرد.

یکی از موارد مهم دیگر در این زمینه این است که بهتر است پرده های این اتاق ها دارای ریموت کنترلی باشند تا مدیر بتواند در موقع لزوم و در هنگام حضور میهمانان، نور داخل فضا را با استفاده از ریموت و با باز یا بسته کردن پرده ها، از محل کار و از پشت میز خود تنظیم کند.

پرده ی اتاق مدیریت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ - پرده راد

مقدار هزینه و بودجه

بسته به میزان بودجه ای که برای این منظور در اختیار دارید، باید مناسب ترین، بهترین و گران ترین پرده های اداری را برای اتاق مدیریت در نظر بگیرید و بهترین جنس پرده را با توجه به پولی که در نظر گرفته اید، برای این مکان مهم هزینه کنید، زیرا ارجحیت با اتاق مدیر است.

به هر حال به نظر می رسد زمان استفاده از پرده های کلاسیک و سلطنتی مجلل و پُرزرق و برق برای اتاق های اداری و بخصوص پرده ی اتاق مدیریت به سر رسیده است و وقت آن است که از جدیدترین و مدرن ترین پرده های اداری برای مکان های اداری و شرکت ها و بخصوص اتاق مدیریت استفاده کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *