پرده ی اداری لوردراپه را بیشتر بشناسیم - پرده راد

پرده ی اداری لوردراپه را بیشتر بشناسیم

مقدمه:

پرده ی اداری لوردراپه هم یکی از انواع پرده هایی است که در شرکت ها، دفاتر اداری، سازمان ها، کارخانجات، سالن ها و حتی رستوران ها هم طرفداران بیشماری دارد و معمولاً از نوع ساده آن در اینگونه مکان ها استفاده می شود.

این پرده با تمام زیبایی که در محیط ایجاد می کند، دارای مکانیزم ساده ای به لحاظ کارکرد است و از این جهت به پرده های کرکره ای خیلی شبیه است، که اغلب آن را به نام پرده کرکره ی عمودی هم می شناسند و به این نام هم شهرت دارد.

برای اینکه هنگام انتخابِ این پرده برای دفتر و یا شرکت خود، بتوانید با دید بازتری یکی از انواع آن را گزینش کنید، در این مطلب به بررسی بیشتر پرده لوردراپه خواهیم پرداخت و در مورد مزایای آن سخن خواهیم گفت.

از اینکه در سایت پُر مخاطب پرده راد با ما هستید، بسیار خرسندیم، پس همچنان همراه ما بمانید.

پرده ی اداری لوردراپه را بیشتر بشناسیم - پرده راد

معرفی پرده ی اداری لوردراپه

پرده لوردراپه، مجموعه ای از پنل های عمودی است، که بر روی ریلی از جنس آلومینیوم در کنار هم قرار می گیرند و البته این پنل ها دارای اندازه های مختلفی هستند.

این پرده با کمک اهرمی که در کنار آن تعبیه شده است، بصورت دستی باز و بسته می شود و یا اینکه می توانید با استفاده از ریموت کنترل و بصورت برقی و خودکار آن را به راحتی باز و بسته کنید.

پرده ی اداری لوردراپه را بیشتر بشناسیم - پرده راد

مکانیزم و عملکرد پرده لوردراپه

با انتخاب و پس از نصب پرده لوردراپه، آنچه که سبب تنظیم میزان نور ورودی به داخل محیط می شود، امکان تغییر زاویه پنل های پرده توسط دست و یا بصورت برقی است.

این پنل ها که بصورت عمودی بر روی یک ریل آلومینیومی قرار داده شده اند، با باز شدن پرده در کنار هم قرار گرفته و امکان ورود و عبور نور را غیر ممکن می سازند.

اما با عقب و جلو بردن پنل های پرده، به هر اندازه که بخواهید می توانید امکان ورود نور را به محیط، میسر کنید.

در واقع تیغه ها و یا پنل های پرده ی اداری لوردراپه در حالت کاملاً باز امکان عبور نور را سلب می کنند، ولی در حالت کاملاً بسته( با جمع شدن پنل های پرده در یک سمت) امکان عبور و تابش نور بطور صد در صدی فراهم می شود، که در این صورت نما و ویو کاملی را از فضای بیرون شاهد خواهید بود.

در صورتی که بخواهید فضا را کمی تاریک و روشن کرده و حالت سایه روشنی به محیط بدهید و فقط بخواهید قسمتی از نور را میهمان فضای خود کنید، کافیست تا تعدادی از پنل های پرده را جمع کرده و قسمت دیگر را در همان حالت باز نگه دارید، تا حالت سایه روشنی را که دوست دارید، بوجود آید.

به لحاظ مکانیزم و عملکرد می توان گفت پرده های لوردراپه، ساختاری مشابه با پرده های کرکره ای دارند، فقط با این تفاوت که پنل ها و تیغه های پرده های کرکره ای بصورت افقی هستند، در حالی که پرده های لوردراپه کاملاً برعکس در حالت عمودی قرار گرفته و رو به پایین بشکل آویزانی به یکدیگر متصل می شوند.

پرده ی اداری لوردراپه را بیشتر بشناسیم - پرده راد

جنس پرده های لوردراپه

از پرده ی اداری لوردراپه که به کرکره عمودی هم شهرت دارد، با توجه به نوع جنس و مدل آن، قبلاً بیشتر در ادارات و شرکت ها و سازمان ها استفاده می شد، اما امروزه به دلیل تنوع در طرح و رنگ و همین طور جنس بکار گرفته شده در ساختار آن، برای پوشش پنجره ی خانه ها هم استفاده می شود.

این پرده ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که عموماً پارچه آن از جنس پلی استر، ژاکارد، ساتن و… می تواند باشد، و از رنگ های الکترواستاتیک ساخته و تهیه می شود.

اما پرده های لوردراپه ی امروزی از جنس های سولیت، مش و بنر ساخته می شوند که بر روی آن ها می توان انواعی از نقش و نگارها، انواع طرح گل و منظره ها و حتی تصاویری از شخصیت های کارتونی و… را طراحی کرد.

نوع دیگری از پرده های لوردراپه هم که قابلیت پرده های سفارشی و تصویری را دارند، از جنس PVC هستند که قابلیت هایی، مشابه دیگر پرده ها را هم دارا می باشند.

اما مدل های ساده لوردراپه از جنس PVC هم وجود دارد، که بیشتر آن ها در مکان هایی مانند سازمان ها و ادارات و شرکت ها نصب شده و در اینگونه جاها قابل استفاده می باشند.

به هر حال با انتخاب پرده ی اداری لوردراپه در مراکز تجاری و اداری، ضمن بهره بردن از نور مناسب، می توانید از زیبایی، جذابیت و از همه مهمتر عملکرد بسیار خوب این پرده استفاده کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *